Model/uitvoering :espace III initiale
Bouwjaar : 2001
Brandstof :benzine/gas
Dag Lezers,
Mijn renault is een espace III van 2001 benzine 16v. Sinds gisteren geeft mijn dagteller 0.0 aan en mijn km teller 082783 aan terwijl de auto ongeveer 278000 km heeft gelopen. Ook heb ik een boordcomputer voor gem snelheid ,verbruik enz. Deze geeft op alle functies nu alleen de streepjes, ------, aan. De km worden niet meer geteld en de dag teller blijft op 0.0 staan. De knop op de ruitenwisser schakelaar bied geen soelaas. Snelheidsmeter werkt wel gewoon, dus opname element snelheid is het niet.Wat is hier mis? Help??? Wil het wel weer voor elkaar hebben eigenlijk. Weet iemand wat hier het probleem is of kan iemand me in de goede richtig wijzen..
Bij voorbaat dank voor het mee denken.
Vr groet, Bern.
dagteller/km teller
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
Re: dagteller/km teller
Oftewel heeft uw klok een eigen geheugen.Bij mij viel ook alles naar 0,zelfs geen radiozenders meer in geheugen.
Batt was bijna plat en starten maar,ja dan heb je soms prijs.Of je hebt een slechte massa.
Check laadspanning,batt,lekstroom en evtl massalint.
Batt was bijna plat en starten maar,ja dan heb je soms prijs.Of je hebt een slechte massa.
Check laadspanning,batt,lekstroom en evtl massalint.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 11 nov 2021 03:59
- Actief als: particulier
Re: dagteller/km teller
Nee , geen slechte massa, auto draait goed rond met starten . verder functioneert alles naar behoren, ook de rest van het dashboard, Sn meter ,brandstof meter, temp meter, radio. zelfs voor starten gaat oranje lamp op "OK". Ik zou haast zeggen dat het in de computer in de zekeringkast ligt maar zeker weten doe ik dat niet. Is dat uit te lezen??? Wat te doen als wel deze computer kapot is? Vervangen betekent waarschijnlijk km weer op 0000000?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-