Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
ben al een tijdje aan 't zoeken naar het antwoord op mijn toch niet zo gekke vraag
past een dakkoffer ( thule bv ) op de standaard dakdrager van de Espace IV, of moet hier iets extra voor aangekocht worden?
Je bent adapters nodig die om de dakdragers van de espace vallen. Ik heb ze op marktplaats gekocht, maar zijn natuurlijk ook bij de dealer verkrijgbaar. Kunt ze gebruiken voor alle merken dakkoffers, fietsdragers enz.
ik heb zelf een opvouwbare dakkoffer van thule.
de bevestiging is standaard te gebruiken voor de espace, heb zelf een phaseIII maar de dragers van de IV zijn het zelfde. heb gekozen voor de opvouwbare versie omdat deze zeer weinig plaats inneemt als je hem niet nodig hebt.
Daar zullen ze toch wel op getest hebben voordat hij op de makt gebracht werd.
Van een gerenommeerd merk als Thule mag je goede kwaliteit verwachten.
Dus verwacht ik niet dat een dergelijke daktas (dat is het eigenlijk) bij een beetje snelweggebruik gelijk aan stukken fladdert.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Nee hoor hij flappert niet, er zitten twee "spanbanden" in de bovenkant gestikt die je al naar gelang de koffer gevult is aantrekken zodat de bovenkant strak is.
Normaal gebruik ik hem alleen met de zomer vakantie, afgelopen wintersport kwam hij ook goed van pas toen een vriendin meeging, met 6 personen in de auto, skies en snowboards in de auto en de koffer op dak voor de kledingtassen. Hij is gemaakt van een soort nylon met rubber, echt heel stevig en een geweldig bevestigingssysteem,
is niet uit te leggen maar echt heel makkelijk in gebruik. Met de zomervakantie zijn we met 5 volwassenen en 2 kinderen volledig vol in de auto, in de koffer kunnen 4 flinke sporttassen en nog wat kleinspul.
Wat betreft het aan flarden rijden, hij is nog steeds heel en ik reed in Frankrijk tussen de 150 en 160, in Duitsland overigens ook naar de wintersport.
De koffer is even breed als de dragers, hij past precies tussen de voetstukken in.
Ik ben net nieuw hier en eigenaar van een Grand Espace 3.0 dCi uit 2004.
Ik heb zelf een dakkoffer van thule en deze past gewoon rechtstreeks op de dakdragers zonder een adapter of iets dergelijks. Succes.
Ik verkoop 3 type dakkoffers / bagagekoffers van het merk Spazio.
Deze kunnen direct zonder gereedschap met een snelsluiting op de bestaande dragers van alle type espace's gemonteerd worden.
Op marktplaats zijn ze te vinden onder Spazio dakkoffer
De rede waarom ik gekozen heb voor de öpvouwbare" uitvoering is dat ik nu op mijn vakantie bestemming niet rond blijf rijden met dat ding op mijn dak. Een niet opvouwbare kun je niet altijd zomaar kwijt op je bestemming, thuis overigens ook niet.
De opvouwbare versie is, opgeborgen in de bijgeleverde tas, iets groter dan een opvouwbaar baby bedje.
ben al een tijdje aan 't zoeken naar het antwoord op mijn toch niet zo gekke vraag
past een dakkoffer ( thule bv ) op de standaard dakdrager van de Espace IV, of moet hier iets extra voor aangekocht worden?
bedankt !!!! !
Ik gebruik een groot dakkoffer met de orignele Renault adapters, voordeel is dat de dak-spoiler niet beschadigd. Mocht je de gewone stalen beugels gebruiken dan kun je deuken krijgen in de spoiler/rail.
Deze is namelijk van kunststof en niet supersterk.
Je kunt ook rubber gebruiken om ze te beschermen.
Dirk
Thule heeft op die nieuwe dakkoffers van die speciale sluitingen, de zogenaamde power grip en fast grip. grijpt om de dakdrager en zou vast moeten zitten
alleen vind ik nergens of die rond die drager gaan..
@ dirk : wat moet ik me dan precies voorstellen bij die adapters ?
starrydust schreef:Thule heeft op die nieuwe dakkoffers van die speciale sluitingen, de zogenaamde power grip en fast grip. grijpt om de dakdrager en zou vast moeten zitten
alleen vind ik nergens of die rond die drager gaan..
Ja, die heb ik. Die passen in elk geval om de dragers van een Grand Scenic en die zijn volgens mij net zo groot als die van een Espace.
De beugels gaan van onder af de koffer in, om de drager en worden aan de binnenkant vastgezet met snelklemmen.
Bij de Halfords hebben ze rubberdingetjes die de dragers beschermen, werkt prima.
nog even aan het zoeken en de Hapro Carver 6.5 lijkt me ook een handige koffer.
ook met een snelsluitsysteem MasterFit ( klemmen die langs boven om de drager grijpen )
het antwoord van Hapro ivm de dakdragers:
In principe is iedere Hapro Carver dakkoffer geschikt voor elke auto,
mits de dragers voldoen aan onderstaande voorwaarden:
- vlak
- niet breder dan 90 mm
- monteerbaar met een tussenafstand van ongeveer 70 cm
@ socrates: De beugels gaan van onder af de koffer in, om de drager en worden aan de binnenkant vastgezet met snelklemmen.
Bij de Halfords hebben ze rubberdingetjes die de dragers beschermen, werkt prima.
starrydust schreef:@ socrates: De beugels gaan van onder af de koffer in, om de drager en worden aan de binnenkant vastgezet met snelklemmen.
lijkt me toch nog een ander systeem te zijn ?
Klopt, er zijn meerdere standaarden Het systeem met de klauwen die van bovenaf de drager vastpakken en met 1 knop worden aangedraaid is het nieuwe snelsluitsysteem. Het systeem met de klampen die van onderaf de box in worden gestoken en dan met snelsluitingen vastgaan is het oude systeem. Nadeel van het nieuwe systeem is dat het vaak meer ruimte kost in de box. Nadeel van het oude is dat je aan het priegelen bent om van onder af die beugels er in te krijgen.
Eind van het jaar gaan we voor het eerst op vakantie met de Espace. Nou kunnen we een Thule Dak koffer lenen,maar die pas dus niet.
Al sik het goed lees heb ik een hulpstuk nodig om deze aan de originele Espace dragers te kunnen bevestigen.
Nou heb ik Marktplaats gekeken zonder succes
Heb op de Thule site gekeken maar daar kan ik geen informatie hierover vinden.
Iemand een idee waar ik deze hulpstuk kan vinden? Desnoods een artikel nr.
Is te bestellen bij de dealer.
Het bestelnummer en de prijs zijn afhankelijk van het type Espace (III of IV).
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut