Wie weet wat het is!
Op vacantie naar Koatie met caravan 1350 kg alles prima rijden als een vorst net zomakkelijk berg op.
Op de trugweg bij oostenrijk voor de tunnel een beetje aanschuiven. Middels werd het groen en wilde optrekken maar toen begon het voorfront te trillen en kon niet wegrijden. Met een beetje spelen metde koppeling en gas kwam ik uiteidelijk weg eenmaal op gang geen probleem. Weer stoppen , weer het zelfde probleem. In eenkeer naar huis. Thuis bij de afrit noog een klein beetje trillen.
Volgende dag naar Zeeland geen probleem.
Wie heeft diet ook al meegemaakt en wat is het probleem?
Graag zie ik jullie reactie.
Espace diesel 2.0 130PK 2007
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 09 feb 2011 19:11
- Actief als: particulier
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 25 feb 2025 12:13
Re: Espace diesel 2.0 130PK 2007
Zo te lezen lijkt het mij een koppelingsprobleem te zijn....*bobbert* de koppeling als je hem langzaam wilt laten slippen (opkomen) ?Espace veenendaal schreef:Wie weet wat het is!
Op vacantie naar Koatie met caravan 1350 kg alles prima rijden als een vorst net zomakkelijk berg op.
Op de trugweg bij oostenrijk voor de tunnel een beetje aanschuiven. Middels werd het groen en wilde optrekken maar toen begon het voorfront te trillen en kon niet wegrijden. Met een beetje spelen metde koppeling en gas kwam ik uiteidelijk weg eenmaal op gang geen probleem. Weer stoppen , weer het zelfde probleem. In eenkeer naar huis. Thuis bij de afrit noog een klein beetje trillen.
Volgende dag naar Zeeland geen probleem.
Wie heeft diet ook al meegemaakt en wat is het probleem?
Graag zie ik jullie reactie.
Je koppeling heeft het natuurlijk flink te verduren gehad tijdens die rit...ik weet niet hoeveel km's erop staat ?
Ook zit ik nog te denken aan een aandrijfas...maar ik zou eerst je koppeling eens laten testen bij een dealer.
En dat zonder probleem naar Zeeland...bedoel je daarmee dat je toen zonder caravan hebt gereden ?
Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 09 feb 2011 19:11
Re: Espace diesel 2.0 130PK 2007
Klopt bij het oplaten komen van de koppeling gaat hij stotteren en door elke keer oplaten komen met wat gas geven kwam ik weg.
De auto heeft maar 140.000 gelopen. ik ben geen rijder met de voet halvewegen de koppeling als je begrijpt wat ik bedoel.
Nee, ik ben met caravan naar zeeland gereden en ik heb geen problemen gehad.
Gisteren op verjaardag hoorde ik van iemand die het zelfde probleem had ook met een Espace en caravan en een ande hheeft het gehad met een Toyota ....? type is me ontgaan. Hij gaf aan dat de koppelinsplaten warm geworden zijn.
Inmiddels ben ik nog eens naar de garage gegaan en het probleem voorgelegd geven het antwoord Nooit van gehoord!!
Er kwam een 2de man bijstaan en die gaf aan dat misschien lucht in het koppelling systeem zit waardoor de koppelingsplaten niet meer zo stevig tegen elkaar aangedrukt worden. Lijkt me een logische verklaring. Dit zal ik nog laten onderzoeken. Laat ik hierwel weer horen.
Ik zal eens op een caravan forum kijken of ze daar het probleem kennen.
Trouwens die andere man met die Espace gaf ook aan dat het van zelf over ging .
We wachten maar weer af op meer info.
alvast bedankt voor het reageren!
De auto heeft maar 140.000 gelopen. ik ben geen rijder met de voet halvewegen de koppeling als je begrijpt wat ik bedoel.
Nee, ik ben met caravan naar zeeland gereden en ik heb geen problemen gehad.
Gisteren op verjaardag hoorde ik van iemand die het zelfde probleem had ook met een Espace en caravan en een ande hheeft het gehad met een Toyota ....? type is me ontgaan. Hij gaf aan dat de koppelinsplaten warm geworden zijn.
Inmiddels ben ik nog eens naar de garage gegaan en het probleem voorgelegd geven het antwoord Nooit van gehoord!!
Er kwam een 2de man bijstaan en die gaf aan dat misschien lucht in het koppelling systeem zit waardoor de koppelingsplaten niet meer zo stevig tegen elkaar aangedrukt worden. Lijkt me een logische verklaring. Dit zal ik nog laten onderzoeken. Laat ik hierwel weer horen.
Ik zal eens op een caravan forum kijken of ze daar het probleem kennen.
Trouwens die andere man met die Espace gaf ook aan dat het van zelf over ging .
We wachten maar weer af op meer info.
alvast bedankt voor het reageren!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut