ik open deze thread naar aanleiding van een grote hoeveelheid verspreidde berichten over DDT4all en de wijzigingen op dit forum. Met deze thread wil ik ervoor zorgen dat alle informatie voor wat betreft DDT4all op één plek staat en overzichtelijk wordt weergegeven. Ook wil ik alle werkende wijzigingen bundelen en deze aanvullen zodra er nieuwe ontdekkingen worden gedaan.
Tevens ben ik erg fan van het zoeken naar nieuwe wijzigingen in het systeem. Ik speur hier ook regelmatig verschillende fora voor af. Ik heb zelf de meeste bekende wijzigingen al doorgevoerd op zowel mijn (vorige) Mègane als mijn huidige Talisman. Dit heb ik zonder enige problemen gedaan.
Dit idee komt van onze collega's op het Spaanse Renault forum.
Installatie DDT4all:
- Download en installeer DDT4all
- Plug de OBD stekker in de daarvoor bestemde aansluiting onder het stuurwiel (bij de Talisman zit er nog een klepje voor)
- Ik gebruik de volgende OBD stekker
- bovenstaande OBD stekker blijkt niet meer te werken met DDT4all. Het is bevestigd door @Nielslu in dit bericht dat deze OBD stekker wel werkt!
- Als bedrade stekker zou de volgende stekker goed werken: https://www.amazon.nl/dp/B08GPRWM5C (met dank aan Michelhabets en Damian294 voor het melden.)
- Een youtube playlist met veel voorbeelden van 'hacks' : https://www.youtube.com/playlist?list=P ... KMvjcf8WKj
- Open DDT4all en klik op het WIFI symbool, daarna dat u akkoord gaat en dan op verbinden - Als alles goed verloopt komt u in het volgende scherm, hier klikt up op de lijst waar een pijl bij staat en zoekt u uw type voertuig op (Mègane IV, Talisman, etc.) Gefeliciteerd de eerste stappen richting het unlocken/aanpassen van uw auto zijn volbracht.
Ik zal in de loop van tijd dit bericht aanvullen met meerdere links en guides met de verschillende wijzigingen. Om verwarring te voorkomen zal ik de meeste guides van dit forum af proberen te halen.[/size]
Let op! U bent zelf verantwoordelijk voor de aanpassingen die u doet aan uw voertuig.
Let op! Om onnodige schade te voorkomen wijzig nooit zelfstandig opties in DDT4all. Maak altijd gebruik van de aanwijzingen die in de guide worden gegeven.
Opmerkingen zoals "Het is schadelijk voor het voertuig" of "De garantie zal vervallen" zijn niet nodig. Zoals u hierboven kunt lezen kunt u zich het beste houden aan de voorgeschreven instructies. Zo blijven de risico's beperkt