Ervaringen Espace model 3
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 jan 2010
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Ervaringen Espace model 3
Hallo,
Wij zijn in het bezit van een prachtige espace van 1993 2.2 liter motor. Bijna nooit kosten aan de auto
en loopt ondertussen al bijna 310.000 km.
Helaas door de gladheid een flinke klapper gemaakt en nu is hij toch echt aan zijn einde gekomen.
Wij hebben nu ons oog laten vallen op een espace uit 1998 met 220.000 km op de teller.
* Kunnen deze modellen met een 2.0 motor makkelijk 300.000 km halen zoals onze vorige?
* Wat zijn de meest voorkomende problemen met deze auto?
* Heeft iemand nog tips waar ik naar kan kijken als ik de auto ga bekijken?
Groetjes Pauline
Wij zijn in het bezit van een prachtige espace van 1993 2.2 liter motor. Bijna nooit kosten aan de auto
en loopt ondertussen al bijna 310.000 km.
Helaas door de gladheid een flinke klapper gemaakt en nu is hij toch echt aan zijn einde gekomen.
Wij hebben nu ons oog laten vallen op een espace uit 1998 met 220.000 km op de teller.
* Kunnen deze modellen met een 2.0 motor makkelijk 300.000 km halen zoals onze vorige?
* Wat zijn de meest voorkomende problemen met deze auto?
* Heeft iemand nog tips waar ik naar kan kijken als ik de auto ga bekijken?
Groetjes Pauline
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 jan 2010
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Nog even een klein vraagje
Oh nog even een vraagje vergeten,
Wij hebben nu een polyester auto.
Is het model van 1998 ook polyester?
Groetjes Pauline
Wij hebben nu een polyester auto.
Is het model van 1998 ook polyester?
Groetjes Pauline
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 09 sep 2009
- Laatste bezoek: 21 nov 2011 11:18
Hallo Pauline,
Ik rijd bijna 8 jaar in een espace III, 2.0 8v 7 zitter met inmiddels ook bijna 220.000 op de teller. Enige ervaring met het model heb ik dus wel. (Bij aankoop stond de teller op ong. 93.000). Niemand kan je garantie geven hoe lang een motor meekan want dat ligt aan onderhoud, rijstijl e.d. maar normaal gesproken moet dit type motor de drie ton wel kunnen halen. Je mag er niet vanuit gaan dat dat zonder problemen zal zijn, dat kan je van een Renault niet verwachten, dan moet je Japans gaan rijden. Het onderhoud aan onze auto is tot op heden niet buiten proporties geweest. Aan het rijdend gedeelte tot op heden weinig bijzondere dingen die er uitspringen anders dan slijtage wat je bij een andere auto ook gehad zou hebben. Versnellingsbak is wel een zwak punt maar ook dat ligt aan je zelf (te langzaam rijden in een te hoge versnelling). Als je tijdens het rijden een fluittoon uit de bak hoort komen dan gaat hij een keer kapot. waar je ook op moet letten is of de distributieriem rond de 200.000 km is vervangen of bij aflevering wordt vervangen. Voor het overige moet je afwegen of je bv een ANWB of Dekra keuring laat doen om wat pijnpunten te weten te komen.
In het interieur zijn wel wat zaken kapotgegaan en als je dat up to date wilt houden kost dat wel wat. Voordeel is wel dat je gewoon kunt blijven doorrijden en zelf kunt kiezen wanneer je wat vervangt. Wat jezelf kan nagaan is of in de auto alles werkt wat er op zit en waarvan je wil dat dat werkt. Bv de luchtroosters of die open en dicht gaan en de warme lucht. Het middenrooster wordt het meest gebruikt en gaat ook het eerst kapot en kan dan niet meer dicht wat in de winter erg koud is. Vervanging door nieuw is duur. Verder de foutmeldingen op het display afwachten na het starten. De veren van de achterklep en /of de beweegbare achterruit verslijten rond die tijd ook wel en bij Renault vragen ze daarvoor de hoofdprijs evenals voor de buitenste deurrubbers die na verloop van tijd gaan loshangen. Kortom, het is een fijne ruime gezinswagen maar hij heeft wel zijn aandacht en onderhoud nodig.
Succes er mee!
Jan-Willem
Ik rijd bijna 8 jaar in een espace III, 2.0 8v 7 zitter met inmiddels ook bijna 220.000 op de teller. Enige ervaring met het model heb ik dus wel. (Bij aankoop stond de teller op ong. 93.000). Niemand kan je garantie geven hoe lang een motor meekan want dat ligt aan onderhoud, rijstijl e.d. maar normaal gesproken moet dit type motor de drie ton wel kunnen halen. Je mag er niet vanuit gaan dat dat zonder problemen zal zijn, dat kan je van een Renault niet verwachten, dan moet je Japans gaan rijden. Het onderhoud aan onze auto is tot op heden niet buiten proporties geweest. Aan het rijdend gedeelte tot op heden weinig bijzondere dingen die er uitspringen anders dan slijtage wat je bij een andere auto ook gehad zou hebben. Versnellingsbak is wel een zwak punt maar ook dat ligt aan je zelf (te langzaam rijden in een te hoge versnelling). Als je tijdens het rijden een fluittoon uit de bak hoort komen dan gaat hij een keer kapot. waar je ook op moet letten is of de distributieriem rond de 200.000 km is vervangen of bij aflevering wordt vervangen. Voor het overige moet je afwegen of je bv een ANWB of Dekra keuring laat doen om wat pijnpunten te weten te komen.
In het interieur zijn wel wat zaken kapotgegaan en als je dat up to date wilt houden kost dat wel wat. Voordeel is wel dat je gewoon kunt blijven doorrijden en zelf kunt kiezen wanneer je wat vervangt. Wat jezelf kan nagaan is of in de auto alles werkt wat er op zit en waarvan je wil dat dat werkt. Bv de luchtroosters of die open en dicht gaan en de warme lucht. Het middenrooster wordt het meest gebruikt en gaat ook het eerst kapot en kan dan niet meer dicht wat in de winter erg koud is. Vervanging door nieuw is duur. Verder de foutmeldingen op het display afwachten na het starten. De veren van de achterklep en /of de beweegbare achterruit verslijten rond die tijd ook wel en bij Renault vragen ze daarvoor de hoofdprijs evenals voor de buitenste deurrubbers die na verloop van tijd gaan loshangen. Kortom, het is een fijne ruime gezinswagen maar hij heeft wel zijn aandacht en onderhoud nodig.
Succes er mee!
Jan-Willem
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 jan 2010
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Hoi Jan-Willem en Eelco,
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben blij dat het een polyester is, dat scheelt weer in de roest.
We zullen zaterdag eens gaan kijken of het een auto naar onze zin is.
Nog bedankt voor de dingen om goed op te letten zoals op de luchtroosters etc. en versnellingsbak.
voor de rest blijft het volgens mij toch een grote gok, ik hoop dat alle boekjes erbij zitten van het onderhoud.
Groetjes Pauline
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben blij dat het een polyester is, dat scheelt weer in de roest.
We zullen zaterdag eens gaan kijken of het een auto naar onze zin is.
Nog bedankt voor de dingen om goed op te letten zoals op de luchtroosters etc. en versnellingsbak.
voor de rest blijft het volgens mij toch een grote gok, ik hoop dat alle boekjes erbij zitten van het onderhoud.
Groetjes Pauline
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Jaa, Kunstof, maaar, de binnendeur is van metaal waar de polyester buitenkant is opgeplakt en na veloop van tijd wil die aan de onderkant bij die lijmnaad toch wel roesten, dus zie je een leuke Espace, check dan beslist de onderkanten van de deuren op roesten. SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 19 jan 2007
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Eindhoven
Wat de luchtroosters betreft denk ik dat Jan-Willem doelt op de electrische verstelling van de luchtgeleiding, waarvan ik inderdaad hoop dat dìe niet kapot gaat.
De luchtroosters op het dashboard kunnen evenwel alle vier ook handmatig (mechanisch) open / dicht gezet worden, zoals bij zowat iedere andere auto, dus een koude winter hoeft het dáárom niet te worden in de Espace 3...
De luchtroosters op het dashboard kunnen evenwel alle vier ook handmatig (mechanisch) open / dicht gezet worden, zoals bij zowat iedere andere auto, dus een koude winter hoeft het dáárom niet te worden in de Espace 3...
Grand Espace III'99, 2.0-16V, G3
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 28 dec 2008
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Stevensweert
Nou d'r zit nog wel een stuk ijzer aan de voorkant, en wel de motorkap 
Deze wil nog wel eens gaan roesten aan de voorzijde waar je de kap opent
Dan de bestuurderstoel en passagierstoel daarvan wil de bekleding nog wel eens gaan scheuren aan de scharnierzijde dus achteraan in de stoel
De achter-mistlampen daarvan wil het rode kunstof dof gaan uitzien door verkleuring van de zon.

Deze wil nog wel eens gaan roesten aan de voorzijde waar je de kap opent

Dan de bestuurderstoel en passagierstoel daarvan wil de bekleding nog wel eens gaan scheuren aan de scharnierzijde dus achteraan in de stoel

De achter-mistlampen daarvan wil het rode kunstof dof gaan uitzien door verkleuring van de zon.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 09 sep 2009
- Laatste bezoek: 21 nov 2011 11:18
Ik doelde met name op de handmatige verstelling van het middenrooster. (Ging bij mij kapot, vervanging € 120,--!. Tweede hands heeft weinig zin want dan zit je zo weer met een kapot rooster. Aan de binnenkant dichtplakken is een optie maar 's-zomers heb je dat rooster toch nodig. Dus toch maar nieuw vervangen).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 jan 2010
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Ok, ik zal naar eventuele tekenen van roest kijken bij deuren en motorkap.
ik heb een handige checklist gevonden op internet met allerlei dingen
die je kunt checken bij de aankoop van een occasion.
En ik ga m'n broertje meenemen die heeft wat meer verstand van auto's
dan mijn man en mij.
Heeft iemand nog tips hoe je kunt horen / zien of de versnellingsbak op begint te raken?
ik lees dat dit een veel voorkomend probleem is.
Op de auto die wij gaan bekijken staat 220.000 km.
Ik wil dus wel de distibutieriem gelijk vervangen, nu las ik ergens dat je dan ook beter gelijk de waterpomp
kunt vervangen klopt dat? Zijn er nog zaken die ik dan ook met deze km erop het beste kan laten vervangen?
Groetjes Pauline
en bedankt voor alle antwoorden, ik leer er echt veel van.
ik heb een handige checklist gevonden op internet met allerlei dingen
die je kunt checken bij de aankoop van een occasion.
En ik ga m'n broertje meenemen die heeft wat meer verstand van auto's
dan mijn man en mij.
Heeft iemand nog tips hoe je kunt horen / zien of de versnellingsbak op begint te raken?
ik lees dat dit een veel voorkomend probleem is.
Op de auto die wij gaan bekijken staat 220.000 km.
Ik wil dus wel de distibutieriem gelijk vervangen, nu las ik ergens dat je dan ook beter gelijk de waterpomp
kunt vervangen klopt dat? Zijn er nog zaken die ik dan ook met deze km erop het beste kan laten vervangen?
Groetjes Pauline
en bedankt voor alle antwoorden, ik leer er echt veel van.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08 okt 2011
- Laatste bezoek: 04 jan 2012 12:44
- Actief als: particulier
Re: Ervaringen Espace model 3
ik lees dat je vraagd of de espase 3 300.000 megaan als ik het wist maar ,dit type heeft last van benzine pomp met ongeveer 200.000 km gaat hij stuk alleen bij dit type beter een nieuwe monteren als je benzine ruikt ,ga niet lijmen helpt niet in venendaal kijk marktplaats kost 250 euro nieuw voor de rest beter dan type iv teveel electronica sucses
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 149 Weergaves
-
Laatste bericht door HarrieOCI
-
- 3 Reacties
- 303 Weergaves
-
Laatste bericht door jorismb
-
- 0 Reacties
- 366 Weergaves
-
Laatste bericht door Sandebro
-
- 1 Reacties
- 202 Weergaves
-
Laatste bericht door LucW2
-
- 0 Reacties
- 172 Weergaves
-
Laatste bericht door HarrieOCI
-
- 4 Reacties
- 532 Weergaves
-
Laatste bericht door dejebe
-
- 3 Reacties
- 394 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic