Model/uitvoering : _Grand Espace
Bouwjaar : _2006
Brandstof : _Benzine
Beste Forumleden,
Wij zijn nu een week de eigenaar van een Espace 3.5 uit 2006 met 84000km op de teller. Mooie auto met erg veel luxe. Maar sinds we hem hebben al 3 keer bij de garage geweest.
De eerste 400 km ging eigenlijk zonder problemen maar hij moest van mij een beurt krijgen. De bougies en de multiriem zijn toen vervangen en de remblokken en schijven. De volgende dag dat we er mee gingen rijden hield hij even in bij het accelereren net nadat we een bocht uitkwamen om de snelweg op te gaan. Duurde maar een paar tellen en daarna reageerde hij weer gewoon. De dag erna ook weer net de snelweg op ging het motormanagment lampje branden met de waarschuwing "controleer emissiesysteem" Terug naar de dealer en die hebben de auto uitgelezen, bleek iets met brandstof rail te zijn maar precies ben ik het kwijt. Toen de monteur een proefrit maakte begon de auto ineens te bokken en sloeg zelfs een keer af. Opnieuw starten en het was over. Het vermoeden bestond dat het iets met het verwijderen van het inlaatspruitstuk te maken had. Boel stekkers los gehad, gasklephuis beken etc. Ze konden niks vinden en hebben de auto een nacht gehouden en een monteur erin laten rijden. Auto reed toen weer goed. De volgende dag heb ik hem weer meegenomen. Heeft een paar dagen goed geredenen vandaag heb ik bij de dealer omdat hij wel erg veel verbruikte naar mijn idee, ook het luchtfilter laten vervangen.
Rij ik vanavond naar mijn werk en bij het accelereren na dezelfde bocht om de snelweg weer op te gaan begint de auto gelijk weer in te houden en met schokken te rijden. Moest op de vluchtstrook door rijden want op snelheid was hij niet meer te krijgen. Hij sloeg niet af maar het vermogen was dan weer weg en dan weer met schokken terug.
Stil gezet, weer gestart en hij rijd weer normaal.
Heeft er iemand een idee waar we het moeten zoeken, ik begin er een beetje verdrietig van te worden. Vrijdag willen we naar Oostenrijk maar de voorpret begint al aardig te verdwijnen.
Espace 3.5 rijd met schokken
-
flor
Topic author - Lid - eerste logo binnen

- Actief als: particulier
-
WillemS
- Gerespecteerd lid

Re: Espace 3.5 rijd met schokken
Zeker niet mee blijven rijden, hij loopt waarschijnlijk niet op alle 6 de cilinders en daardoor komter onverbrande benzine in de Katalysator die daardoor vernield kan worden. Terug naar de garage en leen auto vragen tot deze weer goed is.
mvg WillemS
mvg WillemS
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
mechanic
- Gouden Bahco
Re: Espace 3.5 rijd met schokken
Dit zou te kunnen maken hebben inderdaad met de brandstof druk in de inspuit rail, jou auto heeft er twee omdat het een v6 is.
Deze storing zat erin, …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Deze storing zat erin, …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 17 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 116 -
Laatste bericht door M10
10 apr 2026 17:45
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 1029 -
Laatste bericht door RoyTerWelle
16 sep 2025 17:07
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 719 -
Laatste bericht door Krieckebiers
10 apr 2026 20:14
-
-
Harde ratel koude motor (hulp gezocht met spoed)
door renaultce1.2 » 22 mei 2025 18:57 » in Motorisch & Brandstof Scenic III -
Reacties: 3
Weergaves: 1133 -
Laatste bericht door larsdijkstra 16v
24 mei 2025 08:03
-
-
-
Reacties: 15
Weergaves: 3821 -
Laatste bericht door Frobeltech
16 sep 2025 11:58