Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
De auto is in 1988 geintroduceerd als opvolger van de populaire Renault 9/11 serie en is zo mogelijk nog populairder.
Vanaf het begin is de auto leverbaar met diverse motoriseringen, beginnend met een 1.2 en oplopend tot een 1.7i. Later gevolgd door een 1.9 diesel en een 1.8 16v.
Ook zijn er vanaf het begin al diverse uitvoeringen leverbaar, van basis tot zeer luxe.
De auto is leverbaar in meerdere carosserievarianten, zoals daar zijn: 3 drs. hatchback, 5 drs. hatchback, 4 drs. sedan, 2 drs. cabriolet.
De eerste serie, de Phase 1, wordt gebouwd tot 1992. De tweede serie, de Phase 2, is vanaf 1992 geleverd tot aan het verschijnen van de Megane in 1995.
Ook deze serie is geleverd met motoriseringen van 1.2 tot 1.8 16v. Ook de diesels zijn niet vergeten, met een 1.9 d en later een 1.9 td.
Ook hier weer diverse uitvoeringen, van basis tot zeer luxe.
En ook zijn alle verschillende carosserievarianten weer leverbaar.
Hieronder volgt een klein overzicht van motoriseringen en de daarbij behorende uitvoeringen.
De speciale uitvoeringen zijn hierbij niet genoemd, daar dat een zeer uitgebreide lijst kan gaan worden en ik ook lang niet alle uitvoeringen ken. Wie er een paar weet kan die altijd naar mij berichten.
Phase 1:
Motor; Uitvoering
1.2 ?
1.4i TR, GTR, TRE
1.4i energy TS, GTS
1.7i mono TS, GTS, GTX
1.7i mono automaat TS, GTS, GTX
1.7i multi GTX, TXE
1.7i multi automaat GTX, TXE
1.8 16v 16v
1.9d TD, GTD
Alle motoren zijn in alle carosserievarianten geleverd, de cabriolet uitgezonderd. Die is alleen met de 1.7i en 1.8 16v motor geleverd.
Alle motoren zijn in alle carosserievarianten geleverd, met uitzondering an de cabriolet. Die is alleen geleverd met de 1.7i, 1.8i en 1.8 16v motorvarianten geleverd.
Van de 1.2 zijn bij mij geen gegevens bekend, daar de auto niet in NL geleverd is. Evenals van de 1.4 zonder injectie.
Rossy.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Bedankt voor de aanvullingen.
Als je het niet erg vind zet ik de foto bij de andere foto's.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Wie o wie heeft er nog foto's van de R-19?
Phase 1 of phase 2 maakt niet uit, evenals model en uitvoering.
Post ze hier of mail ze me door.
Alvast bedankt!
Antonio.
Renault, a way of life!
Ik zie het, bedankt.
Alleen is de 1.8 mono in de Phase 2 gelijk van motorinhoud als de 1.7 mono.
Vandaar dat ik hem niet genoemd heb.
Maar voor de volledigheid er maar bij.
Antonio.
Renault, a way of life!
er is idd een serie geweest waar op de voorschermen gewoon 1.8 staat vermeld ..
dit was een foutje ... er behoorde 1.7 op te staan .
destijds hebben we ook alle 1.8 plaatjes moeten wisselen met 1.7 plaatjes.
daarnaast bestaat er daadwerkelijk een echte 1.8 monopoint met echt een cilinderinhoud van 1800 ..
dit was de gelijke motor als wat in de laguna 1.8 gemonteerd zat.
Ook bestaat er een 1.4 energie motor met een carburateur . hier heb ik er nog een van .
een 19 uit 1988 met een 1.4 energie carburateur .
eventueel ben ik best bereid om foto,s te maken van dat ding
dat 1.8 plaatje met 1.721 cc kon ik al niet helemaal plaatsen, toen er begin dit jaar zo'n 19 bij mij in de straat stond geparkeerd (kenteken gecheckt met rdw site omdat het een RL uitvoering betrof, dit deed een lichtje bij me branden omdat die met 1.8 motor niet geleverd is.)
en idd zijn er 2 uitvoeringen 1.8 (F3P) 1 monopoint met 95 pk en de multipoint met 113 pk (kan een pktje schelen )
maakt in het gewone verkeer niks, sterker nog een jongen met de 1.8 mono liep iets uit op mij met de 1.8 multi
alleen op de snelweg van bijv. 80 naar 120 zul je wat verschil merken denk ik.
Hier dan de foto,s van een 19 met een 1.4 energie motor carburateur.
let hierop op o.a de benzine pomp , welke aangedreven word door de nokkenas .
Zeer zeker een zeldzame verschijning .
overigens ter zijde , de auto gaat over 1 week naar de hoogovens.
Een 19 uit 1993 model 'Driver', weet iemand daar wat specificaties van? Dan bedoel ik vnl.met welke 1.4 deze is geleverd, 44/ 53kw? Is het interieur anders?
Ik heb ook een actiemodel (alleen dan een Mégane) en kon ook weinig informatie vinden toen ik wat ging zoeken op Google, maar ik kwam wel een link tegen naar een advertentie op eBay,
waarin een brochure stond aangeboden over dit model, met alle accessoires en de interieuren beschreven stonden, etc.
Nu weet ik niet of er van de 19 Driver ook zoiets te vinden is, maar it's worth the try
EDIT: kwam heel toevallig de volgende site tegen, neus hier es wat rond zou ik zeggen:
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut