Espace IV phase 2 2006 Carminat navigatieproblemen

De Carminat voor alle modellen Renault. dus één rubriek om al die kennis te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
CeeHaaKaa
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 jun 2009 09:28

Espace IV phase 2 2006 Carminat navigatieproblemen

Bericht door CeeHaaKaa »

Met heel veel plezier rijd ik in mijn Espace (type IV, phase 2, bouwjaar 2006, in bezit sinds begin 2016) met een ingebouwd Carminat navigatiesysteem. Originele versie is V25, maar nu zit er een (lijkt wel zelfgebrande) cdrom versie 32.2 in.

Vanmorgen gaf de navigatie (voor het eerst) een verkeerde plaats aan (Almere, volgens mij ben ik daar nog nooit geweest!) en ook de route die ik wilde rijden gaf het systeem niet goed aan. Ik heb inmiddels e.e.a. gelezen over problemen. Ik heb een zelfdiagnose uitgevoerd, maar die lijkt geen storingen aan te geven. Zie foto.
Navierror001a.jpg
Er wordt veel gezegd dat de antenne niet meer zou werken, maar uit de zelfdiagnose (foto hierboven) blijkt dat die wel gewoon zou werken. Iemand een idee wat het wel zou kunnen zijn. De foto hieronder laat het gewone navigatiebeeld zien, met de iconen GPS en TMC rechtsonder in beeld. Heb ergens begrepen dat die groen moeten zijn? Ik kan me niet herinneren dat ze dat wel eens zijn geweest.
Navierror002a.jpg
Goed om te weten: de auto is kortgeleden bij de garage geweest en dit is de eerste keer na het garagebezoek dat ik de auto (navigatie) gebruik. Zou het kunnen dat er een stekkertje losgemaakt is, die niet helemaal goed teruggezet is?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Espace 2.0i Turbo Initiate 2006 - blij mee!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Espace IV phase 2 2006 Carminat navigatieproblemen

Bericht door RichTrip »

Lijkt inderdaad op een probleem met de GPS antenne. Hij zal wel zijn aangesloten, maar hij lijkt niet meer te werken. Weet uit mijn hoofd niet zeker de juiste kleur, maar grijs/zwart is in ieder geval niet OK.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht