Dakstrips verwijderen Kangoo uit 98

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Plaats reactie

Topic author
Kangooroo
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 27 aug 2011 18:29

Dakstrips verwijderen Kangoo uit 98

Bericht door Kangooroo »

Hallo, heeft iemand hier op het forum misschien ook ervaring hoe je de kunststof dakstrips los kunt maken zonder alle klemmetjes te vernielen.
Ik krijg ze er wel af, maar letterlijk iedere klem gaat daarbij kapot.
Ik vraag dit omdat straks bij het terugmonteren de nieuwe klemmen natuurlijk ook de geest gaan geven.
Help, ik kom er tot dusver niet achter.
Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat ze in de garage die strips er ook gewoon afbreken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Kangooroo
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 27 aug 2011 18:29

Re: Dakstrips verwijderen Kangoo uit 98

Bericht door Kangooroo »

Okay ik heb het zelf net ontdekt.
Maar ik laat dit bericht hier staan omdat je jezelf er echt wezenloos naar kan zoeken.
De oplossing is vrij simpel, maar omdat de strips door veroudering erg stijf worden ontdek je het niet zo snel.
De strips moet je er namelijk gewoon afschuiven, dan blijven de klemmetjes ook heel.
Begin door de kunststof sierstrip aan de voorzijde met een hamertje of dergelijke iets naar achter te tikken waardoor de strip los komt van onder de voorruitrubber.
forceer dit iets omhoog en leg de strip met de kop nu over het voorruitrubber (of leg er iets onder waardoor het over het rubber heen kan glijden.
Ga nu naar de achterkant van de strip en trek dit iets omhoog.
Je kunt nu net een stalen rail zien zitten, forceer dit d.m.v. een kleine schroevendraaier iets los van de kunststofstrip.
Probeer nu het kunststofdeel van de strip wat los en omhoog te trekken van de stalen rail.
Het kan makkelijker gaan door de strip iets te verhitten met b.v. een verfbrander op de laagste stand (let op de lak en laat de strip niet smelten).
Terwijl je de strip met de schroevendraaier wat omhoog en daardoor los houdt van de stalen rail tik je met het hamertje de hele strip voorzichtig naar voren.
En los van de eerste klem, door het omhoog houden van de achterkant til je de achterkant als het ware over de klem heen.
Herhaal dit bij al de klemmen tot de strip helemaal los ligt.
De nylon klemmen bestaan uit twee delen, de bovenste daarvan tik je met het hamertje vanaf de zijkant voorzichtig richting midden van het dak.
Dit deel laat nu los, waarna je het onderste deel even richting voorkant auto schuift, dit laat nu ook los.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut