Ik ben zeker merktrouw, wel naar alternatieven gekeken maar qua comfort/uitrusting/prijs blijft een Talisman een topper. En na bijna 10 jaar met 4-Control (daarvoor had ik een Laguna GT) wil je eigenlijk niet meer anders. Mégane en Captur Hybride wel proefgereden, prima auto’s hoor, maar wel wat kleiner.

Natuurlijk, had voor de laagste bijtelling en lease prijs kunnen gaan, maar dat doen er al zoveel. Na wat aanloopproblemen met de 2017 versie die door de dealer keurig werden opgelost heb ik vrijwel probleemloos de 4 jaar en bijna 100k kilometers kunnen volmaken. Nooit stilgestaan en vele comfortabele (en ook snelle Duitsland) kilometers gemaakt.
Eerste indrukken nieuwe editie uit 2021: interieur echt nog fraaier geworden, multimedia en stembesturing stukken beter (eindelijk ook Apple CarPlay). En de 1.3 motor met slechts 160pk voelt zeker niet minder krachtig dan de vorige. Sterker nog, het maximum koppel is bij de nieuwe motor nog wat hoger. En het schakelen met de EDC bak is boterzacht (eindelijk) bij de nieuwe.
Zijn er nog meer Talisman/vrouw rijders die na 4-5 jaar dezelfde keus maken?