Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Als je ze hebt losgedraait moet je de koplamp voorzichtig naar je toe trekken om de koplamp uit de beugel te trekken waar hij nog inzit (zie onderste foto's)
Klopt, bij de espace IV hoeft niet zoals bij veel Renault modellen de voorbumper verwijderd te worden.
Als ik een stadslichtje moet vernieuwen haal ik de koplamp er ook uit. Heb nog al grote handen en dan kom ik er echt niet bij. Goede tip voor velen en een duidelijke foto reportage
ik kan de afbeeldingen niet openen, de link stuurt me gewoon naar de homepagina van imageshack (ook nu ik daar een account heb aangemaakt), in plaats van naar de afbeelding zelf (ook als bestandsnaam kan ik ze niet vinden op imageshack)
Koplamp zit met twee bouten vast. Eerst de plastic rand verwijderen naast het logo. Als de parkers los zijn het gedeelte naar de buitenkant van de auto verschuiven. Je kan bij beide bouten als je de plasticrand (watergoot) los hebt getrokken.
Wijst zich vanzelf, is 5 minuten werk. Plastic deel naast het logo is lastigste.
Ik kan de foto's niet openen? Kan je een link sturen waar ik ze wel kan zien? of een handleiding hoe te handelen bij verwijderen koplamp Renault Espace, 2009, >> lamp dimlicht vernieuwen. dank je Groeten Sjoerd
Thomas84 schreef: ↑25 jan 2021 17:14
Ik kan de foto's niet openen? Kan je een link sturen waar ik ze wel kan zien? of een handleiding hoe te handelen bij verwijderen koplamp Renault Espace, 2009, >> lamp dimlicht vernieuwen. dank je Groeten Sjoerd
Hoi Thomas, dank je voor je reactie. Het zijn xenonkoplampen, in de handleiding staat Demonteer nooit kap B Die kap zit geschroefd, dus om daarbij te komen denk ik wel dat de koplamp er uit moet. Ik heb al enkele strips verwijderd, dan zie je de boven bevestiging daar kan ik bij. Maar hoe kom ik bij de onder bevestiging? Gewoon meer verwijderen? de gril?
[quote=Thomas84 post_id=239329 time=1611597082 user_id=22193]
Misschien heb je hier wat aan.
Hallo Thomas, dank je, daar heb ik zeker wat aan. Gewoon door sleutelen dus. Weet je toevallig ook het xenon lamptype, nr, helderheid (lux?) er in zit? gewoon te bestellen?
Zo, boven en beneden schroeven verwijdert en de koplamp los gekregen gaat makkelijk. 4300K vervangen door 6000K, links en rechts. Links ook het markeringslampje vervangen. Alles weer terug geplaatst xenox lampen wel weer vast zetten, was ik bij 1 vergeten, maar nu is alles weer klaar, bedankt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Osram Xenarc Cool Blue Intense, beide 110,-. er was andere goedkopere keuze maar de bezorgtijd dure langer en ik had 1 kapotte, dus nu wel klaar.
Leuk klusje. Ik moet nog aan het licht wennen om een oordeel te geven.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een vraag. Een maand terug heb ik de beiden lampjes vervangen van de koplamp omdat de rechter lamp kapot was gegaan. Nu is het weer een lampje kapot aan de rechterzijde. Wat zou dit kunnen zijn?
Mijn ouweheer heeft een Scenic XMOD uit 2014 waarbij de lichtopbrengst minder lijkt te worden.
Hij heeft zelf de buitenkant van de unit al gepolijst, vanuit de buitenkant ziet de unit er nu best netjes en schoon uit.
Het lijkt...
Bij de linker koplamp is de bevestigingslip aan de bovenkant afgebroken. De lamp zit nu alleen met twee schroeven aan de onderkant vast. Aan de bovenkant zit de bumper er overheen, dus de lamp blijft wel op zijn plek zitten.
Kan iemand mij vertellen of het kwaad kan om mijn roetfilter door iemand te laten verwijden zonder de software aan te passen?
NB. ik rij een megane 1.5 uit 2012
Is er een mogelijkheid om Google te verwijderen uit de Renaults? Hoe minder afhankelijk van Alfabet, Meta en al die andere onbetrouwbare Yanks hoe beter. :x
Wie kan mij vertellen hoe je het kofferbak slot demonteert van een renault megane 2 cabrio,
Ik zie wel 2 bouten aan de binnen kant in de kofferbak, maar dan is hij nog steeds niet los.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Graag een reactie.
M.v.gr Eddie