hallo,
ik heb een renault clio van 15 jaar oud...
tot nu toe een prima karretje..
de laatste tijd begon hij wat te "janken" wanneer hij op toeren ging komen...met een klein beetje gekraak, wat achter het koppelingspedaal weg lijkt te komen..
toen ik laatst de auto startte, kreeg ik um niet in de versnelling...toen ik um weer uitzette kon ik um wel in de versnelling krijgen...
heb um in zn 2de gezet, voet op de rem en gestart...hij begon te schudden op de plaats en wilde vanzelf wegrijden..
krijg hem dan onder het rijden met veel moeite in de versnellingen...
er valt dus wel mee te rijden...maar moet niet in een rij terecht komen...want dan kan ik de auto beter van het contact halen...(dit omdat hij vanzelf wil gaan rijden)....in zijn 1de wil hij niet...
als ik um in zijn achteruit zet, klinkt het alsof ik de koppeling niet intrap....
wat zou dit kunnen zijn? kapotte druklager? koppeling versleten...of ligt het misschien aan de versnellingsbak??
en wat kan er onder het rijden misgaan? maw...is het gevaarlijk om hiermee door te rijden??
groetjes, mel
drukgroep
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 19 mar 2008
- Laatste bezoek: 15 aug 2011 19:45
Zelfde probleem ook eens gehad met een BMW uit 1988.
Als je de koppeling indrukte leek het alsof de koppeling vanzelf weer omhoog kwam.
Hier was de koppelingscilinder stuk. Deze lekte olie (of lucht?) waardoor de koppeling vanzelf weer omhoog kwam ongeacht de stand van het koppelingspedaal.
Je moest hem voor een stoplicht in de vrij zetten, en pas als je ging rijden snel koppelen en schakelen.
Met een krakende, schurende bak, loop je kans de je de koppelingsplaten en of versnellingsbak aan gort rijd, dus laat er wel even naar kijken door iemand!!!
Als je de koppeling indrukte leek het alsof de koppeling vanzelf weer omhoog kwam.
Hier was de koppelingscilinder stuk. Deze lekte olie (of lucht?) waardoor de koppeling vanzelf weer omhoog kwam ongeacht de stand van het koppelingspedaal.
Je moest hem voor een stoplicht in de vrij zetten, en pas als je ging rijden snel koppelen en schakelen.
Met een krakende, schurende bak, loop je kans de je de koppelingsplaten en of versnellingsbak aan gort rijd, dus laat er wel even naar kijken door iemand!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 11 sep 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: noord scharwoude
probleem
je kan ook je koppelingskabel en de zelfspaninrichting op je pedaal even controleren
dat zijn kunstof tandjes en willen nog wel eens slijten
dat zijn kunstof tandjes en willen nog wel eens slijten
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut