F8Q,afstelgereedschap+blokkeer krukaspoelie

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 986
Lid geworden op: 17 mar 2010
Laatste bezoek: 30 apr 2025 11:39
Actief als: particulier

F8Q,afstelgereedschap+blokkeer krukaspoelie

Bericht door de mon »

Ik ga m'n vakantie inkorten tot 1 week.Het geld ga ik gebruiken voor gereedschap om mijn kleppen te stellen.Inlaten < 0,05 mm.Iplv een luchttol zoek ik een blokkeerstuk krukaspoelie en voor het op punt stellen van de spieloze nokkenas poelie.
Ik had ook gedacht aan klepseals,stoterbussen met stelplaatjes,distributie incl rollen,waterpomp.
Ik denk dat ik het maar haal bij de motorreviseur. :clap:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 986
Lid geworden op: 17 mar 2010
Laatste bezoek: 30 apr 2025 11:39
Actief als: particulier

Re: F8Q,afstelgereedschap+blokkeer krukaspoelie

Bericht door de mon »

AST4390 zegt mij wel iets.Vastzet gereedschap krukaspoelie is dan weer extra gereedschap.Met wat blauwe locktite en luchttol (+/- 10 kgf) zou hij vaststaan.Nu nog iets vinden om de nokkenas op punt te zetten tov krukas zonder de poelie.Ik dat dat het ging via de verwijderde vacuumpomp.Bij VAG is het een vlakke plaat in de gleuven evenwijdig tov de kop.Bij een oude landrover moest ge de nokken met meetklok op punt zetten en de piston via een verwijderde bout op het bdp met een stift.Wat zal het nu weer zijn?
Dus als ik het speciale gereedschap niet nodig heb ga ik voor de riemspanner die werkt op het geluid volgens spanning van de riem.'t Schijnt de beste methode te zijn.Ook goed voor multi V riemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16668
Lid geworden op: 24 apr 2008
Laatste bezoek: 30 apr 2025 22:36
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: F8Q,afstelgereedschap+blokkeer krukaspoelie

Bericht door mechanic »

Je kan de krukaspoulie gewoon losdraaien zonder te blokkeren volgens mij, bij al die oude diesels.
Om de motor dan vervolgens op tijd te draaien, draai je de oude krukasbout erin als de poulie eraf is en kan je deze gewoon draaien. Op de tandwielen staan merktekens die overeenkomen met tekens op het motorblok.
Zoals je zegt is de riemspanning eenvoudig goed te krijgen met een geluidsmeter, spanningsmeter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht