Espace 3.5 V6 Privilege obd stekker en andere dingen

Plaats reactie

Topic author
spacious
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Actief als: particulier

Espace 3.5 V6 Privilege obd stekker en andere dingen

Bericht door spacious »

hallo,

we zijn al een tijdje aan het kijken naar een mpv, niet perse een 7 persoons, en liever ook niet te standaard. Kijkend naar de renaults, waar ik eerst in een grote boog omheen liep vanwege de vermeende slechte reputatie, ben ik toch door oa. posts op dit forum erachter gekomen, dat er eentje wel goed bekend staat: de 3.5 v6! Dus die staat nu op nummer 1 van het lijstje. Het is de bedoeling om er niet heel veel km's per jaar mee te rijden waardoor het nog betaalbaar blijft.

ik heb een 2003 grand espace 3.5v6 op het oog in de Privilege uitvoering die zo'n 260k gelopen heeft. Altijd dealeronderhouden, dus vermoedelijk bij de 240k beurt de multiriem en bougies gedaan (dit moet ik nog even checken, rekeningen had verkoper ter inzage), ik begreep dat dit een van de kostbaardere ingrepen zijn. Van de ene kant wel veel gelopen maar een auto die 180k gelopen heeft, kan wellicht meer manko''s krijgen. Ik durf dat risico wel te nemen ook omdat de grootste afschrijving nu wel gedaan is door de vorige eigenaren.

ik wil de auto met een universele obd tool even uitlezen op foutcodes. Weet iemand waar de obd stekker zit en welke universele software het meest geschikt is? ik heb een bekabalde OBD2 ELM 327 en ook een bluetooth variant, dus pc of android is beschikbaar om software op te draaien. Clip heb ik (nog) niet, misschien als de auto wordt aangeschaft dat ik daar eens naar ga kijken.

Verheug me nu al op rijden in het ding terwijl ik hem nog niet live gezien heb, lekker met panorama dak, alle andere snufjes en natuurlijk niet te vergeten het lekkere blok wat erin ligt. Als de knoop wordt doorgehakt om hem te kopen, zal ik zeker hier nog te vinden zijn. Ook zaken zoals de audio, bt carkit en waarschijnlijk inbouwen van een aux in (had ik al ergens iets van gelezen), zullen dan dingen zijn die aangepakt moeten worden. Als iemand nog andere tips heeft waar je specifiek op moet letten, zijn die welkom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Re: Espace 3.5 V6 Privilege obd stekker en andere dingen

Bericht door DHL »

Ik zag bij iemand op de pc die de clipgegevens rechtstreeks van internet gehaald had. Wel in het Engels...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
spacious
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Re: Espace 3.5 V6 Privilege obd stekker en andere dingen

Bericht door spacious »

heb je evt meer info zoals link? weet jij waar de obd stekker te vinden is bij de espace IV? voor clip zal ik waarschijnlijk ook andere hardware nodig…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 21 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken