Diverse kleine dingen

Plaats reactie

Topic author
Haaren
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 dec 2020 15:46
Actief als: particulier

Diverse kleine dingen

Bericht door Haaren »

We rijden nu 2 maanden onze zoe (2014), alles naar tevredenheid behalve dat we nog erg moeten wennen aan de reikwijdte. Je bent altijd aan het rekenen of zoekende hoever nu iets is, vaak is de bestemming dichterbij dan je van te voren verwacht, gelukkig nog niet andersom gehad.
Er zijn toch een paar kleine dingen waar ik niet uit kom, hopelijk weten jullie raad.

Wij kunnen de klok niet verzetten, deze optie kan ik wel vinden maar de tekst blijft vaag, als je erop druk gebeurt er niets, hoe moet dit?

Hoe kan je via canze storingen uitlezen? Volgens mij is dit bij dtc, dan heb je keuze uit verschillende modules, is hier niet 1 algemene instelling voor om alle modules in 1x uit te lezen?

We krijgen soms de melding controle electrisch systeem, wanneer je de cruise controle aanzet veranderd de storingsmelding, ik krijg deze storing dus niet uitgelezen met canze. Ik heb gelezen dat dit vaak aan de 12v accu ligt, ik heb hem nu 2x uitgelezen met canze wanneer de storing actief is en gaf 14,2v en vandaag 13,4v aan bij uitgeschakelde auto. Dit lijkt mij ruim voldoende, als ondergrens wordt 10,4 aangegeven. Is het dan toch de 12v accu of moet ik het elders zoeken?

Bestaat er ook een app waarop je kunt zien hoe de staat van de hv batterij is? Zou handig zijn als je dit van te voren kunt zien of als je aan het laden bent.

Alvast bedankt.
Zoe 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Diverse kleine dingen

Bericht door Sordone »

Voor de klok kijk hier eens: rond 1 minuut 5 sec wordt de klok getoond. De Zoe haalt de klok normaal gesproken uit het GPS signaal en gaat automatisch mee.
De status van de HV accu kan je in Canze uitlezen. Je geeft niet aan welke versie je gebruikt (iOS of Android, er zitten kleine verschillen tussen). Met iOS heb je de optie "Heatmap spanning" die de cellen laat zien. De "My Renault" app laat de SOH en laadgedrag zien.
De errors zijn afhankelijk van de "secties" en dat zijn er aardig wat. Ben je al eens langs een ZE garage geweest met je klachten of voor een BMS firmware update ? In je profiel staat geen locatie of plaats aanduiding dus wordt een lokaal advies lastig.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Haaren
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 dec 2020 15:46
Actief als: particulier

Re: Diverse kleine dingen

Bericht door Haaren »

Bedankt voor je reactie.
Set time kan ik niet selecteren, deze is wazig / niet scherp afgebeeld. Je kan erop drukken maar er gebeurt niets.
De can ze app draai ik op een Android telefoon, ik ben nog niet naar een dealer geweest en ben woonachtig in Haaren te noord Brabant.
Net gaf hij weer een andere storing met stop, 12v accu zat op 14,1v. Dtc geeft geen storingen aan. Wanneer ik op clear druk was de waarschuwing direct weg, ik begrijp er niet veel van. Hoe kan ik goed de storingen uitlezen, dat zal waarschijnlijk de helft van de oplossing zijn.
IMG_20210214_174125.jpg
Iemand die mij op weg kan helpen, niet zo veel zin om naar de dealer te gaan omdat ik dan vrij moet pakken van mijn werk. Bedankt alvast

Edit: de auto heb ik in december gekocht bij een handelaar en is van origine een Duitser, laatste beurt bij de dealer was Jan 2020, hierdoor ga ik er vanuit dat de software up to date zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ZoeKees
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2019 19:57
Actief als: particulier

Re: Diverse kleine dingen

Bericht door ZoeKees »

Een volle accu geeft max 12,7 volt, dus wat jij meet is de laadspanning van de dc-dc converter. Makkelijkste manier om de accu spanning te meten is motorkap open, 10 minuten wachten tot de auto echt uit is, en dan meten.
Renault Zoe R240 Intens Bleu Foudre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Diverse kleine dingen

Bericht door zoe2goe »

Assumption is the mother of all f**k ups. Je hebt CanZE, dus je kunt de firmware versie controleren.

Onze Duitse vrienden houden een forse sheet bij per model wat ze tegenkomen in het wild. Even zelf spatie weghalen achter https, anders wordt het forum een eetje een puinhoop.

https ://docs.google.com/spreadsheets/d/16RcvSsQHwWkZZ5pPrKsRNVgfjo_dUlNURQzFWRIitcA/edit?usp=sharing
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht