RENAULT ESPACE 2.0 16V Expression 14.000 Euro Benzine 2003 95.000 km
RENAULT ESPACE 2.0 16V Turbo Expression 14.000 Euro Benzine 2004 120.000 km
twee auto's op het oog. Wat is wijsheid? Is mijn eerste eigen auto na jaren lang leasen, en wil graag zorgenloos blijven rijden.... Nu kreeg ik een tip om geen Espace te kopen ivm computer problemen.
Is dit bij bepaalde typen of bij alle Espacen....
En hoe is bovenstaande prijs. Turbo of geen Turbo....
Wie kan me helpen?
Thanks!
Espace 2.0 16 V of turbo
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Prijzen zijn gelijk.
Echter, de eerste is nu 4 jaar oud, heeft volgend jaar een nieuwe distributieriem nodig, die kosten heb je dan zelf.
De tweede is een jaar jonger maar heeft 120.000 km gelopen, ook tijd voor de distributieriem.
Wanneer de riem reeds vervangen is of voor aflevering vervangen wordt, dan is de prijs alleszins schappelijk te noemen.
Informeer hier naar en laat dit ook in de koopovereenkomst opnemen.
Laat ook expliciet op papier zetten dat op dit onderdeel en alle gevolgschade in geval van breken een garantie geldt van een jaar na aankoop!
Dit is voor de garage ook een stok achter de deur om de riem te vervangen.
Verder valt het met de storingen nog wel mee.
De Laguna is veel erger geweest.
De gebruikte systemen zijn in deze auto goed uitontwikkeld alvorens ze gebruikt werden.
Een keer een gammel schakelaartje of een versleten rubber kan je wel tegenkomen maar echt extreme gevallen zijn bij deze motoren niet bekend.
Wel is het zaak dat de turbo niet versleten is.
Ook een puntje om extra alert op te zijn en eventueel als extra clausule op te nemen in de koopovereenkomst.
Eventueel kan je de auto op genoemde punten laten controleren bij een dealer of een onafhankelijk keuringstation.
Antonio.
Echter, de eerste is nu 4 jaar oud, heeft volgend jaar een nieuwe distributieriem nodig, die kosten heb je dan zelf.
De tweede is een jaar jonger maar heeft 120.000 km gelopen, ook tijd voor de distributieriem.
Wanneer de riem reeds vervangen is of voor aflevering vervangen wordt, dan is de prijs alleszins schappelijk te noemen.
Informeer hier naar en laat dit ook in de koopovereenkomst opnemen.
Laat ook expliciet op papier zetten dat op dit onderdeel en alle gevolgschade in geval van breken een garantie geldt van een jaar na aankoop!
Dit is voor de garage ook een stok achter de deur om de riem te vervangen.
Verder valt het met de storingen nog wel mee.
De Laguna is veel erger geweest.
De gebruikte systemen zijn in deze auto goed uitontwikkeld alvorens ze gebruikt werden.
Een keer een gammel schakelaartje of een versleten rubber kan je wel tegenkomen maar echt extreme gevallen zijn bij deze motoren niet bekend.
Wel is het zaak dat de turbo niet versleten is.
Ook een puntje om extra alert op te zijn en eventueel als extra clausule op te nemen in de koopovereenkomst.
Eventueel kan je de auto op genoemde punten laten controleren bij een dealer of een onafhankelijk keuringstation.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 okt 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
thanks!
Hoe kan je controleren of een Turbo versleten is en weet jij wat vervanging daarvan kost?
Hoe kan je controleren of een Turbo versleten is en weet jij wat vervanging daarvan kost?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Een versleten turbo kan op diverse manieren gecontroleerd worden.
- olierook achter de auto bij flink gasgeven met belaste motor (bij optrekken)
- een duidelijk hoorbaar bijgeluid (fluitend of ratelend) bij dezelfde situatie
- wanneer de auto niet voelbaar vlotter overkomt als de auto zonder turbo
- voelbare speling op de as van de turbo (slangen loshalen)
De eerste 3 manieren zijn tijdens een proefrit te merken, de laatste moet echt door een monteur gedaan worden die een beetje van turbo's afweet.
Antonio.
- olierook achter de auto bij flink gasgeven met belaste motor (bij optrekken)
- een duidelijk hoorbaar bijgeluid (fluitend of ratelend) bij dezelfde situatie
- wanneer de auto niet voelbaar vlotter overkomt als de auto zonder turbo
- voelbare speling op de as van de turbo (slangen loshalen)
De eerste 3 manieren zijn tijdens een proefrit te merken, de laatste moet echt door een monteur gedaan worden die een beetje van turbo's afweet.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 667 Weergaves
-
Laatste bericht door Michel147
-
- 5 Reacties
- 493 Weergaves
-
Laatste bericht door Winniemgb
-
- 2 Reacties
- 505 Weergaves
-
Laatste bericht door Kata
-
- 3 Reacties
- 625 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 3 Reacties
- 636 Weergaves
-
Laatste bericht door Admin
-
- 3 Reacties
- 377 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 0 Reacties
- 206 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs