Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik ga m'n vakantie inkorten tot 1 week.Het geld ga ik gebruiken voor gereedschap om mijn kleppen te stellen.Inlaten < 0,05 mm.Iplv een luchttol zoek ik een blokkeerstuk krukaspoelie en voor het op punt stellen van de spieloze nokkenas poelie.
Ik had ook gedacht aan klepseals,stoterbussen met stelplaatjes,distributie incl rollen,waterpomp.
Ik denk dat ik het maar haal bij de motorreviseur.
AST4390 zegt mij wel iets.Vastzet gereedschap krukaspoelie is dan weer extra gereedschap.Met wat blauwe locktite en luchttol (+/- 10 kgf) zou hij vaststaan.Nu nog iets vinden om de nokkenas op punt te zetten tov krukas zonder de poelie.Ik dat dat het ging via de verwijderde vacuumpomp.Bij VAG is het een vlakke plaat in de gleuven evenwijdig tov de kop.Bij een oude landrover moest ge de nokken met meetklok op punt zetten en de piston via een verwijderde bout op het bdp met een stift.Wat zal het nu weer zijn?
Dus als ik het speciale gereedschap niet nodig heb ga ik voor de riemspanner die werkt op het geluid volgens spanning van de riem.'t Schijnt de beste methode te zijn.Ook goed voor multi V riemen.
Je kan de krukaspoulie gewoon losdraaien zonder te blokkeren volgens mij, bij al die oude diesels.
Om de motor dan vervolgens op tijd te draaien, draai je de oude krukasbout erin als de poulie eraf is en kan je deze gewoon draaien. Op de tandwielen staan merktekens die overeenkomen met tekens op het motorblok.
Zoals je zegt is de riemspanning eenvoudig goed te krijgen met een geluidsmeter, spanningsmeter.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Het gaat om een Scenic II met 2.0 liter, 16V motor
Krukaspoelie, spanner en multiriem laten vervangen door KwikFit.
Hierna ging de auto inhouden bij gas geven (ong boven de 2500 toeren). Motor maakt dan raar geluid. Als er niet teveel gas wordt...