Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Tja, komt gewoon door dat super domme tweefasen syseem wat ze in de Ustated Nights hanteren, wat overigen geen 180 graden draaing maar gewoon twee-van-de-drie op 120 graden is). Ongelofelijk dom (echt!) want daarmee is de vermogensopname ook niet meer continue, en het kost next-to-nothing om het driefasen te maken, zie de patenten (twee mosfets extra en wat draadjes en onstoorspoelen).
Je hoort me wel: ik ben van mening dat geen een auto dat ook nog zou moeten doen
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Ik heb dit onderwerp aandachtig gelezen en "ik snap er niets van".
Kan iemand in Jip en Janneke taal uitleggen wat het probleem is en waar ik moet opletten. En (als nog geen EV bezitter) los van de aspecten vanwege een specifiek merk/type.
Jip en Janneke taal kan wel, maar los van de aspecten van een merk/type niet, want dat is precies waar de discussie over ging. Wat je in essentie vraagt is: "vertel me hoe ik moet tanken, maar ik wil de woorden en diesel en benzine niet horen". Waar het op neer komt is dat sommige auto's op sommige laders (sorry!) volstrekt niet kunnen laden op het vermogen dat je er op basis van wat "op het plaatje" staat van kunt verwachten.
Eens met Harm. In de UK rijden er al een paar en ze lijken het leuk te vinden
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Een snelle vergelijk met de R90 sterkt me in mijn vermoeden dat het voornamelijk een software update is, met wat kleine hardware aanpassingen, hoogstwaarschijnlijk alleen in de vermogenselektronica. Nice picture, dank!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Hoop toch op de Renault Zoe 2 met CCS lader.
22kw AC en 75kw DC zou helemaal toppie zijn.
Het huidige bereik van 370km vind ik prima.
Een grotere bereik vraagt waarschijnlijk om een grotere accu dus zwaarder.
Of Renault vind een grotere capaciteit in de chemische huishouding waardoor de accu niet zwaarder wordt. Dat zou helemaal mooi zijn.
Q90 uit 2017 sinds dec 2019
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan
Ik ben juist uitermate blij met 43 kW AC. Steeds vaker moeten CCS auto's wachten bij Fastned of Allego. Daar heb je met AC gewoon geen last van. 22 kW AC met CCS zie ik niet gebeuren omdat simpelweg erg duur is. Het zou wel heel mooi zijn als het wel komt op de Zoe 2.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
OlafH schreef:Ik ben juist uitermate blij met 43 kW AC. Steeds vaker moeten CCS auto's wachten bij Fastned of Allego. Daar heb je met AC gewoon geen last van. 22 kW AC met CCS zie ik niet gebeuren omdat simpelweg erg duur is. Het zou wel heel mooi zijn als het wel komt op de Zoe 2.
Bij mijn beste weten is dit precies wat Eric Feunteun heeft bevestigd dat ze WEL gaan doen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
OlafH schreef:Ik ben juist uitermate blij met 43 kW AC. Steeds vaker moeten CCS auto's wachten bij Fastned of Allego. Daar heb je met AC gewoon geen last van. 22 kW AC met CCS zie ik niet gebeuren omdat simpelweg erg duur is. Het zou wel heel mooi zijn als het wel komt op de Zoe 2.
Bij mijn beste weten is dit precies wat Eric Feunteun heeft bevestigd dat ze WEL gaan doen.
Die ervaring heb ik ook.
Een keer waren de 2 CCS laders bezet en dan kon ik toch met mijn Zoe AC 43kw laden.
Ze stonden wel raar te kijken dat dit kon .
Of ik stond AC43 te laden en kon een andere toch via ChadeMo laden.
Ben toch bang dat de AC 43kw er langzaam uit gaat.
Bij een Fastned station waren er 3xCCS oplaadpunten en 1x AC43.
Misschien is CCS makkelijker in vermogen op te voeren en zit AC met 43kw aan zijn maximium.
Maar zover gaat mijn kennis niet .
Q90 uit 2017 sinds dec 2019
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan
"Franse media melden dat Renault twee oplaadopties overweegt voor zijn toekomstige elektrische auto's:
22 kW AC (driefasige Type 2-inlaat)
100 kW DC (CCS Combo - Europese versie)
Beide methoden zijn beschikbaar via de CCS Combo-inlaat en als zodanig is Renault al lid van de Charin CCS DC snellaadgroep in juni."
Als Renault beide opties toepassen, Zou dat heel mooi zijn
Q90 uit 2017 sinds dec 2019
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan
Ik denk (maar durf het niet te claimen zonder het origineel) dat de essentie in vertaling uit het Frans verloren is gegaan. Feunteun is vrij duidelijk: de toekomstige auto's krijgen beide opties. EN ik bedoel dus niet "als optie", maar in de zin van "de auto zal beide methoden aankunnen". De onderliggende gedachte lijkt me ook glashelder.
Het is m.i. niet onverstandig InsideEV's altijd met enige gezonde scepsis te bekijken. Ze piepen vaak net iets te strak door de bocht.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Even een paar vragen voor R110 rijders, want ik ga mijn Q90 binnenkort inruilen:
- kan de R110 ook 43 kW regeneren tijden het remmen of is dit maximaal 22 kW?
- kun je de verwarming tijden opladen ook pas vanaf 45% SOC aanzetten, of eerder omdat de accu groter is?
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Dit gaat eigenlijk over de R110 maar wat vinden jullie van de nieuwe Zoe 2.
Mooi bereik van 395 km
(Hangt af van welke motor)
Mooie 22kw AC lader
CCS lader is mooi maar 50kw valt een beetje tegen in vergelijk met de concurrentie. Corsa en Peugeot kunnen 100kw snelladen. De concurrentie kan weleenswaar 11kw normaal laden maar de meeste laadpalen in de stad zij toch 11kw. Dus daar is geen winst te behalen.
Prijs is ook iets duurder ongeveer €36000 tegen €30000 van de concurrenten.
Hoop dat de Zoe snel een update krijg naar 100kw dan staat de Zoe sterker tegen de concurrentie.
Maar ben eerst nog van plan om volgend jaar een 2e hands Q90 te kopen (groter bereik)
Q90 uit 2017 sinds dec 2019
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan
Ik zou me niet te erg verkijken op die laadsnelheid. Het is de auto zelf die al heel snel "gas terugneemt" (pun intended) als de batterij voller raakt, afhankelijke van de temperatuur al bij minder dan 50% van de de capaciteit. De Corsa en Peugeot getallen zijn folderwaardes. Ik begreep dat onze Noorse vriend een van de twee al behoorlijk op zijn plek heeft gezet wat betreft dat "gas terugnemen"; ben even vergeten welke.
Bottom line: het is bloedlink bestaande, werkelijke ervaringen (ZOE) te vergelijken met wat er wordt geroepen over een "how great it's going to be when you get it" auto.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Nou, getwijfeld, gewikt, gewogen. Gekozen. Toch maar een Tesla M3 basismodel genomen. Het prijsverschil ex BTW vond ik voor mezelf nog te verantwoorden. Dus ik ben in blijde verwachting van een Tesla.
Mocht iemand interesse hebben in de Zoe (mei 2013, 90k KM) dan hoor ik wel.
Het was me een genoegen hier af en toe rond te hangen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
In verband met het feit dat mijn man zijn hybride auto moet inwisselen in een 100% elektrisch, zal ik mijn Zoë ZE40 moeten verkopen omdat beide auto’s niet onze caravan kan trekken.
Er staat slechts 38.500 op de teller, heeft begin november twee...
Na meer dan 2 jaar probleemlos rijden met mijn Zoe kreeg ik een probleem met de laadklep die niet wilde openen met behulp van het knopje in de auto. In het verleden had ik dit euvel ook weleens en dan was een aantal keren opnieuw...
Bij het verwisselen van de waterpomp viel mij op dat de onderplaat vettig was. r110zweet2.jpg Bij nadere inspectie zag ik dat de motor zweet. Er lijkt een punt voor onderhoud te zijn (waar de imbus in past). r110zweet1.jpg
Ik kan niks vinden over...
nu heb ik een setje op de sloop gezien in het leer,
is dit zo 1 op 1 over te zetten onze kadjar komt uit 2016 en de nieuwe set uit 2019
zal alleen een stroom kabel moeten leggen voor de verstelling