Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
ik heb een vraag een maat van mij en ik hebben allebei dezelfde bus, alleen hij een Renault en ik een Vivaro, nu kan ik zelf veel op autogebied, dus vandaar de vraag is het te doen om zelf de EGRklep te demonteren en schoon te maken, zo ja hoe kan ik dit het beste doen, en waar kan ik die klep vinden bij de motor.
Het is zelf te doen, alleen de egr zit vaak ontzettend vast in zijn behuizing en vrij moeilijk te demonteren zonder het bedoelde gereedschap.
Je zal deze vinden aan de achterzijde van je motor, achter je kleppendeksel.
Reinigen is een optie, het gaat er alleen vaak om dat de klep niet goed open en dicht gaat door een inwendig defect/storing. Dus als reinigen niet de oplossing biedt zou het wel kunnen zijn dat je hem moe vervangen.
Als je hem dan toch los hebt, zou je ff langs een dealert kunnen gaan, die hebben aanstuurapparatuur en kunnen zo bepalen of deze goed/defect is!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Beste forumleden,
Zou er iemand me kunnen helpen met een schema van de ECU van de brandstofcomputer, je zou er me flink mee helpen?
Motor draait niet, maar wil de bedrading/componenten testen van de ECU.
Alvast bedankt bij voorbaat, Philiep
Sinds een maand of 10 heb ik een Renault Traffic II Camper op mijn naam die ik geerft heb van mijn broer. Helaas heeft de camper problemen en na meerdere handige handen is het denk ik tijd mijn vraag via het forum te stellen om te...