Defect mistlicht
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 15 aug 2011 19:45
Defect mistlicht
Beste mensen,
Ben er net achter gekomen dat mijn rechter mistlicht niet meer werkt (voorzijde)
Nu ga ik ervanuit dat het lampje zelf defect is.
Ik neem mijn instructieboekje erbij, en hier word er niet bijster veel over verteld.
Er staat ook niet bij welk soort lampje erin moet, en dat je hiervoor naar de dealer zou moeten gaan...
Ik neem aan dat het verwisselen van zo'n lampje niet veel meer bijzonder is dan het vervangen van een lampje in de koplamp. Echter vraag ik mij wel af welk lampje in de mistlichten is geplaatst. Is dit een H3?
Ben er net achter gekomen dat mijn rechter mistlicht niet meer werkt (voorzijde)
Nu ga ik ervanuit dat het lampje zelf defect is.
Ik neem mijn instructieboekje erbij, en hier word er niet bijster veel over verteld.
Er staat ook niet bij welk soort lampje erin moet, en dat je hiervoor naar de dealer zou moeten gaan...
Ik neem aan dat het verwisselen van zo'n lampje niet veel meer bijzonder is dan het vervangen van een lampje in de koplamp. Echter vraag ik mij wel af welk lampje in de mistlichten is geplaatst. Is dit een H3?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
Als je een beetje handig bent dan kan je de lamp even openen, dan zie je ws. dat het een H1 lamp is. Die wordt meestal gebruikt voor mistlichten. SUC6
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
- Contacteer:
Als het goed is zijn het dezelfde lampen als de Megane Scénic, bij ons zit er idd H1 in, heb om ze te vervangen
onder de auto gelegen om te zien dat ik dus 2 verschillende montagemethode heb, zodra je eronder ligt zie je
vanzelf hoe het werkt.
Ik heb bij ons nieuwe lampen van de Gamma erin gezet, de blauwe uitvoeringen geven mooi wit licht en kosten
niet zo veel, heb bij ons de complete lichtlijn vervangen, was rond de €15,- kwijt voor 2x H1 set en 1x H7 set
onder de auto gelegen om te zien dat ik dus 2 verschillende montagemethode heb, zodra je eronder ligt zie je
vanzelf hoe het werkt.
Ik heb bij ons nieuwe lampen van de Gamma erin gezet, de blauwe uitvoeringen geven mooi wit licht en kosten
niet zo veel, heb bij ons de complete lichtlijn vervangen, was rond de €15,- kwijt voor 2x H1 set en 1x H7 set

Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Dexter, binnenkort kan je weer onder je wagen voor vervanging, die lampjes vd Gamma gaan niet zo lang mee hoor.
Koop toch merklampen. SUC6
Hide post links |
-
Topic author - lid
Prima, dan weet ik dat dit makkelijk zelf te vervangen is.
Heb dit voorheen altijd zelf gedaan, maar omdat er in het instructieboekje niets over stond vermeld, was ik bang dat dit weer zo'n stukje techniek was, waar je beter niet zelf aan kon beginnen.
Ik gebruik voor verlichting altijd Bosch of Philips lampen.
Zelf vind ik de Philips Vision Plus hele fijne lampen om in het dimlicht te voeren.
Is het ook een mogelijkheid om dit soort lampen in het mistlicht te plaatsen? Of heeft dit geen extra effect?
Ik denk dat ik meteen beide mistlampen vervang.
Nu is mijn overzicht van gebruikte lampen wel weer compleet.
Stadslicht: W5W
Dimlicht: H7
Grootlicht: H1
Mistlamp: H1
Bedankt voor alle reacties!!
Groeten Ruud
Heb dit voorheen altijd zelf gedaan, maar omdat er in het instructieboekje niets over stond vermeld, was ik bang dat dit weer zo'n stukje techniek was, waar je beter niet zelf aan kon beginnen.
Ik gebruik voor verlichting altijd Bosch of Philips lampen.
Zelf vind ik de Philips Vision Plus hele fijne lampen om in het dimlicht te voeren.
Is het ook een mogelijkheid om dit soort lampen in het mistlicht te plaatsen? Of heeft dit geen extra effect?
Ik denk dat ik meteen beide mistlampen vervang.
Nu is mijn overzicht van gebruikte lampen wel weer compleet.
Stadslicht: W5W
Dimlicht: H7
Grootlicht: H1
Mistlamp: H1
Bedankt voor alle reacties!!
Groeten Ruud
Hide post links |
-
- lid
- Contacteer:
Ja en nee, ja, ze zullen vast wel minder lang mee gaan, maar ik rijd vrij weinig met die auto dat dat niet echtWillemS schreef:Dexter, binnenkort kan je weer onder je wagen voor vervanging, die lampjes vd Gamma gaan niet zo lang mee hoor.
van belang is, heb ze ook in de bedrijfswagen zitten, daarvan gaat altijd het licht aan en gaat al minstens 6 maanden
mee (7000km), hiervoor reed ik met lampen van de Action €2.49, ging ruim 15.000km mee.
Dan de nee, heb meerdere keren dure merklampen gehad, deze ging ongeveer 3 tot 6 maanden mee, en dan ben
je al gauw €50,- kwijt( Philips GT H4 6mnd, Philips Blue Vision H4 4mnd, Osram Nightbreaker H7 3mnd en nog wat anderen).
Het zal zeker er aan liggen in welke auto ze zitten, maar echte slechte lampen zijn er zowat niet meer, alleen die
chinese nep-xenon is gevaarlijk spul, als je pech hebt smelt je stekkerblok weg.....ervaring? ehhhh, ja

Ohja, voor diegene die ook met lampen expirimenteren.....let erop dat als je kunsstof lampen hebt, dat je dan
lampen neemt die UV-blokkeerend werken, anders verkleurd je kunsstof / word dof

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
@ Ruud, vervang beide lampen tegelijk en bewaar de andere als reserve. Ikzelf ga voor Osram Silverstar, moeilijk te vinden, maar nu al zes jaar zonder vervanging.
@ Dexter, als je lampen maar zo kort meegaan is er iets niet in orde met de boordspanning, heb het meegemaakt met een Astra die had 14v boordspanning, wel goed licht maar om de haverklap een lamp stuk.
@ Dexter, als je lampen maar zo kort meegaan is er iets niet in orde met de boordspanning, heb het meegemaakt met een Astra die had 14v boordspanning, wel goed licht maar om de haverklap een lamp stuk.
Hide post links |
-
- lid
- Contacteer:
Klopt, het was een combinatie van boordspanning en of de lampunit de warmte kwijt kon, nam ik de standaardWillemS schreef: @ Dexter, als je lampen maar zo kort meegaan is er iets niet in orde met de boordspanning, heb het meegemaakt met een Astra die had 14v boordspanning, wel goed licht maar om de haverklap een lamp stuk.
Philips Premium, dan ging het ongeveer een jaar goed (20.000km), gelukkig hebben we met deze auto's nergens
last van.
Hide post links |
-
Topic author - lid
Toen ik gisteren in de wagen stapte, deed het mistlicht het plotseling weer.
Zolang ie het blijft doen, laat ik het met rust, en anders moet ik toch even zoeken.
Maar dit is wel een teken dat het lampje zelf niet stuk was, en het eerder in een zekering of stekkerverbinding zat.
In ieder geval hartstikke bedankt voor het meedenken.
Toch wel fijn, zo'n auto die zichzelf weer in orde maakt
groeten Ruud
Zolang ie het blijft doen, laat ik het met rust, en anders moet ik toch even zoeken.
Maar dit is wel een teken dat het lampje zelf niet stuk was, en het eerder in een zekering of stekkerverbinding zat.
In ieder geval hartstikke bedankt voor het meedenken.
Toch wel fijn, zo'n auto die zichzelf weer in orde maakt

groeten Ruud
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Nou Ruud, even de stekkers loshalen een beetje vaseline erop en klaar ben je. SUC6
Hide post links |
-
Topic author - lid
nee, dat doe ik niet.
Ik gebruik de mistlichten heel af en toe op donkere veldwegen, dat vind ik fijner rijden.
En nu dat ie stuk was probeerde ik voordat ik weg reed of ze nog steeds defect waren (reflectie op de geparkeerde wagen voor me), en opeens functioneerde het mistlicht weer. Vandaar.
groeten Ruud
Ik gebruik de mistlichten heel af en toe op donkere veldwegen, dat vind ik fijner rijden.
En nu dat ie stuk was probeerde ik voordat ik weg reed of ze nog steeds defect waren (reflectie op de geparkeerde wagen voor me), en opeens functioneerde het mistlicht weer. Vandaar.
groeten Ruud
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 22 nov 2017 09:33
Het gaat erom dat als je ze veel aan hebt en ze erg warm worden ze kapot gaan incl. het glas.
En ja op de buitenwegen zijn ze handig!
En ja op de buitenwegen zijn ze handig!
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Zeker in combinatie met grootlicht.
Dan heb je me toch een beste bak licht voor je...
Antonio.
Dan heb je me toch een beste bak licht voor je...
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-