De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Mijn Zoe is perfect ik heb geen wensen meer :-) (max. 2 keuzes per persoon)

Volledig mee eens, geen enkele wens of bug
0
Geen stemmen
Mee eens, ik kan leven met een klein puntje hier of daar
6
32%
Neutraal, ik heb geen zin om me er druk om te maken dus soit
2
11%
Oneens, ik heb toch nog wel een paar puntjes ter lering ende vermaak en die zal ik hier in de de topic plaatsen
9
47%
Volledig oneens, ik heb toch wel een paar grote tekortkomingen ervaren die Renault echt moet oplossen
1
5%
Anders, nader te verklaren in de topic
1
5%
 
Totaal aantal stemmen: 19

Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door GertjanVB »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

@electronaut; je opmerking over de software is geheel en al correct. Het gaat breder, trek het maar door naar de site. Er zit bij Renault een "Einstein" die softwaretechnisch vol van goede bedoelingen is, maar wel een kronkel in zijn gedachtengang heeft. Onlangs heb ik een enquete in mogen vullen waar ik wat opmerkingen kwijt kon.
On-topic; gisteren een ritje Oosterhout-Rotterdam vv. gedaan om VVAL te bezoeken. In de Qpark Zuidplein vol opgeladen en met gang terug; er zitten, ongeveer voorbij de ster Ridderkerk, een paar hobbels in de weg waarbij je tegen het dak zit wanneer je daar op snelheid overheen gaat. Dan is de invloed van dat accupakketje goed te merken. Dit fenomeen heeft zich bij deze ook gekwalificeerd voor de Whislist!
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door electronaut »

renault15.17 schreef:@electronaut: de accu's worden nooit tot op 100% opgeladen. De 22 kWh wordt als 100% aangehouden, de totale accucapaciteit is echter bijna 26 kWh. Bij de Model S kan je de lading op wens naar 100% brengen voor een lange reis, maar dit schaadt de accu en er wordt dan ook aanbevolen om dit alleen in uitzonderins gevallen te doen.
Ja dat is mij bekend, maar er zit ook ruimte aan de onderkant, omdat diep ontladen ook schadelijk is voor de accu. Dus die 3 kWh ruimte (26 - 23 bruikbaar, gemeten bij 20 graden) zou dan 1,5 aan de bovenkant en 1,5 aan de onderkant zijn. Ongeveer van 6% tot 94% nominaal. De uiteinden zijn een beetje een grijs gebied, naarmate je dichter bij helemaal vol of helemaal leeg komt, neemt de slijtage toe. 70% is beter dan 80% is beter dan 90% is beter dan 94%.

Voor zover ik uit de forums kan opmaken gebruikt Tesla ook niet de volle 100%, maar 81 van de 85 kWh nominaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door avdvee »

@electronaut,
Bugs:
- ZE connect doet het vaak niet. En als de auto eenmaal een statusupdate heeft gemist, komt het ook nooit meer goed todat je haar een keertje hebt aangezet.
Wat bedoel je precies met 'hebt aangezet'? Je hebt het over de iOS/ Android App of de website?
- ZE connect geeft aan het einde van de rit niet de juiste status door. Meestal is het de status van een paar minuten voor het einde van de rit. Dat maakt de informatie onbetrouwbaar en dus waardeloos.
Yep, eens
- Het scherm 'Verbruiksgegevens' geeft niet het verbruik maar het vermogen. Daar heb je helemaal niks aan en klopt ook niet. Verbruik is verbruik en wordt gemeten in kWh/100 km (en dat fancy design is slecht af te lezen).
Eens
- Voorverwarmen via de app of MyRenault werkt bij uitzondering.
Gebruik ik niet eens meer; totaal onbetrouwbaar. Jammer want het is meer dan handig.
Wensen (hardware):
- Raar dat dit nog door niemand genoemd is, en bij mij met stip op 1: warmtewerende ruiten. Vergeleken met mijn Prius is het echt waardeloos. En dat voor een Franse auto! Gevolg is dat ik de airco zeker 3 graden kouder moet zetten, met rampzalige gevolgen voor het energieverbruik in de zomer.
Waarschijnlijk realiseren wij het ons niet; ik bedoel hoe kun je dat herkennen? Leek me eigenlijk standaard ?????
- Comfortabeler en beter ventilerende stoelen. Er loopt een soort bult in het midden van de rugleuning, van boven naar beneden, die ik de hele rit nadrukkelijk voel. In de zomer stap ik altijd met een natte rug uit. Ook hier had ik in mijn Prius geen last van.
Kan ik niet beamen; al kan dat komen omdat wij het textiel hebben vervangen door leer. Het viel mij op bij het rijden in een 'gewone' Zoe dat je dieper in de stoel zakt; zou dat het verschil maken?
- Comfortabeler onderstel. Bij elke verkeersdrempel gelanceerd worden is echt niet leuk.
Hmmmm, in hoeverre is dit onvermijdelijk als gevolg van het behoorlijke gewicht? Comfortabeler afstellen betekent meer beweging = sneller misselijk/ autoziek?
- In delen neerklapbare achterbank en in hoogte verstelbare bestuurdersstoel.
Ongelooflijk dat dit niet in de huidige versie zit; eens!
- Meer hoofd- en beenruimte achterin.
Gaat ten koste van het ontwerp ... lastig.
Mag wmb ten koste gaan van de kofferbak. Leuk hoor al die ruimte, maar wat heb je eraan? De Zoe is toch geen reisauto.
Misschien niet voor jou; ik gebruik de auto ook voor hockey en boodschappen dus ik vind dit juist een belangrijk voordeel.
- Keyless entry = keyless entry. Als ik wil dat die deur opengaat moet hij opengaan en wil ik niet dat zo'n eigenwijs rotautootje het beter weet. Dat overkomt me nog al eens, terwijl ik nooit de deuren handmatig sluit. Ik denk dat het knopje soms ongemerkt wordt ingedrukt terwijl de sleutel in mijn broekzak zit en reageert mijn op straat geparkeerde Zoe erop.
Nog nooit ervaren; tevreden.
- Een langere time out op de ontgrendeling van de stekker. Mijn routine: ik kom 's-ochtends bij de wallbox, draai deze uit met de sleutel en druk dan op het knopje van de afstandsbediening om de stekker te ontgrendelen. Dan ruim ik de antistruikelmat op, en begin het snoer bij elkaar de rapen en voordat ik bij de auto ben, *klik*, heeft zij de stekker al weer vergrendeld. En daar sta je dan met je handen vol kabels en stekkers en moet je die afstandsbediening weer opgraven. Zo onhandig. 30 s meer tijd doet wonderen.
Sja ;-) heb ik geen last van maar lijkt me kleine moeite zonder gevolgen.
- Welke Einstein bij Renault heeft bedacht dat je de laadkalender lekker vanuit je luie stoel via MyRenault kunt aanpassen en dan naar buiten moet, de stekker uit je auto moet trekken en haar moet opstarten om de nieuwe kalender te downloaden? Wat is het nut van zo'n website? Resultaat is dat ik altijd naar buiten ga om het vanaf het dashboard te doen. Hoef ik de auto niet te starten en kan het laadsnoer blijven zitten.
Dat is mijn commentaar in algemene zin; de software is niet ontwikkeld door een specialist op het gebied van user-interfacing etc. maar door een stelletje techneuten. Old-scool automatiseren dus en niet zoals bij Apple vanuit de gebruikservaring (premium experience).
- Automatische rittenadministratie. Als je de gegevens per laadbeurt kunt uploaden naar ZE, waarom dan niet ook de informatie per rit? (Met csv-download zodat je lekker kunt analyseren)
Grote plus! Dat zou nog echt iets toevoegen en is technisch gewoon mogelijk.
- Tijdstip voorverwarmen instelbaar per 5 minuten ipv per 15 min.
Mhhhh, is weer meer drukken op het display ....
- Weekkalender voor het voorverwarmen net als voor het opladen.
??
- Instelbaar minimum accuniveau. Als je inplugt en de accu is beneden een bepaald percentage, begint ze gelijk te laden tot het percentage is bereikt, daarna weer gewoon volgens de kalender.
- Instelbaar maximum accuniveau. Lithiumaccu's houden er niet van gedurende langere tijd op 100% laadniveau te zijn. Als je niet ver hoeft, kun je de levensduur van de accu verlengen door op te laden tot bijv 80%.
Gaat erg ver vind ik; je bent zeker een Android gebruiker en geen iOS of Nokia :-)
- Permanente weergave accuniveau in %.
In plaats van kilometers of erbij?
De meeste wensen en bugs zijn software-gerelateerd en lijken me niet erg ingewikkeld. Deze kunnen door Renault met een beetje inzet en spirit gemakkelijk en tegen weinig kosten opgelost worden.
Eens! Al vraag ik me af of je moet oplappen en niet structureel iets goeds moet ontwikkelen vanuit een visie.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ZOE ZEN ZEdriver
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jan 2014 17:27
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door ZOE ZEN ZEdriver »

Allemaal scherpe waarnemingen! Dat van de afsluiting is inderdaad erg snel. Op voor een paar seconden extra! Achterbank in delen neerklapbaar ook noodzaak.
Bij mij werkt geregeld de navigatie niet en wordt de SD kaart niet herkend. Ik reken het maar onder de software verbetering. Net als volume wat een soort 'bedenktijd' kent bij harder/zachter.

Wat mij betreft is een scherpgeprijsde 2e laadkabel ook een optie. Scheelt je thuis wel wat installatiegezeur en verplaatsen van soms verregende kabels. De dealer kan een 32A kabel leveren voor 400 euro. Iemand al beter opties gezien voor minder?
100% elektrisch sinds 28 november

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door avdvee »

Zonder als zeurpiet te willen overkomen is het misschien een idee een beetje de topics af te struinen? Kijk hier bijvoorbeeld waar ik 'mijn' korte kabel show: korte-laadkabel-t15538-25.html
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door erijder »

Naast een gewoon wel goed functionerende R-Link en bijbehorende software, zou een mogelijkheid om ook DC snel te kunnen laden (naast de Cameleon-lader) een heel grote wens zijn. Dan zijn er ineens snelladers binnen bereik (zolang er nog geen 43kw infrastructuur is in Nederland).

Ook klikt het idee dat in de BMW i3 is toegepast van een klimaat gecontroleerde accu als een goed idee. Daardoor zouden er (in theorie) veel minder fluctuaties zijn in het bereik door het weer.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door fivari »

Ja, dat DC-laden is een moeilijke. Het maakt een laadpaal, zo las ik ergens, 10x duurder dan een AC-laadpaal. Ik heb dan liever dat men het aantal laadpalen vertienvoudigt.
Renault heeft het erg ingenieus gespeeld door het innovatieve ontwerp om de lader gebruik te laten maken van de motor. Eigenlijk ben ik zeer tevreden met de lader omdat ik op heel veel plaatsen en eigenlijk op bijna alle laadpalen in Vlaanderen, @ 22 kW kan laden. Dat doet enkel een Model S van Tesla met aan duizenden euro's opties hem na. Ik begreep dat binnenkort Delhaize haar laadpalen gaat herstellen zodat zij ook 43 kW AC aanbieden. Het zou wel eens kunnen dat ik dan van favoriete warenhuis verander.
Bovendien, mits wat knutselwerk maak je van elke krachtstroomaansluiting een snellaadpaal.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door erijder »

door het innovatieve ontwerp om de lader gebruik te laten maken van de motor. Eigenlijk ben ik zeer tevreden met de lader
Ben op zich ook tevreden over de lader, auto laadt meestal lekker snel. Maarrrrrr, snelladen (43 kw) kan in Nederland nog nergens en 50 KW DC laden wel. Eens dat het beter zou zijn als ze 10x zoveel AC palen neer zetten, maar dan wel bij voorkeur met een paar 43 kw AC varianten ertussen....
Tot die tijd, zou mijn gedachten zijn, waarom ook niet de mogelijkheid bieden om ook DC te laden. In de auto is het volgens mij een kleine aanpassing (alleen een sterker voor DC laden er bij).
Bovendien, mits wat knutselwerk maak je van elke krachtstroomaansluiting een snellaadpaal.
Nou ja, elke krachtstroom aansluiting met 3x63A dan. (als je tenminste snelladen als 43 kw definieert).
Genoeg bedrijven volgens mij die een aantal van dit soort aansluitingen hebben, of nog veel grotere aansluitingen hebben waardoor dit er wel bij kan, maar, in Nederland tot dusver niemand die het aan biedt. Het lijkt mij overigens dat het niet de wereld hoeft te kosten om, als je toch een voldoende grote aansluiting hebt, een laadpaal op 43 kw te plaatsen (max paar duizend euro), daarom ook mijn verbazing dat Renault, nergens in Nederland ook maar 1 snellader neerzet. Maar goed, dis discussie is hier volgens mij al uitgebreid gevoerd.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door E-mission »

De Model S heeft in principe een soortgelijke setup als de Zoe, laden met Mennekes AC dus dankzij onboard charger. Maar Tesla gaat zeer binnenkort een chademo adapter aanbieden zodat de Model S ook DC kan laden. Je vraagt je af of het ook niet net zo simpel voor de Zoe kan. Then again... 1000 dolar... http://shop.teslamotors.com/products/chademo-adapter

Afbeelding
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door BB-One »

Na een aantal weken in de Zoe heb ik ook een aantal wensen:
- Muziek/radio gewoon uit als je de auto start, nu heb ik het volume op nul/mute omdat ik graag in stilte rondrijd, maar ondertussen speelt wel mijn muziek van mijn USB stick door. Lijkt mij, hoewel weinig, nutteloos gebruik van energie.
- In eco-mode door de snelheidbegrenzing heen kunnen "trappen"; vandaag op de snelweg weer ervaren, rustig aan het eco-mode rijden, maar even een spannend moment waarbij ik even tempo moest maken, maar dan kom je niet verder dan 95 km/u.
- Airco met eco-mode zonder eco-mode van de rest (oftewel airco werkt op eco-mode (niet zo hard blazen), maar je kunt dan wel hard wegblazen bij de verkeerslichten ;-)
- Al vaker opgemerkt, een betere gebruikerservaring met de online mogelijkheden

Klinkt al met al negatief, maar mijn ervaring is uitermate positief met de Zoe. (Mijn vrouw had gisteren een mooie opmerking, we "moesten" onderweg nog even iets bijladen, want we dachten huis net niet te kunnen halen (bleek achteraf niet nodig te zijn) dus we stonden even tien minuten op een parkeerplaats stroom te lurken, maar haar opmerking was: "Over twintig jaar zeggen we: Wist je nog onze eerste elektrische auto, daar konden we maar 130 km mee rijden."
Nu denk ik dat het geen twintig jaar gaat duren, maar een grotere accucapaciteit is natuurlijk altijd beter!!)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door renault15.17 »

BB-one schreef:
- In eco-mode door de snelheidbegrenzing heen kunnen "trappen"; vandaag op de snelweg weer ervaren, rustig aan het eco-mode rijden, maar even een spannend moment waarbij ik even tempo moest maken, maar dan kom je niet verder dan 95 km/u.
Dit kan gewoon hoor BB-one. Als je het gaspedaal onderin trapt, kom je op een kleine weerstand. Even doortrappen en de ZOE schiet naar 130+ km/u.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door BB-One »

Gaan we vanmiddag weer even proberen, maar tot nu toe niet gelukt... Hoe lang moet je dan het gaspedaal intrappen (een aantal seconden of minder?)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 14
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door zoe2goe »

@BB-One: onmiddelijk, maar je moet het pedaal wel "vloeren" ;-)

Ik weet tamelijk zeker dat de muziek NIET doorspeelt van de USB als je echt mute (dus het middenknopje op de multimedia "paddestoel" bij het stuur even naar je toe trekt. Ik zal het ook nog een keer testen.

Ik adviseer je ook de laatste R-Link te installeren. Ik meen wat subtiele verschillen te merken, juist met het aan-uit gedrag van de radio ten opzichte van het contact aan-uit. Maar ook daar KAN ik me vergissen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door BB-One »

Je moet inderdaad door een echte weerstand heen trappen en dan werkt het. Was het uit een andere auto gewend dat het een lichtere weerstand was, dacht dat ik dus al aan het eind was. Maar mooi kan de auto wat vaker in eco mode.

@zoe2goe: ik heb al de laatste R-link versie, maar de usb gaat spelen als ik " mute" auto uitzet en weer aanzet, maar ik zal nog eens wat dingen proberen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door renault15.17 »

Jongens, als een trekhaak op een Twizy al tot de mogelijkheden behoort, waar blijft dan de trekhaak voor de ZOE?


:thumb:
Afbeelding
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 14
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door zoe2goe »

Ik heb dit maar eens naar Renault gestuurd.....

********

Geachte mevrouw, heer,

Na precies een jaar een jaar de Zoë te hebben gereden leek het me de moeite om enkele punten met u te delen. Wellicht is het de moeite om het door te spelen aan productontwikkeling, het is uiteraard aan u.

- Als de pook niet in de "P" stand staat, weigert de oplader. Dat is een prima systeem. Echter, het klepje gaat wel gewoon open waardoor er onvoldoende terugkoppeling is naar de berijder dat er iets niet in orde is. Het heeft mij persoonlijk anderhalve maand gekost voor ik het verband door had: uiteraard begint het met: "wat raar, de auto is niet opgeladen". Terug-analyseren naar de pookstand kostte veel geduld en heel analytisch alle mogelijke storingen stuk voor stuk afstrepen.

- Als de Chamelion lader vanwege een aardfout in de laadpaal storing gaat, is rijden op de cruise control daarna niet meer mogelijk tot een volgende, geslaagde laadsessie. De logica daarvan is zeer, zeer duister en eerlijk gezegd, ook erg onhandig.

- Als het onderhoudsmoment moet worden ingepland komt daar een melding van in het dashboard. Echter, gaat ook het oranje storingslampje (die met de steeksleutel) branden. Dit is (terecht) een zeer felle indicator maar daarom in de nacht buitengewoon hinderlijk, op het gevaarlijke af. De indicatie op het display is meer dan voldoende en dimt bovendien mee. Nog los van het gegeven dat in mijn geval het onderhoud al een maand van te voren was ingepland ;-)


Overigens, laat bovenvermelde kritiek mij er niet van weerhouden te melden dat ik de Zoë een buitengewoon prettige auto vind, waarmee ik met zeer veel plezier gebruik van maak.

********

Een eventueel antwoord deel ik hier uiteraard.

Nog vergeten te melden dat met een open laadklep de pook uit de P stand kan worden gehaald, dat is het omgekeerde probleem.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door daf55 »

Geen idee wat je met deze brief gaat bereiken.

Vooral je kritiek op de "p" stand zie ik niet. Ik rij al jaren automaat, dus parkeren of lager stil staan betekend automatisch de "p" stand gebruiken. Altijd!
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 14
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door zoe2goe »

@daf55. Ik rij ook al jaren automaat. Maar toch preseteert "iemand" het om uit te stappen zonder P (wel handrem), opent de laadplep, sluit aan en loopt weg. In net UI design verwacht je dat dan opgeladen wordt. Of dat het klepje niet open wil als geen P is geselecteerd.

Uit P kunnen halen zonder het klepje dicht te hebben is nog kwalijker. Heeft mij schade opgeleverd. Stom? Jazeker! Ondermaats design? Yep!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door daf55 »

Er gaan toch bellen af als de klep open is, en je wilt weg rijden?
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 14
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door zoe2goe »

Nope. Display geeft een bericht en de auto "start" niet. Ondertussen zit paps met zijn hoofd over zijn shouder te kijken om netjes om het hek te manouvreren, laat de rem los op een licht hellend pad (hebben ze overigens in Frankrijk meer last van dan hier ;-) ). Krak.

Ik herhaal het maar eens: Stom (dat we elkaar goed begrijpen: van mij)? Jazeker! Ondermaats design? Yep!

ps: ik heb op dit formum van iemand gelezen die ook het niet-opladen-want-niet-in-P probleem heeft gehad. Maar volgens mij was dat niet je punt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door avdvee »

Als de pook niet in de "P" stand staat, weigert de oplader. Dat is een prima systeem. Echter, het klepje gaat wel gewoon open waardoor er onvoldoende terugkoppeling is naar de berijder dat er iets niet in orde is. Het heeft mij persoonlijk anderhalve maand gekost voor ik het verband door had: uiteraard begint het met: "wat raar, de auto is niet opgeladen". Terug-analyseren naar de pookstand kostte veel geduld en heel analytisch alle mogelijke storingen stuk voor stuk afstrepen.
Ik heb dit nu 3x gelezen en ik snap het echt niet. Je zet de auto in P en daarna uit. Dan loop je naar het klepje en opent hem dmv AB. Hoezo stap jij uit de auto zonder deze op P te zetten?
- Als de Chamelion lader vanwege een aardfout in de laadpaal storing gaat, is rijden op de cruise control daarna niet meer mogelijk tot een volgende, geslaagde laadsessie. De logica daarvan is zeer, zeer duister en eerlijk gezegd, ook erg onhandig.


Hear hear; weliswaar heb ik dit soort fouten eigenlijk niet meer sinds begin dit jaar (en mijn motor/ chameleon is vervangen) maar ik snap deze ook niet.
- Als het onderhoudsmoment moet worden ingepland komt daar een melding van in het dashboard. Echter, gaat ook het oranje storingslampje (die met de steeksleutel) branden. Dit is (terecht) een zeer felle indicator maar daarom in de nacht buitengewoon hinderlijk, op het gevaarlijke af. De indicatie op het display is meer dan voldoende en dimt bovendien mee. Nog los van het gegeven dat in mijn geval het onderhoud al een maand van te voren was ingepland
Ook volkomen mee eens; ik heb langer rondgereden omdat mijn nieuwe dashboard nog niet compleet was met klepjes. Heel irritant en totaal onnodig. Overwoog zelfs een stuk tape te plakken.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 14
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door zoe2goe »

1e: Ik niet, maar mIjn alter ego presteerde het om in de haast uit te stappen, een beuk aan de handrem te geven, niet uit P te halen, het piepje niet te horen, en wel netjes de kabel er in te steken. Staat pap de volgende ochtend zonder prik. Vergezocht? Ja. Was ik de enige? Nope.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door BB-One »

@zoe2goe; Sorry maar ik moet hier een beetje om lachen (auto nog aan de lader) : Les 1 bij autorijden, altijd je motor aan, anders heb je geen rem/stuurbekrachtiging en staat je stuur (meestal) op stuurslot, levensgevaarlijk!
Maar deze valt wel een beetje in de categorie, tanken en de slang in de tank laten zitten en wegrijden...

Maar blijkbaar gebeurt het en "moet" hier een aanpassing komen, en als die is ingevoerd dan weet ik de volgende op de wishlist: "De sensor van de sluiting is kapot en nu weigert mijn zoe om te rijden, ik kan niet eens met de zoe naar de garage om de sensor te laten repareren!! Ik wil graag een knopje om dan toch te kunnen rijden." ;-)

En als je die piep niet hoort als je je auto niet in de P hebt staan en je stapt uit? Dan ben/was je niet bezig met het autorijden (of heb je een gehoorprobleem).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 14
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door zoe2goe »

Allemaal volkomen waar. Behalve dat er niets "moet", het is een verbetervoorstel ;-) Het is ook geenszins bedoeld om Renault iets in de schoenen te schuiven, integendeel. Feit is, het komt voor, en er kan softwarematig vrij gemakkelijk iets aan gedaan worden. Laten we dan de autorijden 101 vergelijking doortrekken: wel eens een auto meegemaakt, op de handrem, motor uit, tankklep opengaat, dop er af, slang er in, maar wenst geen benzine in te nemen? Ik blijf er bij dat het onlogisch User Interface design is. Moet het verbetert worden? Niet aan mij :-)

En met alle respect: ik denk dat je het niet helemaal serieus bedoeld (yup, smley!), maar er zijn tientallen sensoren in de auto die kunnen sneuvelen en ook geen "overrule" hebben.

Voor mijzelf: ik voelde me op dat moment inderdaad vreselijk dom, maar de precieze situatie ligt aanzienlijk genuanceerder dan je beschrijft.

Je laatste zin, sorry hoor. Ten eerste was ik het niet, ten tweede werd er op dat moment voor zover ik het heb kunnen reconstrueren inderdaad niet meer autogereden (auto op de handrem), wel een probleem met kijvende kinderen. Mag dat invloed hebben? Nee. Had het dat? Kennelijk ja. Van "gehoorprobleem" ga ik er maar vanuit dat je het niet helemaal serieus bedoeld (geen smiley?), maar buitengewoon aardig vind ik het niet.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door BB-One »

Die laatste zin is inderdaad niet serieus bedoelt (was van mijn kant meer een verwijzing naar het irritant harde gepiep als je de auto niet in "P" hebt en uitstapt.) Mijn excuses als deze zin anders is overgekomen.

Ik snap je verhaal zeker wel. Er is m.i. altijd en overal ruimte voor verbetering, maar ik probeerde in mijn vorige bericht daar wat nuance in aan te brengen, namelijk dat er m.i. ook ruimte moet zijn voor " eigen" verantwoordelijkheid. Ik bedoel hier niet mee dat jij die niet neemt, hoor!, maar meer in het algemeen. De neiging is om iedereen bij het handje te nemen en op die manier de eigen verantwoordelijkheid en logica weg te nemen. Oftewel als "wij" vinden dat iets niet moet mogen (of kunnen) dan zorgen we er voor dat dat niet meer kan, zodat niemand daar meer over na hoeft te denken (en daarmee dus ook niet zijn eigen verantwoordelijkheid hoeft te nemen).

Maar ik ben benieuwd wat voor reactie je van Renault gaat krijgen, en ik vind het goed om in ieder geval je eigen bevindingen te melden aan Renault want dan weten ze in ieder geval waar de gebruikers tegen aan lopen en dan kunnen ze daar wat mee doen (of niet, maar dat laat ik aan Renault zelf over)

Met betrekking tot het niet starten van een laadsessie als de auto niet in "P" staat ben ik het wel met je eens, hoor, terwijl je wel de boel kan aansluiten etc. Ik denk dat er wel een reden voor is om niet te gaan laden als de auto niet in P staat, maar de reden ken ik niet, maar dan kan er inderdaad een belemmering komen om niet te kunnen aansluiten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 14
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door zoe2goe »

En dat "handje nemen" / eigen verantwoordelijkheid zijn we het weer TOTAAL eens! Een (eventuele) reactie plaats ik uiteraard hier weer.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door avdvee »

1e: Ik niet, maar mIjn alter ego presteerde het om in de haast uit te stappen, een beuk aan de handrem te geven, niet uit P te halen, het piepje niet te horen, en wel netjes de kabel er in te steken
Euh, OK. Dus de auto stond nog in D or R?Neem aan niet in N want waarom wel in N zetten en niet gelijk in P? Ik gebruik de handrem eigenlijk amper (ook niet in mijn Volvo automaat); misschien een idee om zelf aan te leren? Stel je voor dat je niet goed je handrem aan trekt dan gaat je auto vanzelf rijden met alle gevolgen vandien :fp:

Desalniettmin snap ik je betoog voor een extra waarschuwing; waarom niet immers? Misschien zelfs via de app met een notificatie???
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 14
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door zoe2goe »

Ik neem ook aan D. Auto gaat niet rijden (althans niet gemotoriseerd) want was wel afgezet (anders gaat het klepje ook niet open :D ).

Zal eens kijken of mijn echtgenote programmabel is ;-) Nadat het helder was wat er aan de hand was is het natuurlijk niet meer voorgekomen. Bovendien ben ik zo'n malloot die 's-avonds even de tellers opschrijft, dus sindsdien extra controle of er echt wordt geladen. Dit thema is bij huize "zoe2goe" wel " mitigated" zoals het zo mooi heet.

Een van de andere forumleden heeft eens voor joker aan een snellader gehangen. Ook niet in P. :fp:
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 14
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic: reactie van Renault

Bericht door zoe2goe »

Hartelijk dank voor uw opmerkingen betreffende uw ervaringen met de Renault ZOE.

Uw suggestie ten aanzien van de versnellingspook, om een koppeling te maken van de P stand aan het openen van het klepje, vinden wij een goed idee en wij zullen dit doorspelen aan de productmanager.
Voor de volledigheid kunnen we aangeven dat in het instructieboekje wordt aangeven (zie hieronder) dat de auto in P moet staan. Daarnaast klinkt er bij het uitschakelen van de auto, wanneer deze niet in P staat, een waarschuwingssignaal en komt er een melding op de display met het verzoek de auto in P te zetten.

Met betrekking tot de cruise control kunnen wij ons voorstellen dat dit vreemd overkomt maar dit is wel een bewuste keus. Zodra ergens in één van de systemen een foutcode is opgeslagen, is het om veiligheidsredenen niet mogelijk de cruise control te gebruiken. De reden hiervoor is dat de zelfdiagnose niet met 100% zekerheid kan bepalen wat de oorzaak van een storing is, theoretisch zou de foutcode ook door een andere oorzaak of een storing in een ander systeem kunnen ontstaan. Pas wanneer alles weer naar behoren werkt wordt het systeem weer vrijgegeven.

De opmerking over het in donker te fel branden van het sleuteltje kunnen we ons goed voorstellen en zullen we zeker doorgeven.

Rest mij u nog veel rijplezier toe te wensen in uw Renault ZOE.

Met vriendelijke groet,
Lijkt me keurig
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door Ad van der Meer »

Ik denk dat het weer eens tijd is om over het wensenlijstje na te denken na 2,5 jaar en 78'000 km.

Er zijn eigenlijk niet veel wensen:

- Een werkende app zou wel prettig zijn.
- POI alleen voor elektrische auto's in Rlink

Verder vraag ik mij af of een voorruitverwarming niet veel efficiënter is dan de kachel op de voorruit te laten blazen. Het zou een extra zijn waarvoor ik best wel wat over zou hebben.
Verder zou ik graag dat bij het voorverwarmen van de auto de achterruit- en zijspiegelverwarming ook zou werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door PieterZoe »

Mooie professionele wensenlijst, Ad!
Na een aantal jaar ervaring vallen vanzelf wat van onze initiele wensen af. Dat is leuk om te zien. Ik deel je wens voor een goedwerkende app. Dat mis ik echt. Vooral het op afstand kunnen programmeren van het voorverwarmen, maar ook een accurate weergave van de SOC tijdens het laden is echt een omissie.

Er zijn 1000+1 wensen die we kunnen bedenken, maar overall grijp ik nergens op mis.

Op naar de grotere batterij dus! Dat wordt de volgende echte verbetering

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door Nivve »

Na al het getyp heb ik bij nader inzien erg veel (kleine) dingen die anders kunnen in een volgende versie. Aantal dingen zijn discutabel, maar heb ze maar gewoon laten staan 8)
De kleine dingen zullen ook wel gaan wennen, het belangrijkst is natuurlijk de grove specs (batterij e.d.)

- Inkoppertje; R-link. Zorg gewoon voor goede integratie van een scherm in de zoe met de smartphone van de gebruiker (screen mirroring oid), scheelt volgens mij zelfs geld ipv dat het duurder maakt.
- CC OFF knop naast de AC OFF knop
- Aan te passen Regen sterkte a la de Miev.
- Optie om de diesel 'creep' uit te zetten.
- Zonder kaart de auto activeren. Om bijvoorbeeld de ventilatie aan te zetten tijdens het laden, dit kan niet zonder de kaart fysiek in de auto te schuiven.
- Minder zware deuren (of is dat bij alle auto's tegenwoordig?)
- Instelbare interval-stand bij ruitenwissers; ik ben geen fan van het automatische en ik kan niet zelf een interval kiezen
- Achteruitkijkspiegel mag wat minder stroef. Nu wissel ik vaak tussen 'te ver naar onderen' en 'te ver naar boven' zonder vooruitgang naar beter beeld..
- Startknop is overbodig, zie Tesla. Kan prima met huidige Zoe-techniek, meer een mindset dan prijs probleem.
- Optie om het bereik te zien op basis van huidig verbruik en snelheid (op 80% en ik rij 130 met 44KW, dan kan ik nog een halfuur op 130 => 65 km bereik. Vaak wil ik niet zozeer zien wat mijn bereik is met mijn verbruik in het verleden, maar hoe ik op het moment rijd.
- Optie om de snelheid van het laden te zien ipv de tijd (al kan het nu met CanZe, zou eigenlijk standaard moeten zijn)
(Uberhaupt dus gewoon veel aanpassingsopties voor het dashboard)
- CanZE implementatie :wink:
- Updates zonder dealerbezoek (onder het mom, 'het is 2016...', al moet het via een wifi-spot)
- Piepgeluid tijdens opladen. Geen idee hoeveel hieraan te doen is.
- Optie om de pedestrian horn permanent uit te zetten zonder zekering te verwijderen. Zolang het nog niet verplicht is :roll:
- Optie om de 'Tjoep Tjoep' uit te zetten zonder zekering weg te halen. Of nog beter, iets zachter instellen.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door fivari »

Nivve, heel wat van jouw wensen zijn toch al geïmplementeerd.
° De ventilatie aanzetten tijdens het laden, kan vanop afstand door de knop op de kaart.
° de instelbare interval heb je bij de life-versie. Had jij maar niet voor de luxe-versie moeten kiezen :wink:
° Het bereik krijg je eigenlijk op basis van het verbruik van de laatste km. Een bereik op basis van het ogenblikkelijk verbruik heeft volgens mij weinig zin. Als je dan een brug oprijdt, zakt je bereik met een factor 2 om vervolgens, bij het afrijden van de brug met een factor 4 terug toe te nemen.
° De snelheid van het laden kan inderdaad met Canze. na enige tijd krijg je ook ervaring door te zien hoelang het duurt voor 1% laadenergie erbij.
°Updates zonder dealerbezoek zijn perfect mogelijk: via my Renault en dan de R-Link store.
°de piepgeluiden zijn eigen aan de Cameleon-lader, hoor het als een bewijs dat het laden effectief gestart is.

Met die instelbare regeneratie ben ik het wel eens: mijn peugeot RXH remt tot 35 kW zonder het rempedaal aan te raken en dat maakt dat ik in de file of zelfs op een bochtig parcours het gaspedaal niet moet loslaten: erg relaxed rijden is dat. De regeneratie van de Tesla MS is ook heel wat sterker dan die van onze Zoe.
Het kruipen, dat vind ik persoonlijk eerder een voordeel, bijvoorbeeld bij het parkeren, maar dat is een persoonlijke smaak.
De startknop vind ik wel nuttig. Het is niet omdat je in de auto gaat zitten dat de ventilatie en andere zaken moeten geactiveerd worden.
Allez, ieder zijn smaak...
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 14
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door zoe2goe »

De regeneratie van een model S is 60 kW. Dat is per kg fiks MINDER dan onze Zoe. De feitelijke regeneratie-torsie van de Zoe is MEER dan die van de Tesla :-)

Maar het is waar, Renault heeft er voor gekozen deze in de Zoe (itt tot de Fluence en de Kangoo) lang niet volledig te implementeren bij het loslaten van het "gas"pedaal, maar via het rempedaal. Ik weet niet hoe het met de RXH zit, maar bij de Kangoo en de Fluence is het remsysteem volstrekt traditioneel; elke remdruk geeft enkel en alleen frictieremkracht. De Zoe "voelt" daarom veel meer als een gewone automaat. Of dat goed of fout is heb ik geen oordeel over. Ik zou een instelbare regeneratie-via-het-gaspedaal ook wel fijn vinden denk ik.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door BB-One »

Wat betreft tjoep tjoep, als je die niet wilt horen kun je de deuren gewoon met het knopje aan de buitenkant op slot doen. Gebruik ik regelmatig als ik in de nacht thuis kom een de buren niet wakker wil maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: De grote Zoe 'WISHLIST' topic

Bericht door Nivve »

@Fivari:
Die Range Remaining is zover ik weet standaard de laatste 200km (en een of ander algoritme erbovenop?) en alleen de ritgeschiedenis resetten zorgt ervoor dat ik snel op een nieuwe waarde zit. Maar tijdens een lange rit wil ik de geschiedenis niet per se resetten maar wel zien wat er met mijn range gebeurt als ik niet 110 maar 95 ga rijden.
Mijn wishlist heb ik ook gemaakt met Jan met de Pet in het achterhoofd. Die wil gewoon "Accu is koud, ZOE laadt pas over een paar minuten met volle snelheid" ipv alleen een "01:45" melding als ie in de winter bij FastNed staat.

Het gaat me dan ook vooral om dat ik per se de kaart moet pakken, wat ik onhandig vind. Noem me lui (dat ben ik namelijk ook), maar ik wil gewoon de ventilatie kunnen aanzetten zonder de kaart van de achterbank te pakken. Dat kan ook met de navigatie, dus waarom de ventilatie niet.

Maar ik ga wel toegeven dat ik het van de r-link store niet wist, al zie ik dat het nog steeds handmatig op de sd kaart zetten is (dus niet a la tesla direct in de auto). Ook moet ik dan idd blij zijn met mijn luxe ruitenwissers :mrgreen:.
Ben het er mee eens dat kruipen en stratknop voornamelijk op voorkeur gebaseerd waren.

@ BB-one: De Tjoep Tjoep kan idd op die manier ontweken worden. Maar het automatisch sluiten is erg prettig, ik vraag me dan af waarom ik het harde geluid niet gewoon kan uitzetten/zachter zetten. Dus vind het toch echt een verbeterpunt.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in