Beste allen,
Daar zijn we weer, met een nieuw probleem helaas...
Sinds een week ruik ik in de auto een dieselgeur wanneer de auto warm is en het lijkt erger te worden als ik wat vlotter door rij. Onder de motorkap is goed te ruiken, maar er is geen zichtbare lekkage. Als ik de auto koud stationair laat lopen ruik je na 30 min nog niets. Alleen tijdens na een rit is het merkbaar.
Naar de garage geweest, die heeft de beschermplaat van de verstuivers afgehaald en gaf aan dat hij geen lekkage ziet op de brandstof retourleiding.
Ik heb de motor schoongespoten met water en daarna met lucht gedroogd in de hoop dat een lekkage beter te zien zou zijn, maar helaas nog steeds niets zichtbaars.
Ik vond wel dat 1 van de nippels van de verstuivers wat zweet en vochtig is en mijn inziens wat veel speling had(de andere hadden geen speling). De garagist gaf aan dat dit normaal is.
Hij vermoed zelf dat de hogedruk brandstofpomp lek is en wilt deze (laten) reviseren. Hiervoor moet de pomp eraf en de distributieriem los geeft hij aan. Hij zegt dat die opnieuw gemonteerd kan worden(hergebruikt).
Klopt dit verhaal? Klink/is het logisch allemaal? En heeft iemand hier (andere) ervaringen mee.
Is het echt uit te sluiten dat het de brandstof retourleiding is, omdat het (nog) niet zodanig lekt dat het zichtbaar is ? En moet de pomp er af of eventuele O ringen te inspecteren?
Ik zie graag jullie welgewaarde mening tegemoet.
Alvast bedankt weer
Dieselgeur uit de ventilatieroosters en onder de motorkap.
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 07 jul 2014
- Laatste bezoek: 24 apr 2019 21:26
- Actief als: particulier
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 05 mei 2018
- Laatste bezoek: 28 apr 2025 14:30
- Actief als: particulier
Re: Dieselgeur uit de ventilatieroosters en onder de motorkap.
Als je geen zichtbare lekkage hebt bij de pomp dan ga je die toch niet los maken en reviseren.
Je zal echt moeten nagaan of het echt diesellucht is van brandstof of zijn het diesel uitlaatgassen.
Diesellucht van brandstof kan je alleen bij een lekkage hebben en moet te achterhalen zijn.
Je zal echt moeten nagaan of het echt diesellucht is van brandstof of zijn het diesel uitlaatgassen.
Diesellucht van brandstof kan je alleen bij een lekkage hebben en moet te achterhalen zijn.
www.jwa-autoservice.nl
Renault Clio Hybrid 140 (2020)
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)
Renault Clio Hybrid 140 (2020)

Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 07 jul 2014
- Laatste bezoek: 24 apr 2019 21:26
- Actief als: particulier
Re: Dieselgeur uit de ventilatieroosters en onder de motorkap.
Bedankt voor je reactie Ja dat vind ik dus ook. Hij kon geen echte lekkage vinden en daarom zal het volgens hem wel de pomp zijn maar op een stuk dat je gemonteerd niet kunt zien.. Daar kan ik gewoon niet veel mee.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 119 Weergaves
-
Laatste bericht door Renault47
-
- 2 Reacties
- 455 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 8 Reacties
- 866 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 2 Reacties
- 169 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 3 Reacties
- 382 Weergaves
-
Laatste bericht door ZoeX
-
- 0 Reacties
- 145 Weergaves
-
Laatste bericht door Sytze Jorritsma