Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Let op: registratieproblemen
Er zijn op dit moment registratieproblemen bekend, na verzenden van de gegevens is de pagina soms erg traag met verversen.
Ons technisch team probeert dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Neem contact met ons op via het contact formulier zodat wij uw account handmatig kunnen activeren als u geen mail met activatielink ontvangen heeft.
Indien u foutmeldingen heeft gezien, zou het ons zeer helpen deze te vermelden.
Dummy met ws een deel echte componenten Kleuren kloppen niet, en dat grote gat in het midden is ook niet helemaal origineel Volgens mij heb ik foto's van diezelfde opstelling gezien bij de introductie in Frankrijk.
Merk op dat dit een model van de R versie is. Kun je zien aan die grote box aan de zijkant van de motor.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Maar ik lees ook dat je de nw batterij kunt kopen voor 8000€ voor je "oude" ZOE.
160000km of 8 jaar garantie op minimaal 66% restcapaciteit.
Als ik het goed lees kan je huurbatterij er dus dan uit en voor 8K een dikke accu er in.
Is niet mijn ZOE, is de demo van Karin van Bochane alhoewel hij kennelijk direct weer verkocht is. Kennelijk gaan ze als warme broodjes. Foto's staan goed op de iphone, geen idee waarom ze omgekeerd staan.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Van het Franse forum heb ik onderstaande plaatjes. Deze laten zien dat Renault bij de ZOE ZE40 afgestapt is van het aangeven van de bruikbare hoeveelheid energie.
Bij de 22 kWh ZOE's, dus ook nog bij de huidige "Entry", was al bekend dat de totale accucapaciteit 25,92 kWh is. Maar onderstaande afbeelding van de sticker op het accupakket van een ZE 40 geeft aan dat de 41 kWh nu de totale accucapaciteit is. De bruikbare energie bedraagt (waarschijnlijk) 38,8 kWh.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Correct me if I am wrong:
Oude accu: 192 cellen * 36 Ah * 3.75V = 25920 Wh
Nieuwe accu: 192 cellen * 65 Ah * 3.75V = 46800 Ah
De aangegeven 41000 Ah komt nooit lekker overeen met 192 cellen en 3.75 volt. Het is eigenlijk een "te mooi" rond getal om de totale capaciteit te kunnen zijn.
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen
En dan zijn er volgens Renault nog meer verbeteringen doorgevoerd die de actieradius vergroten wat betekent dat er minder accu capaciteit nodig is om deze NEDC cijfers te halen. Oftewel < 38.8 kWh usable...
En toch blijf ik nog even geloven in 41 kWh usable
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen
Bruikbaar of totale capaciteit?
Als andere merken, waaronder Tesla, de totale capaciteit communiceren, dan zou je marketingtechnisch wel erg dom zijn om niet hetzelfde te doen.
Op het Teslaforum is nog maar eens een topic over de capaciteit geopend. Blijkbaar is de totale capaciteit zelf minder dan wat gecommuniceerd wordt.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Feunteun is een manager. Hebben jullie niks geleerd van dat Volkswagen debacle?
Maar serieus, het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat er op zo'n sticker iets anders staat dan de volledige capaciteit.
Het is tenslotte geen "commerciële" sticker maar een specificatie sticker, een typeplaatje zo je wilt.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
renault15.17 schreef:Feunteun is een manager. Hebben jullie niks geleerd van dat Volkswagen debacle?
Maar serieus, het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat er op zo'n sticker iets anders staat dan de volledige capaciteit.
Het is tenslotte geen "commerciële" sticker maar een specificatie sticker, een typeplaatje zo je wilt.
Die type plaatjes stonden ook op de VW's.
En eigenlijk is het geen maar diep triest.
Dit telt; $$$$$$$$
Heren, heren toch. Wat een wantrouwen. Het heeft VW "dearly" gekost. Behalve hier natuurlijk. Ons progressieve gidslandje maar-niet-heus, en dan bedoel ik nog meer de kopers dan de politiek
Voor de technisch geïnteresseerden in Schummelsoftware. Lange zit, maar voor een "quick view", kijk even van zeg 09:00 - 15:00 (afdeling NIET te geloven. En verderop blijkt dat Opel zelfs nog veel erger was, maar inmiddels het leven aardig heeft verbeterd)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Ik ben er helemaal blij mee Eerste dagen woon/werk zitter er alweer op, bevalt me prima.
Morgen wordt het laadpunt geïnstalleerd, nu alleen nog even voor elkaar krijgen dat my ZE inter@ctive ook werkt, dan is het geheel compleet.
Verder nog even uitzoeken hoe ik het 2 x toeteren van de auto bij het afsluiten dmv de keyless entry kan uitzetten, of er een mogelijkheid is om het geluid van de richtingaanwijzer te wijzigen en hoe ik ervoor zorg dat hij niet blijft vragen om het inleren van de bandenspanning nu ik de winterbanden zonder sensoren eronder heb zitten.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo allemaal,
Opnieuw moet ik mijn heil maar gaan zoeken door hier terug te keren, en ja uiteraard met problemen met de ZOE R90 van 2017. De verwarming deed het niet meer. De truck geprobeerd met het verwarmen van de buiten sensor e.d. helaas, dat...
Ben ik weer. Hartverlamming van elektr systeem controleren melding.
2025-05-13_21-57-06.png
Wat krijgen we nou weer! Lang verhaal kort: Er is een waterpomp die het elektrisch gedeelte koelt. De software telt het aantal toeren en als een bepaald...
Ik heb hier een offerte voor inruil op een R5 e-tech van 39000€. Maar ik schrok toch wel van het lage bedrag wat ze voor mijn Zoe teruggeven. Bij deze start ik een topic met de vraag wat jij voor je Zoe terug krijgt of hebt gekregen.
Nu enkele weken later ben ik nog steeds niet veel wijzer en krijg ik terug heel vaak foutmeldingen.
Gisteren heb ik na 140km gereden te hebben de volgende fout gekregen. Opladen niet mogelijk.
Heeft er iemand weet van onafhankelijke renault garages in België die werken aan EV's?
Ik probeer een garge te vinden die Zoe's herstelt door effectief herstellingswerken uit te voeren aan onderdelen zonder deze in zijn geheel te vervangen (€€€)....