display climate contole
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 aug 2011 15:09
- Actief als: particulier
display climate contole
hallo allemaal
wie kan mijn helpen ik heb een renault laguna 1.9 dci uit 2003
nou is mijn lampje kapot van mijn display van de climate controle kun je die zelf vervangen
zo ja hoe dan
gr´s mike
wie kan mijn helpen ik heb een renault laguna 1.9 dci uit 2003
nou is mijn lampje kapot van mijn display van de climate controle kun je die zelf vervangen
zo ja hoe dan
gr´s mike
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 22 feb 2013 16:42
Re: display climate contole
Werkt het display niet weer?
dit is een "laguna kwaaltje" je zal het paneel even moeten demonteren en weerstand nr 101 solderen
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=67.0
dit is een "laguna kwaaltje" je zal het paneel even moeten demonteren en weerstand nr 101 solderen

http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=67.0
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 13 aug 2011 15:09
het display wel maar de verlichting er van niet kan wel de cijfers en zo zien maar niet als het donker is moet ik dan die zelfde weerstand solderen of niet
gr''s mike
gr''s mike
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 22 feb 2013 16:42
ja, volgens mij wel!
Bij de Laguna 1 zijn het 2watt lampjes, zijn te vervangen. Bij de Laguna II zijn het SMD's. (Platte Led's, die op de print zijn gesoldeerd). Deze zijn echter niet het probleem!
Het volgende moet je doen:
Je trekt je asbak eruit.
Dan trek je je kaartlezer eruit.
Dan haal je je airco-unit eruit door deze aan de onderzijde vast te pakken en naar boven te draaien (zit wel vastgeklikt dus eerst ff voorzichtig trekken, of met je vingers de metalen veren naar boven duwen). LET OP: Draaien is belangrijk, als je hem naar voren trekt, breken aan de bovenzijde twee bevestigingen af!
Dan koppel kje je airco-unit los van de kabels.
Klik het sier-front van je airco-unit. Klik je unit open op de plaats van de kunsstof klemmen. Je kijkt dan aan de voorzijde op de display en de printplaat die eronder zit. Rechts van de display (van voren gezien) zitten (dacht ik) 3 platte plaatjes (weet de juiste naam niet) die tussen twee printbanen gsoldeerd is (verbind deze dus met elkaar). Een plaatje heeft het nummer 101. Van deze breekt het soldeer punt aan beide zijden. Als je geluk hebt zit hij nog op z'n plek, anders ligt hij los onder in de behuizing (als de verlichting het helemaal niet meer doet). Pak een soldeerbout en een klein beetje tin en soldeer stip daar beide punten (boven en onder) even mee aan totdat de soldeerpunten weer even goed vloeien en weer vast gaan zitten. Bouw de boel weer omgekeerd in elkaar en het probleem is opgelost! Werkt ook als de verlichting het helemaal niet meer doet. Dit was het geval bij een collega van me met dezelfde auto. Werkt ook weer.
Zijn slimmerikken die deze reparatie via marktplaats aanbieden voor 50 Euro. Die kun je in je zak houden als je bovenstaande ff doet, stelt echt geen fu.. voor. Is een bekend probleem, vroeg of laat komen ze allemaal.
Bij de Laguna 1 zijn het 2watt lampjes, zijn te vervangen. Bij de Laguna II zijn het SMD's. (Platte Led's, die op de print zijn gesoldeerd). Deze zijn echter niet het probleem!
Het volgende moet je doen:
Je trekt je asbak eruit.
Dan trek je je kaartlezer eruit.
Dan haal je je airco-unit eruit door deze aan de onderzijde vast te pakken en naar boven te draaien (zit wel vastgeklikt dus eerst ff voorzichtig trekken, of met je vingers de metalen veren naar boven duwen). LET OP: Draaien is belangrijk, als je hem naar voren trekt, breken aan de bovenzijde twee bevestigingen af!
Dan koppel kje je airco-unit los van de kabels.
Klik het sier-front van je airco-unit. Klik je unit open op de plaats van de kunsstof klemmen. Je kijkt dan aan de voorzijde op de display en de printplaat die eronder zit. Rechts van de display (van voren gezien) zitten (dacht ik) 3 platte plaatjes (weet de juiste naam niet) die tussen twee printbanen gsoldeerd is (verbind deze dus met elkaar). Een plaatje heeft het nummer 101. Van deze breekt het soldeer punt aan beide zijden. Als je geluk hebt zit hij nog op z'n plek, anders ligt hij los onder in de behuizing (als de verlichting het helemaal niet meer doet). Pak een soldeerbout en een klein beetje tin en soldeer stip daar beide punten (boven en onder) even mee aan totdat de soldeerpunten weer even goed vloeien en weer vast gaan zitten. Bouw de boel weer omgekeerd in elkaar en het probleem is opgelost! Werkt ook als de verlichting het helemaal niet meer doet. Dit was het geval bij een collega van me met dezelfde auto. Werkt ook weer.
Zijn slimmerikken die deze reparatie via marktplaats aanbieden voor 50 Euro. Die kun je in je zak houden als je bovenstaande ff doet, stelt echt geen fu.. voor. Is een bekend probleem, vroeg of laat komen ze allemaal.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 27 mar 2012 19:39
Ja het is zeker weten die weerstand, hier heb je er beelden bij:
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 29 mar 2014 14:04
Zojuist onde gerepareerd en nu maar hopen dat ie het blijft doen , af en toe werd onze verlichting zwakker en als je er dan tegen aan tikte dan werd ie weer fel zoals de rest van de verlichting dus nu maar afwachten .
Alvast enorm bedankt voor deze info
Alvast enorm bedankt voor deze info
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut