Model/uitvoering :Clio 2 phase 2 1.5dci 65pk
Bouwjaar :2002
Brandstof :Diesel
Hallo mensen, er bestaat al een hele lange topic over deze auto , echter 1 specifiek probleem wou ik nog even "in de groep gooien".
PROBLEEM : lawaai van de dynamo na een KOUDE start ENKEL als het kouder is dan 10°.
Koude start bij minder dan 10° : de eerste halve minuut absoluut alles normaal .
Na ongeveer een halve minuut valt de lichtsterkte terug en hoor je een schurend schavend lawaai.
Iedere keer hetzelfde verhaal : de eerste halve minuut alles OK , daarna herrie.
Als ik na 500meter stop, motor uit en herstart , hetzelfde verhaal, eerste minuut niks, daarna weer lawaai.
Eens de motor halfwarm komt het lawaai niet meer opzetten.
Of je na de koude start blijft staan of al begint te rijden , lichten aan of lichten uit, maakt niks uit, enkel de temperatuur speelt een rol.
Vanaf de lente tot in de herfst ook geen enkel probleem.
De eerste nacht kouder dan 10° en het is terug.
Gisterenavond de multiriem eraf gehaald , en deze morgen de test gedaan ; 8° zegt het dashboard , starten,2 minuutjes
laten draaien, NIKS lawaai.
Riem erop , vertrokken naar het werk, net de hoek om en hat lawaai was er terug.
Dus klopt het dat er iets is dat zeer veel stroom vraagt waardoor de lichtsterkte mindert en de dynamo zwaar belast wordt .
In september een nieuwe alternator geplaatst , deze was op 30 december al aan gort ; lager kapot.
De oude zit er nu weer in , en een nieuwe (garantie) is onderweg .
WAAR KAN DIT AAN LIGGEN ?
Dynamoproblemen !!
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
zuinigrijder
Topic author - lid

- Actief als: particulier
-
mechanic
- Gouden Bahco
Re: Dynamoproblemen !!
Je kunt de kabel vanaf dynamo naar accu op weerstand controleren.
En het stroomverbruik bij lopende motor,verder eens de nieuwe dynamo afwachten.
En het stroomverbruik bij lopende motor,verder eens de nieuwe dynamo afwachten.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
zuinigrijder
Topic author - lid

Re: Dynamoproblemen !!
Stroomverbruik meten , methode ken ik niet .
Weerstand van die kabel wel.
Maar ik snap dan niet waarom het pas na een goeie halve minuut komt , dat …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Weerstand van die kabel wel.
Maar ik snap dan niet waarom het pas na een goeie halve minuut komt , dat …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 81 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in