Espace 3.5 rijd met schokken
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Laatste bezoek: 18 mar 2013 22:38
- Actief als: particulier
Espace 3.5 rijd met schokken
Model/uitvoering : _Grand Espace
Bouwjaar : _2006
Brandstof : _Benzine
Beste Forumleden,
Wij zijn nu een week de eigenaar van een Espace 3.5 uit 2006 met 84000km op de teller. Mooie auto met erg veel luxe. Maar sinds we hem hebben al 3 keer bij de garage geweest.
De eerste 400 km ging eigenlijk zonder problemen maar hij moest van mij een beurt krijgen. De bougies en de multiriem zijn toen vervangen en de remblokken en schijven. De volgende dag dat we er mee gingen rijden hield hij even in bij het accelereren net nadat we een bocht uitkwamen om de snelweg op te gaan. Duurde maar een paar tellen en daarna reageerde hij weer gewoon. De dag erna ook weer net de snelweg op ging het motormanagment lampje branden met de waarschuwing "controleer emissiesysteem" Terug naar de dealer en die hebben de auto uitgelezen, bleek iets met brandstof rail te zijn maar precies ben ik het kwijt. Toen de monteur een proefrit maakte begon de auto ineens te bokken en sloeg zelfs een keer af. Opnieuw starten en het was over. Het vermoeden bestond dat het iets met het verwijderen van het inlaatspruitstuk te maken had. Boel stekkers los gehad, gasklephuis beken etc. Ze konden niks vinden en hebben de auto een nacht gehouden en een monteur erin laten rijden. Auto reed toen weer goed. De volgende dag heb ik hem weer meegenomen. Heeft een paar dagen goed geredenen vandaag heb ik bij de dealer omdat hij wel erg veel verbruikte naar mijn idee, ook het luchtfilter laten vervangen.
Rij ik vanavond naar mijn werk en bij het accelereren na dezelfde bocht om de snelweg weer op te gaan begint de auto gelijk weer in te houden en met schokken te rijden. Moest op de vluchtstrook door rijden want op snelheid was hij niet meer te krijgen. Hij sloeg niet af maar het vermogen was dan weer weg en dan weer met schokken terug.
Stil gezet, weer gestart en hij rijd weer normaal.
Heeft er iemand een idee waar we het moeten zoeken, ik begin er een beetje verdrietig van te worden. Vrijdag willen we naar Oostenrijk maar de voorpret begint al aardig te verdwijnen.
Bouwjaar : _2006
Brandstof : _Benzine
Beste Forumleden,
Wij zijn nu een week de eigenaar van een Espace 3.5 uit 2006 met 84000km op de teller. Mooie auto met erg veel luxe. Maar sinds we hem hebben al 3 keer bij de garage geweest.
De eerste 400 km ging eigenlijk zonder problemen maar hij moest van mij een beurt krijgen. De bougies en de multiriem zijn toen vervangen en de remblokken en schijven. De volgende dag dat we er mee gingen rijden hield hij even in bij het accelereren net nadat we een bocht uitkwamen om de snelweg op te gaan. Duurde maar een paar tellen en daarna reageerde hij weer gewoon. De dag erna ook weer net de snelweg op ging het motormanagment lampje branden met de waarschuwing "controleer emissiesysteem" Terug naar de dealer en die hebben de auto uitgelezen, bleek iets met brandstof rail te zijn maar precies ben ik het kwijt. Toen de monteur een proefrit maakte begon de auto ineens te bokken en sloeg zelfs een keer af. Opnieuw starten en het was over. Het vermoeden bestond dat het iets met het verwijderen van het inlaatspruitstuk te maken had. Boel stekkers los gehad, gasklephuis beken etc. Ze konden niks vinden en hebben de auto een nacht gehouden en een monteur erin laten rijden. Auto reed toen weer goed. De volgende dag heb ik hem weer meegenomen. Heeft een paar dagen goed geredenen vandaag heb ik bij de dealer omdat hij wel erg veel verbruikte naar mijn idee, ook het luchtfilter laten vervangen.
Rij ik vanavond naar mijn werk en bij het accelereren na dezelfde bocht om de snelweg weer op te gaan begint de auto gelijk weer in te houden en met schokken te rijden. Moest op de vluchtstrook door rijden want op snelheid was hij niet meer te krijgen. Hij sloeg niet af maar het vermogen was dan weer weg en dan weer met schokken terug.
Stil gezet, weer gestart en hij rijd weer normaal.
Heeft er iemand een idee waar we het moeten zoeken, ik begin er een beetje verdrietig van te worden. Vrijdag willen we naar Oostenrijk maar de voorpret begint al aardig te verdwijnen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: Espace 3.5 rijd met schokken
Zeker niet mee blijven rijden, hij loopt waarschijnlijk niet op alle 6 de cilinders en daardoor komter onverbrande benzine in de Katalysator die daardoor vernield kan worden. Terug naar de garage en leen auto vragen tot deze weer goed is.
mvg WillemS
mvg WillemS
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
Dit zou te kunnen maken hebben inderdaad met de brandstof druk in de inspuit rail, jou auto heeft er twee omdat het een v6 is.
Deze storing zat erin, komt deze dan ook terug? Er zit een druksensor op je brandstof rail welke wel eens wil weigeren en dit probleem geeft. Wat ook voorkomt is de opvoerpomp van benzine in je brandtoftank, maar dan rijdt de auto eigenlijk constant niet goed. Dit is uit te sluiten door de benzine druk te meten. ( dealer )
Dan heeft je garage nog een week om het op te lossen! Voor je op reis gaat moet dit opgelost zijn. Ik denk niet dat het iets te maken heeft met het vervangen van je bougies en het demonteren van diverse onderdelen hiervoor. Doe je iets niet goed, merk je dit meteen aan storingen op je display, ook ik vergat ooit wel eens een stekkertje
Deze storing zat erin, komt deze dan ook terug? Er zit een druksensor op je brandstof rail welke wel eens wil weigeren en dit probleem geeft. Wat ook voorkomt is de opvoerpomp van benzine in je brandtoftank, maar dan rijdt de auto eigenlijk constant niet goed. Dit is uit te sluiten door de benzine druk te meten. ( dealer )
Dan heeft je garage nog een week om het op te lossen! Voor je op reis gaat moet dit opgelost zijn. Ik denk niet dat het iets te maken heeft met het vervangen van je bougies en het demonteren van diverse onderdelen hiervoor. Doe je iets niet goed, merk je dit meteen aan storingen op je display, ook ik vergat ooit wel eens een stekkertje

Hide post links |
-
Bedankt voor je reactie, ik heb zelf niet het idee dat hij een cylinder mist. Hij rijd meestal dus gewoon maar gisteren bij het acceleren om de snelweg op te gaan reageerde hij niet op het gaspedaal. Slechts schokgewijs ging hij wat harder. gebeurde er dus niets Net alsof er heel kort wel gas gegeven werd. Stilgezet, uit en weer aan, daarna reed hij weer gewoon.
Vanochtend terug op een gegeven moment met het gaspedaal zitten te spelen bij 120 km/u. Snel intrappen en op laten komen, soms reageerde het toerental hier helemaal niet op en ook bleef het een keer of twee hangen op 4 a 5 duizend toeren voor een paar tellen.
Ik had zelf het gevoel dat het iets electrisch is, maar ja ik ben geen renault expert.
Vanochtend terug op een gegeven moment met het gaspedaal zitten te spelen bij 120 km/u. Snel intrappen en op laten komen, soms reageerde het toerental hier helemaal niet op en ook bleef het een keer of twee hangen op 4 a 5 duizend toeren voor een paar tellen.
Ik had zelf het gevoel dat het iets electrisch is, maar ja ik ben geen renault expert.
Hide post links |
-
Bedankt voor je reactie mechanic, ik zat net te tikken om de eerste te beantwoorden.
De storing is niet terug gekomen tot nu toe, ook niet bij het probleem van gisteren. Ik heb echt een km gereden met het probleem en er veranderde niets maar ook niks van een waarschuwing.
Zou het iets met het gaspedaal kunnen zijn? Wat wel frapant is dat het dus op dezelfde plek 2 keer gebeurt is en vanochtend eigenlijk niet. Waar het wel gebeurt heb je eerst een scherpe bocht van 180 graden en dan gelijk de invoegstrook.
De storing is niet terug gekomen tot nu toe, ook niet bij het probleem van gisteren. Ik heb echt een km gereden met het probleem en er veranderde niets maar ook niks van een waarschuwing.
Zou het iets met het gaspedaal kunnen zijn? Wat wel frapant is dat het dus op dezelfde plek 2 keer gebeurt is en vanochtend eigenlijk niet. Waar het wel gebeurt heb je eerst een scherpe bocht van 180 graden en dan gelijk de invoegstrook.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Als het gebeurt na een scherpe bocht een kant op, dan kan het ook een los draadje of stekkertje zijn, want de motor beweegt dan een bepaalde kant op(een beetje). mvg WillemS
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 25 mar 2018 21:07
Als het steeds in dezelfde bocht en snelheid voorkomt, zou het dan ook iets met de tank te maken kunnen hebben?
- gebrek aan brandstof, of leeglopen van filter oid.
Maar je geeft aan dat de auto bij een dealer gekocht is? Dan zou ik niet zelf gaan zoeken, en gewoon de auto bij de dealer neerzetten. Laten zij het maar oplossen, zij hebben tenslotte de auto verkocht.....
- gebrek aan brandstof, of leeglopen van filter oid.
Maar je geeft aan dat de auto bij een dealer gekocht is? Dan zou ik niet zelf gaan zoeken, en gewoon de auto bij de dealer neerzetten. Laten zij het maar oplossen, zij hebben tenslotte de auto verkocht.....
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat
bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat
bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....
Hide post links |
-
Gisteren hebben ze het luchtfilter vervangen, ik zag op dialogys dat er dan wel wat los moet. Ik heb het probleem 2 x gehad en allebei was na een bezoek aan de dealer. De eerste keer nadat ze de auto uitgelezen hadden en van alles nagekeken hadden kwam het ook in de "bocht" een paar keer niet meer voor. Maar na het monteren van het luchtfilter gelijk weer bingo. Ik denk dat ik vandaag maar is de stekkers van de lmm en het gasklephuis ga controleren. Kan je ook makkelijk bij de stekker die op het gaspedaal zit?
Hebben jullie misschien tips waar je de stekkers mee kan inspuiten? Misschien met fijn schuurpapier de metalen pennetjes schoonmaken?
Mvg Rolf
Hebben jullie misschien tips waar je de stekkers mee kan inspuiten? Misschien met fijn schuurpapier de metalen pennetjes schoonmaken?
Mvg Rolf
Hide post links |
-
Dank Ronald, nee ik heb de auto niet bij de dealer gekocht maar bij een handelaar zonder garantie. Dealer was vroeger bij onze eerste renault zo goed bevallen dat we daar voor het onderhoud naar toe zijn gegaan.
Dus ik probeer zelf ook een oplossing te bedenken.
Als het was zoals je schetst is het wel maf dat ik hem uitzet en gelijk weer start en dat hij dan gelijk weer normaal loopt
Dus ik probeer zelf ook een oplossing te bedenken.
Als het was zoals je schetst is het wel maf dat ik hem uitzet en gelijk weer start en dat hij dan gelijk weer normaal loopt
Hide post links |
-
Vandaag proef gereden, bij de scherpe bocht de snelweg ging het goed maar vol gas bleef hij hangen bij 155 en hield dan zo af en toe in. Nog een streepje benzine, dus maar weer getankt. Hierna trok hij bij vol gas gewoon door naar ver boven de toegestane limiet hier in nederland. Ik parkeerde de auto en na een paar minuten wou ik weer starten, dit lukte wel maar het toerental was te laag om iets op de toerenteller te laten zien (pruttelde een beetje). Gas geven gaf geen reactie maar na een seconde of 10 pakt hij ineens op en dus gelijk slippende voorwielen.
Ik heb nu thuis de stekkers van het gasklephuis, lmm, en nog wat kleinere in de buurt schoongemaakt. Alleen de rekeneenheid van de inspuiting nog niet, ik heb de radiocode niet. Misschien maandag maar even doen.
Klopt het dat het inlezen van de rekeneenheid die vermeld word in het dialogys allen maar het contact even aan en weer uitzetten is ?
We willen erg graag met de espace naar oostenrijk maar wel met een goed gevoel. Ik wordt er een klein beetje sip van op het moment.
Ik heb nu thuis de stekkers van het gasklephuis, lmm, en nog wat kleinere in de buurt schoongemaakt. Alleen de rekeneenheid van de inspuiting nog niet, ik heb de radiocode niet. Misschien maandag maar even doen.
Klopt het dat het inlezen van de rekeneenheid die vermeld word in het dialogys allen maar het contact even aan en weer uitzetten is ?
We willen erg graag met de espace naar oostenrijk maar wel met een goed gevoel. Ik wordt er een klein beetje sip van op het moment.
Hide post links |
-
Ik wil maandag naar de dealer om hem uit te laten lezen. Het motormanagement lampje brand alleen niet, kan het zijn dat er wel foutcodes opgeslagen zijn die het lampje niet aanzetten of heeft uitlezen dan geen zin?
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Bij een elektronisch gasklephuis kan het idd zo zijn dat je het kontakt ca.10 sec. aan moet zetten ZONDER het pedaal te beroeren, de gasklep zal dan open en dicht gaan om de min. en max. stand weer in de computer op te slaan.
Daarna kontakt uit. Vervolgens motor starten en deze de eerste minuten zonder aanraken gaspedaal laten lopen.
Echter er is ook een mogelijkheid dat de zgn. addaptieve mengselregeling nog ge-reset en darna ingeleerd moet worden en daar is een speciale rij-cyclus voor die moet worden afgewerkt en gekontroleerd.
mvg WillemS
p.s. het heeft allemaal weinig zin als blijkt dat er toch ergens een elektrische storing optreedt zo nu en dan.
Daarna kontakt uit. Vervolgens motor starten en deze de eerste minuten zonder aanraken gaspedaal laten lopen.
Echter er is ook een mogelijkheid dat de zgn. addaptieve mengselregeling nog ge-reset en darna ingeleerd moet worden en daar is een speciale rij-cyclus voor die moet worden afgewerkt en gekontroleerd.
mvg WillemS
p.s. het heeft allemaal weinig zin als blijkt dat er toch ergens een elektrische storing optreedt zo nu en dan.
Hide post links |
-
Willem nogmaals bedankt voor je reactie, ik ben gisteren nog aan het zoeken geweest en zag dat de kabelboom naar het gasklephuis 10cm voor de stekker een wit clipje had wat in een beugeltje vast hoorde te zitten. Bij mij paste het niet meer. Het beugeltje was naar beneden gedrukt. Ik heb hem terug gedraaid en de kabelboom weer vastgezet. Sindsdien heb ik al 180km niets meer gemerkt.Ook niet in de bewuste bocht.
Het lijkt of het geheel bij demonteren een keer goed verbogen is en daarbij flink aan het stekkertje getrokken heeft.
Fingers crossed
Het lijkt of het geheel bij demonteren een keer goed verbogen is en daarbij flink aan het stekkertje getrokken heeft.
Fingers crossed
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Lijkt op slordig werk van de garage, zou zomaar kunnen dat dit het probleem was.
Hide post links |
-
Jammer genoeg gisteravond weer meegereden en de kick down gebruikt bij het invoegen na de bocht waar het probleem zich voordoet. Hij trekt keurig door tot het max toerental en blijft dan bij 150km/u hangen. Valt iets terug en probeert het weer, dit hehaald zich, maar schakelt niet door. Auto stilgezet en weer geprobeerd , trekt keurig door. Hij staat vandaag bij de garage, er was geen enkele storing in de motor of automaat te vinden, ze zijn nu de olie van de bak aan het vervangen (voor een gedeelte natuurlijk ) Hopen dat dit soelaas bied.
Ik zag zelf nog wel een service mededeling over deze automaat, 4529A over de kabelboom van het hydraulisch blok, zou dat het toch kunnen zijn ondanks dat er geen foutcodes zijn. De dealer zei dat er dan een foutcode moet zijn.
Alvast weer bedankt voor het meedenken.
Ik zag zelf nog wel een service mededeling over deze automaat, 4529A over de kabelboom van het hydraulisch blok, zou dat het toch kunnen zijn ondanks dat er geen foutcodes zijn. De dealer zei dat er dan een foutcode moet zijn.
Alvast weer bedankt voor het meedenken.
Hide post links |
-
Inmiddels op vakantie geweest en het motormanagement lampje lichte een aantal keren op. Paar keer uitgezet maar op de terugweg laten branden. Uitlaten lezen bij de garage en dit leverde foutcode df470 op. Opbrengst van de pomp gemeten en deze waarde zat op de grens en de druk schommelde ook rond de grens. Inmiddels is de brandstofpomp vervangen en houden we onze fingers crossed. Hij bleef bij de garage in de df470 vallen en na verwisselen van de pomp lijkt het over ( al 50 km
)
Wat wel opviel is dat de automaat het iets soepeler lijkt te doen.
Ik laat het weten als het probleem echt opgelost is.

Wat wel opviel is dat de automaat het iets soepeler lijkt te doen.
Ik laat het weten als het probleem echt opgelost is.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
De benzine druk hoort op constant niveau te liggen en bijna niet te schommelen.
Een fout in de inspuiting kan altijd lijden tot minder soepel schakelen van de automaat.
Ben benieuwd.
Een fout in de inspuiting kan altijd lijden tot minder soepel schakelen van de automaat.
Ben benieuwd.
Hide post links |
-
Ik zal over een week of twee laten horen hoe het dan is.
Hide post links |
-
500 km verder en geen last meer. De automaat schakeld echt beter dan ervoor. Het lijkt opgelost. Hulde trouwens aan de renault dealer hier in Hoorn, zeer soepel opgelost.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
En nu maar echt genieten van deze 3.5 v6, soepeler rijden bestaat bijna niet. Maar het heeft wel een prijs.
mvg WillemS
mvg WillemS
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 376 Weergaves
-
Laatste bericht door mark93
-
- 0 Reacties
- 187 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 0 Reacties
- 432 Weergaves
-
Laatste bericht door Bittybong
-
- 0 Reacties
- 359 Weergaves
-
Laatste bericht door Henkske
-
- 5 Reacties
- 1090 Weergaves
-
Laatste bericht door Evelinedek
-
- 9 Reacties
- 1015 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
-
Problemen automatische versnellingsbak met caravan
door Vertrokken - 46088 » » in Aandrijving, wielophanging, besturing, remmen van de Captur 2 - 4 Reacties
- 1056 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken - 46088
-