Dauphinoise
-
A.H.M. Jonker
Topic author - lid

- Actief als: particulier
- Contacteer:
Dauphinoise
Hier wat foto's van de Renault Dauphinoise. (een afgeleide van de Juvaquatre)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bezoek ook eens mijn Renault 4cv-site: www.renault-4cv.nl
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Breadfan83
- repeating visitor

Hoi!
Ik ben nieuw hier op het forum, en heb me zojuist aangemeld omdat ik wat info nodig had voor de auto van m'n pa.
Hij heeft een oude Dauphinoise in rood-zwart die hij wil verkopen.
Ik vind het super zonde, en weet zeker dat hij er spijt van gaat krijgen als de auto eenmaal weg is. Hij heeft hem zo'n 20-30 jaar geleden gekocht en naderhand in orde gemaakt. Er zit nu een motor van een Daf 66 (eerste serie) in, die volgens hem plug and play zou moeten zijn. Hij verteld graag over de auto, maar echt veel zinnige info komt er niet uit, behalve dat hij hem samen met een vriend uit Frankrijk heeft gehaald.
Allemaal leuk en wel, maar ik wil technische info hebben zodat ik die auto voor hem weer in orde kan krijgen.
Zijn er mensen die een dergelijke auto hebben (gerestaureerd) en me wat info kunnen geven?
Het blok dat er nu in ligt is op zich prima, alleen zegt m'n pa dat de nokkenas-ketting één tand te vroeg of te laat zit. Omdat ik me moeilijk kan voorstellen dat die oude Daf motor twee nokkenassen heeft, ga ik ervan uit dat hij de distributie-ketting bedoelt... kleine ingreep zou je zeggen, maar voor ik er aan begin had ik graag even wat info gehad over wat de kenners van deze auto weten. Ik ben zelf meer van de VW's, maar weet wel genoeg van de techniek van auto's af.
Dus welke motoren passen in deze auto?
De Dauphinoise is een afgeleide van de Juva Quattre, dus misschien dat en blok daarvan ook past? Hoe vindbaar zijn die?
Ik ben nieuw hier op het forum, en heb me zojuist aangemeld omdat ik wat info nodig had voor de auto van m'n pa.
Hij heeft een oude Dauphinoise in rood-zwart die hij wil verkopen.
Ik vind het super zonde, en weet zeker dat hij er spijt van gaat krijgen als de auto eenmaal weg is. Hij heeft hem zo'n 20-30 jaar geleden gekocht en naderhand in orde gemaakt. Er zit nu een motor van een Daf 66 (eerste serie) in, die volgens hem plug and play zou moeten zijn. Hij verteld graag over de auto, maar echt veel zinnige info komt er niet uit, behalve dat hij hem samen met een vriend uit Frankrijk heeft gehaald.
Allemaal leuk en wel, maar ik wil technische info hebben zodat ik die auto voor hem weer in orde kan krijgen.
Zijn er mensen die een dergelijke auto hebben (gerestaureerd) en me wat info kunnen geven?
Het blok dat er nu in ligt is op zich prima, alleen zegt m'n pa dat de nokkenas-ketting één tand te vroeg of te laat zit. Omdat ik me moeilijk kan voorstellen dat die oude Daf motor twee nokkenassen heeft, ga ik ervan uit dat hij de distributie-ketting bedoelt... kleine ingreep zou je zeggen, maar voor ik er aan begin had ik graag even wat info gehad over wat de kenners van deze auto weten. Ik ben zelf meer van de VW's, maar weet wel genoeg van de techniek van auto's af.
Dus welke motoren passen in deze auto?
De Dauphinoise is een afgeleide van de Juva Quattre, dus misschien dat en blok daarvan ook past? Hoe vindbaar zijn die?
| Hide post links |
-
A.H.M. Jonker
Topic author - lid

- Actief als: particulier
- Contacteer:
Beste Breadfan83,
Naar aanleiding van je 'post' kan ik je het volgende mededelen:
In een Renault Dauphinoise ligt bij mij weten de bekende 'Ventoux'-…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Naar aanleiding van je 'post' kan ik je het volgende mededelen:
In een Renault Dauphinoise ligt bij mij weten de bekende 'Ventoux'-…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Bezoek ook eens mijn Renault 4cv-site: www.renault-4cv.nl
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 26 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in