Euro95-E10

Voorpagina / in het nieuws
Forumregels
- Nieuws hoeft niet over Renault alleen te gaan, alles wat interessant is, kan hier geplaatst worden
- Meningen kunnen ver uiteen lopen over sommige (actuele) onderwerpen, speel svp op de bal en niet op de man
- Slechts een linkje plaatsen is niet echt de bedoeling, copy-paste een stuk van de tekst met de bron-link eronder
- Je kan (stukken van) het bericht onder de tags zetten, dan zijn ze alleen voor ingelogde gebruikers leesbaar.
Gebruikersavatar

Topic author
Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Euro95-E10

Bericht door Pleiades »

Pompstations in Europa gaan overstappen naar Euro95 met 10% Ethanol.

http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/#/Renault
Deze Renaults zijn ongeschikt.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Re: Euro95-E10

Bericht door CPTR »

Laat je 'm ombouwen tot gas :thumb:
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Euro95-E10

Bericht door Pleiades »

Nee, inruilen tegen een Qashquai, of misschien wel een Auris HSD. :lol:
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



veryanonymous
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 okt 2010 10:31
Actief als: particulier

Re: Euro95-E10

Bericht door veryanonymous »

Mijn Scenic vond het heerlijk van de zomer in Frankrijk ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008 10:59

Re: Euro95-E10

Bericht door Socrates »

88weighed schreef:Mijn Scenic vond het heerlijk van de zomer in Frankrijk ...
Het is slecht voor je pakkingen en slangetjes. Rijden zal 'ie best wel, maar hoe lang da's de vraag :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Re: Euro95-E10

Bericht door CPTR »

Socrates schreef:
88weighed schreef:Mijn Scenic vond het heerlijk van de zomer in Frankrijk ...
Het is slecht voor je pakkingen en slangetjes. Rijden zal 'ie best wel, maar hoe lang da's de vraag :)
De ongeblazen 2.0 16v in de Scenic moet 't wel aankunnen volgens de website hoor :thumb:
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

AriePraat
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 371
Lid geworden op: 13 dec 2008 19:37
Actief als: particulier
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Euro95-E10

Bericht door AriePraat »

heb ik geluk dat ik niet de 2.0t heb gekozen :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

5tl
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jun 2008 23:31

Re: Euro95-E10

Bericht door 5tl »

Op een motorfietsen-site vond ik dit:

In 2003 werden in Europees verband richtlijnen uitgeschreven die het gebruik van biobrandstoffen moesten stimuleren. Deze regelgeving zorgde ervoor dat alle lidstaten tegen 2010 een percentage gemengde biobrandstoffen van 5,75% haalden. In 2009 werd richtlijn over vernieuwbare energie (2009/28/CE) van kracht, waarin is vastgelegd dat het aandeel bio-ethanol in benzine tegen 2020 moet zijn verhoogd naar 20%.
Daar waar in Europa 'E5' biobrandstof (benzine met 5% bio-ethanol) dus gemeengoed is geworden gaat men in Frankrijk en vanaf 1 januari in Duitsland al verder door toepassing van 'E10' biobrandstof, waarbij het concentraat bio-ethanol is verhoogd naar 10%. In tegenstelling tot E5 is de nieuwe E10 biobrandstof echter niet geschikt voor alle auto's en motoren, omdat de ethanol uit E10 bepaalde rubber en kunststof afdichtingen, keerringen en pakkingen aantast.
In Duitsland blijft Euro95 voorlopig nog wel aan de pomp verkrijgbaar, maar in Frankrijk is volgens de ANWB Euro95 langs de snelweg nauwelijks nog verkrijgbaar. E10 wordt in Frankrijk aangeduid als SP95-E10, waarbij SP staat voor Sans Plomb (ongelood), 95 voor het octaangetal 95 en E10 voor de bijmenging van 10% bio-ethanol. Motoren die niet geschikt zijn voor deze brandstof zullen de duurdere E98 premiumbrandstof moeten tanken. In Nederland loopt het nog niet zo'n vaart en is E10 voorlopig nog slechts bij enkele tankstations verkrijgbaar.
Met benamingen als E10 in Duitsland en SP95-E10 in Frankrijk is voorlopig aan de pomp de E10 biobrandstof nog duidelijk herkenbaar, maar dat gaat in de nabije toekomst echter veranderen. Naar verwachting mag vanaf juni 2011 E10 biobrandstof gewoon als benzine worden verkocht, waardoor je extra alert zult moeten zijn. De huidige Euro95 (met 5% bio-ethanol) zal dan E5 gaan heten.
Om te checken of je E10 brandstof kunt tanken heeft de RAI vereniging in samenwerking met de BOVAG de website jebentalsnelduuurzaamopweg gelanceerd waar dit eenvoudig kan worden gecontroleerd.

Ik zal met mijn 2.0 16v laguna dus 98 moeten tanken als dit de gangbare brandstof in Europa gaat worden. Toch heb ik er al op gereden en niets van gemerkt. Prijsverschil met euro 98 is in het buitenland meestal minimaal. In tegenstelling tot Nederland. waar dat door komt snap ik ook niet.....

Iedereen de beste wensen voor 2011!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Euro95-E10

Bericht door Renier »

5tl schreef: Ik zal met mijn 2.0 16v laguna dus 98 moeten tanken als dit de gangbare brandstof in Europa gaat worden.
Het gaat hier specifiek om de 2.0 "IDE" (F5R) motor, niet om de "gewone" 2.0 16V (F4R) motor die in zoveel Renault modellen ligt (heb hem ook). De 2.0 16V F4R zonder turbo is 1 vd meest robuuste Renault motoren, als die er al niet tegen kan zou niet best zijn.....
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Re: Euro95-E10

Bericht door Hema »

Zolas gezegd, het zal niet zozeer aan de motor liggen, alswel de pakkingen, slangen, tank en brandstofpomp die er niet tegen (zouden) kunnen. Kort gezegd alles wat met brandstof in aanraking komt. Als het de injectoren is gepasseerd is er niet meer zoveel aan de hand.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Euro95-E10

Bericht door Renier »

Wat ik daaraan niet begrijp, waarom zijn het dan vooral de turbo motoren die in de lijst staan? :think:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Re: Euro95-E10

Bericht door Hema »

In de uitlaatgassen ga je ook de verbrandingsresten van ethanol aantreffen en die tasten (mogelijk) het turbinewiel aan. Als er enig risico is, dan zegt een fabrikant snel dat het niet toegestaan is.
Ook het motormanagement moet ermee overweg kunnen. De verbrandingswaarde van ethanol is lager, zodat meer brandstof ingespoten moet worden om hetzelfde koppel (vermogen) te krijgen. In de uitlaat zit een lambda sonde die dat constateerd. Motormanagement gaat daarop verrijken (meer brandstof inspuiten), maar vindt daar wel wat van. Er komt een grens aan wat motormanagement nog acceptabel vindt zonder meldingen te doen en lampjes te laten branden.
Motoren die worden omgebouwd voor E85 krijgen dan ook vaak andere (meer opbrngst) injectoren. Eerst E5, nu E10, straks E15 en E20, wat kan motormanagement aan zonder aanpassingen.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

5tl
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jun 2008 23:31

Re: Euro95-E10

Bericht door 5tl »

Als het inderdaad om de "normale" 2.0 16v gaat, dan ligt die ook in mijn Laguna Grand Tour uit 2005. Ik dacht dat de turbo motoren buiten de turbo ongeveer hetzelfde blok hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Euro95-E10

Bericht door Renier »

Dat klopt, gaat beide om een F4R motor.

Het verhaal van Hema klinkt aannemelijk, ik ben in ieder geval weer blij geen 2.0T te hebben gekocht :lol:

In de lijst staat verder: ".....en de volgende modellen geproduceerd tussen.... 1 januari 2000 en 31 december 2002"
Dan zijn de turbo modellen ná 2002 dus wel geschikt :thumb:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jean-pie
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 287
Lid geworden op: 12 okt 2010 19:42
Actief als: particulier
Locatie: West-Brabant

Re: Euro95-E10

Bericht door jean-pie »

Heb afgelopen zomer in Frankrijk zowel de 95/E10 en de normale euro 95 getankt met onze scenic 2.0 16v van 11-2002 , net als de de Shell pomp langs de tolwegen die hadden de euro SP 95-E10 maar net als een Total die had het nog niet volgens de label aan de pomp of op de slang daar stond nog gewoon Sans Plomp 95 op zeg maar , dus ik denk ook dat het aan de maatschappij ligt bij wie je tankt .
Maar volgens de anwb en de renault dealer zou het met mijn auto moeten kunnen .
Nu: Renault Clio 0.9 TCE Estate Limited eco2, Renault Twingo Dynamique Luxe 1.2-16v eco2
Ex : Renault Scenic 2.0 16v Expression Sport 2002 , Renault Laguna 1.8 rt Alizee 1995 , Renault Clio 1.2 rt 1996 .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TransmissionAutomatique
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 jan 2007 21:26

Re: Euro95-E10

Bericht door TransmissionAutomatique »

Alle renault na 1997, behalve de turbo modellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

frank de jonge
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 dec 2013 22:20
Actief als: particulier
Locatie: Erica

Re: Euro95-E10

Bericht door frank de jonge »

Dus de Megane type 1 ph 2 1.4 16v mag wel.
Renault Megane 1 Ph2 1.4 16V Expression
Mazda3 MPS BK

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ronaldp
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 dec 2010 17:00
Actief als: particulier

Re: Euro95-E10

Bericht door Ronaldp »

Even inhakend op het topic.

Ik heb dus een espace 4 met 2.0t motor uit 2004. Als ik dan de link volg en de check doe, kan ik gewoon e10 tanken?
De waarschuwing geldt immers voor de motoren die tussen 2000 en 2002 geproduceerd zijn.?
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat


bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Euro95-E10

Bericht door Pleiades »

Ja kan gewoon. Maar het verbruik op E10 is een stukje hoger tov Euro 95. Dan ben je met Euro 98 vaak nog goedkoper uit.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Timelord
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 124
Lid geworden op: 01 jul 2010 20:42
Actief als: particulier

Re: Euro95-E10

Bericht door Timelord »

Ik tank al 4 jaar E10 met m'n Megane. Tot nu toe nergens last van gehad.
Zal voor de volgende eigenaar zijn, want in Januari krijgen we (nou ja, krijgen) een Scenic. :D

In rees, scheelt E10 toch al gauw 10 cent met Euro95.
Inclusief de goedkopere boodschappen loont het voor ons om even naar Rees te rijden bij een bijna lege tank.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

frank de jonge
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 dec 2013 22:20
Actief als: particulier
Locatie: Erica

Re: Euro95-E10

Bericht door frank de jonge »

Onze Megane heeft het veld inmiddels geruimd en hebben nu een 2007 twingo 1.2 16v voor terug (oude model). Ook hier gooi ik gewoon E10 in. Gaat perfekt. Verbruik geen idee of het meer is met E10. Bijna 1 op 16 met gemiddelde snelheid van 135kmh.
Renault Megane 1 Ph2 1.4 16V Expression
Mazda3 MPS BK

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Euro95-E10

Bericht door WillemS »

Die E10 heeft een lagere verbrandingswaarde, Met andere woorden er is meer brandstof nodig om dezelfde hoeveelheid energie te verkrijgen uit de verbranding. Ergo een hoger verbruik, linksom of rechtsom.
Een wat oudere wagen is erg gebaat bij een brandstof met een wat hogere energiewaarde, dit komt door de afzettingen in o.a. de verbrandingsruimte, het is dus mogelijk dat je met een 98 octaan brandstof een lager verbruik hebt.
Bovendien zal de electronika ook maximaal kunnen reageren op deze brandstof.
Bij een "slechtere" brandstof zal er eerder een "pingelneiging" kunnen ontstaan bij flink gasgeven en dan grijpt de elektronica in.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Timelord
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 124
Lid geworden op: 01 jul 2010 20:42
Actief als: particulier

Re: Euro95-E10

Bericht door Timelord »

Dan moet m'n verbruiksmeter niet juist aangeven, want ik zie geen vesrchil in het verbruik als ik 95 of 10 tank.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

frank de jonge
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 dec 2013 22:20
Actief als: particulier
Locatie: Erica

Re: Euro95-E10

Bericht door frank de jonge »

Same here.
Renault Megane 1 Ph2 1.4 16V Expression
Mazda3 MPS BK

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Euro95-E10

Bericht door WillemS »

Die verbruiksmeters geven een globaal verbruik aan en zijn zeker geen 100% korrekt.
Wil je het echt goed meten dan de tank goed vullen, km stand noteren en dan nadat de tank behoorlijk leeg is op dezelfde wijze vol tanken en km.stand noteren. Adh van de gereden km's en de getankte hoeveelheid kan je het juiste verbruik meten.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

frank de jonge
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 dec 2013 22:20
Actief als: particulier
Locatie: Erica

Re: Euro95-E10

Bericht door frank de jonge »

En daar zit er bij mij geen verschil in.
Renault Megane 1 Ph2 1.4 16V Expression
Mazda3 MPS BK

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Euro95-E10

Bericht door WillemS »

Meten is weten, neem de proef op de som.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

coinoperator
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 mar 2013 10:50
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Euro95-E10

Bericht door coinoperator »

Ja kan gewoon. Maar het verbruik op E10 is een stukje hoger tov Euro 95. Dan ben je met Euro 98 vaak nog goedkoper uit.
Hang je sleurhut er maar eens achter...(hier een Megane II Phase II 1.6/16v)
Ik rij met Holtkamper Cocoon (kleine vouwwagen) en ik had ooit E10 getankt.... 400km verder.... WTF :discuss: :discuss: tank weer zowat leeg.
volgende pomp 98 getankt en jahoor terug naar de 650kmpt.

Als dan bovendien De Bas ook nog eens zegt dat die :fp: zooi je management verstelt/verkloot (regelt zich niet zondermeer terug) dan laat die viezigheid maar lekker zitten.

OPM.
Het volslagen imbeciele idee van biobrandstof heeft als gevolg dat er nog meer honger is op deze planeet omdat goede landbouwgrond wordt gebruikt voor verbouwing van de grondstofgewassen ipv. eetbare zaken.
Zullen we met de Renault Megane?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jupu1973
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 nov 2010 19:52
Actief als: particulier

Re: Euro95-E10

Bericht door jupu1973 »

Ik kan het causale verband tussen de biobrandstof en de honger niet helemaal zien, maar dat hier regen wouden voor worden gekapt staat volgens mij buiten discussie..
Voor mij al reden genoeg om geen e10 te tanken.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

coinoperator
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 mar 2013 10:50
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Euro95-E10

Bericht door coinoperator »

biobrandstof en de honger
Landbouwgrond wordt gebruikt voor verbouw van gewassen ten behoeve van de productie van die alcohol.
Vaak betreft het dan boertjes die hiermee meer kunnen verdienen dan met eetbare zaken.

Check ook dit artikel even klik hier
Zullen we met de Renault Megane?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Euro95-E10

Bericht door WillemS »

Als ik een lange rit met de caravan ga maken tank ik nooit E10 of iets dergelijks.
Gewoon het beste nemen dat er is, voor die paar centen meer rijd je veel lekkerder naar je bestemming.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

coinoperator
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 mar 2013 10:50
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Euro95-E10

Bericht door coinoperator »

Ha jij hebt het ook ontdekt :D
Zullen we met de Renault Megane?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Euro95-E10

Bericht door WillemS »

Nee doe het al 37 jaar zo met de caravan er achter.
mvg WillemS
p.s. neem wel een litertje reserve olie mee, als je de rest van het jaar veel korte stukkies hebt gereden in Holland.
Er kan dan heel wat brandstof/vocht in de olie zitten die er bij een lange rit uit komt en dan heb je plots een te laag oliepeil.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

coinoperator
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 mar 2013 10:50
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Euro95-E10

Bericht door coinoperator »

37 jaar E10 vermijden is anachronisch
Zullen we met de Renault Megane?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Euro95-E10

Bericht door WillemS »

slaat op het beste nemen dat er is !! b.v .98 octaan, V-power, excellium en dergelijke.
Bovendien rijden we al jaren met 5% bio troep in onze tank's, dus regelmatig een goede cleaner is geen overbodige luxe om algen groei en vocht te vermijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in