Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Mooi....en ik hoop dat er weer een beest van een 3.5 V6 (maar dan met een turbo) geleverd gaat worden. Dat down sizen omwille van het mileu is een grote onzin.
Overigens gaat mijn GE 3.5 heel voortvarend. En...nog zuinig ook.....8.6/100 km is regelmatig te behalen. Dan rijd ik gemiddeld 110 km per uur op de snelweg. Over landwegen met een maximum van 80 km/h is het helemaal om te lachen.....8.0/100 km. En ik rijd lekker door....
8.6/100
Dat haal ik bij lange na niet.Zelf niet bij 100km per uur.
Ben benieuwd of verbruik beter wordt na de bougies vervangen.
Haal nu gemiddeld 10,5/100km, en ben geen gekke rijder.Zodra ik de snelweg op rij gaat de cruisecontrol op 100.
Als je ziet hoe tegenwoordig de Belasting op auto's wordt geheven begrijp je dat de 3,5 v6 nooit meer in Nederland verkocht wordt
Heeft alles met de CO2 heffing te maken.
mvg
WillemS
Nee de motor bestaat nog gewoon maar dan in een Nissan sportwagen.
Maar aangezien de Esp een familie wagen is en overal in Europa die CO2 tax de kop op steekt hebben ze de motor niet meer beschikbaar voor de Renault's. De wagen zou veel te duur worden voor een gezin.
mvg
WillemS
Ik bedoelde dat de Espace niet meer met deze motor gebouwd wordt. De motor zit volgens mij nog wel in de Laguna Coupé (maar wordt niet geleverd in NL) en de Renault-Samsung modellen. Voor de rest komt hij alleen nog voor bij idd verschillende Nissans en ook Infiniti's.
Ik zag trouwens al Grand Espaces Initiale 2.0 dCi voor 70.000 euro (nieuw). Nieuwprijs was nog niet zo lang geleden ruim 15.000 euro minder.
Heel jammer dat er CO2 belasting geheven wordt. Ik kan daar veel over zeggen, maar dat helpt niemand en vooral mijzelf niet. Het is in een relatief simpele uitdrukking pure "belazerij" van onze regering.
De 3.5 V6 wordt nog steeds door renault in renaults gezet. Of dat ook in de espace is weet ik niet. Verwacht van niet. Daarom ben ik heel tevreden met mijn v6 je en blijft de wagen voorlopig nog in mijn bezit.
Terugkomend op het zuinig rijden. Wellicht is het eens handig de dagteller etc. eens te resetten. Een lange afstands rit maken en niet veel sneller rijden dan 110 km/h. Dan zie je verbruiksindicatie steeds minder worden.
Je zou het wel aan de pomp na moeten rekenen, want ik merkte dat de Ph1 3.5 V6 af en toe een beetje optimistisch was. Bij ons werd hij steeds optimistischer 7.3L/100km met een Caravan erachter
Omdat ik 13,6 km op een liter wel erg weinig verbruik vind met een caravan erachter, tenzij je de hele weg 40 hebt gereden met storm mee.
Mijn kombinatie is 3.000 kg. zwaar en dan rijd ik max. 100 km/pu en verbruik 1 op 6.
Maar dat is dan ook een personenwagen met tandemasser erachter.
mvg
WillemS
Er was wat mis met de elektronica denk ik. Onderweg was de tank bijna leeg en het display gaf halfvol aan. Praktijkverbruik lag rond de 1 op 5. En er kwamen al snel meer problemen, dus hebben we hem ingeruild voor een Phase 2. Die kan voorlopig nog wel even mee.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Mijn tweedehands Clio IV phase 2 werd geleverd met een instructieboekje van de Clio V.
Daarom zoek ik het instructieboekje dat bij mijn wagen past : Clio IV phase 2.
Online vind ik enkel het boekje van phase 1.
Sind kort hebben we een Renault espace 4 fase 2. Daar zat bij aankoop een koelbox in op de rails. Renault logo erop. Ziet er orgineel uit. Maar kan er niets over vinden. Niet online en niet op het forum.
Nu ist gewoon stekker erin en...
ik heb een jonge 2de hands Espace VI E-TECH Iconic full hybride gekocht en dan kan je natuurlijk niet kiezen over welke functies dat je graag zou hebben
ik weet dat er een functie is ,dat wanneer je hem in R zet ,je spiegels kantelen
maar...