ECO marathon 9 juni Lelystad

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

ECO marathon 9 juni Lelystad

Bericht door zoe2goe »

Niet helemaal ZOE, maar wellicht een kans om elkaar weer eens een beetje te zien? Vrijdagmiddag 9 juni zullen studenten van de HAN strijden om wie de zuinigste wagen heeft gemaakt. Ik heb voor deze studenten vorige maand een verkorte (ongeveer 2 lesuren) lezing mogen geven over energie in Nederland, en ze daar ook hard aan het werk gezien in de werkplaats om hun voertuigen te bouwen.

Ik plak de volledige uitnodiging hieronder. Locatie is naast vliegveld Lelystad, geen onbekende plaats voor ZOE meetings zou ik zeggen.

******
Beste relatie,

Ik nodig u van harte uit om vrijdagmiddag 9 juni de HAN ecomarathon bij te wonen. Het is de laatste lesdag van het studiejaar van HAN automotive en het is een leuke, gezellige en ontspannen manier om de lesperiode gezamenlijk af te sluiten!

Wat is ook al weer de HAN eco marathon?
In een half studiejaar hebben 7 teams bestaande uit derdejaars studenten met een zeer beperkt budget voertuigjes ontworpen en gebouwd. De voertuigjes zijn ontworpen met als doel zo zuinig mogelijk te rijden met een gemiddelde snelheid van 30 km/h op een kartcircuit. De Han ecomarathon is de ultieme test van de voertuigjes: welke groep heeft de combinatie van beste ontwerp en beste uitvoering van het ontwerp?
Brandstofverbruiken van 1 op 350 zijn in het verleden gehaald. Elektrische voertuigjes hebben 1 op 1000 gehaald (CO2 equivalent)!

Een tipje van de sluier…
Dit jaar zijn er weer een aantal bijzondere voertuigen. Er is een voertuig bij die gebruik maakt van een sandwich deur als bodemplaat, een voertuig die de body gebruikt van een record-ligfiets (een fiets waar op Battle Mountain meer dan 100 km/h wordt gereden!). Het grootste deel van de teams rijdt elektrisch, maar er is één groep met helden die een 35cc viertakt bosmaaiermotor gebruikt die rijdt op geraffineerde dino olie.

Nog meer leuks!
Voor de mensen die meer interesse hebben in het snellere spul: HFS (formula student) zal naar verwachting demo’s gaan rijden op het circuit met hun kersverse voertuig. En als het nog zuiniger moet: er is ook een team bezig met een “tegenwindvoertuig”. Met een grote windturbine op een voertuig wordt windenergie opgewekt om dat zelfde voertuig tegen de wind in te laten rijden. Jaarlijks is er een wedstrijd voor deze voertuigen in Den Helder. Dit is een project in samenwerking met andere faculteiten (Rob van Beek, IPO, is de trekker daarvan). Tijdens de HAN eco marathon zal het tegenwindvoertuig te zien zijn en een demo geven (helaas nog zonder de windturbine erop).

Wie?
Iedereen natuurlijk! Er zijn al heel wat collega’s aanwezig:
Dago, Ton, en ondergetekende als tutoren/organisatoren,
Rob en Thymen voor de EHBO,
Arno, Ad als jurylid,
En daarnaast nog studenten en soms ook hun ouders:
diverse 40-uurs-opdracht-studenten om het evenement in goede banen te leiden,
en natuurlijk de C78 deelnemende studenten.
Heeft u vrienden, familie, kennissen, (bedrijfs)relaties die dit evenement leuk vinden? Nodig ze uit, neem ze mee!

Waar, welke tijd?
Midlandcircuit Lelystad
Talingweg 89
8218 NX Lelystad
Vanaf ca 13.00 uur worden de wedstrijdheats verreden. Toegang is gratis en er is een kantine waar het e.e.a. aan drinken en eten te koop is.

Ik hoop u daar te zien!


Met vriendelijke groeten/with kind regards,

ir. Wijnand Zwart

HAN Automotive | Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) |
******
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsTn
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 161
Lid geworden op: 17 sep 2014 13:28
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: ECO marathon 9 juni Lelystad

Bericht door NielsTn »

Ik noteer hem voor mijn vrije vrijdag als dagtochtje
voorheen Zoe rijder, nu per 6 juni 2019 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsTn
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 161
Lid geworden op: 17 sep 2014 13:28
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: ECO marathon 9 juni Lelystad

Bericht door NielsTn »

In elk geval nu zonnig de race aan t volgen.

voorheen Zoe rijder, nu per 6 juni 2019 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: ECO marathon 9 juni Lelystad

Bericht door zoe2goe »

Nice!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: ECO marathon 9 juni Lelystad

Bericht door zoe2goe »

** oud draadje waarschuwing **

Ook dit jaar wordt er weer een HAN ecomarathon georganiseerd. Als gastdocent ben ik er vorig jaar geweest (NielsTN was er ook, zie boven) en het was hartstikke leuk. Dit jaar is het gro(o)t(s)er. Ik heb nog geen officiële uitnodiging, maar ik plak vast de volgende tekst als "vooraankondiging":

*******
Ik organiseer weer een “energy economy contest” (HAN ecomarathon) voor zelfgebouwde voertuigjes voor de Hogeschool Arnhem en Nijmegen. Komende editie van de HAN ecomarathon is de 10e editie en de wedstrijd is op 8 juni op het Midlandcircuit te Lelystad. Voor het eerst dit jaar haakt ook Fontys automotive aan bij de HAN ecomarathon met ongeveer 8 groepen. Hoogstwaarschijnlijk wordt de wedstrijddag ook gebruikt als testdag door Shell ecomarathon teams. De wedstrijddag van de 10e editie gaat dus een flink stuk groter worden van voorheen! Vanzelfsprekend ben je van harte uitgenodigd.

(...)

Met vriendelijke groeten/with kind regards,

ir. Wijnand Zwart
*******
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: ECO marathon 9 juni Lelystad

Bericht door zoe2goe »

Hier dan de officiële uitnodiging.
HAN 2018-page-001.jpg
HAN 2018-page-002.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: ECO marathon 9 juni Lelystad

Bericht door zoe2goe »

Friendly reminder :-)

Ik zal er zeker zijn. Enne, om misverstanden te voorkomen: in de titel van het draadje staat 9 juni, maar dat was van vorig jaar. We hebben het dit jaar over de 8e. Vrijdag over een week.

Tot dan?
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in