Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Na ongeveer een week in bezit te zijn van een Grand Scenic Initiale Paris 1.3 TCE 160 automaat (2018) heb ik deze vaststellingen, vragen en opmerkingen. De wagen heeft 90.000km.
Ik blijf het een prachtige wagen vinden, zeker met het Amethyst Noir...
Vanochtend vroeg was ik onderweg en na zo’n 5 minuten rijden hoorde ik iets aan de onderkant van de auto. Vervolgens kwam er een melding, controleer wielsensoren met een uitroep teken in beeld. Auto stilgezet en gekeken en met de band was niks aan...
Onze Grand Scenic IV kraakt over drempels. Vaker bij koud weer. Vanaf nul optrekken resulteert soms in stuiteren van de banden voor. Ook hoor ik soms een bonk voor.
Bij een garage geweest. Die zeiden: veerpootlagers, maar hoeven niet vervangen...
Hallo
Ben in bezit van een Grand Scenic Initiale diesel met automatische versnellingsbak van 2017, de laatste 2 jaren al enkele keren en dit telkens bij het goed optrekken op autosnelweg een rode pop-up op dashboard met melding controle automatische...
Gisteren heb ik dringend de accu van mijn Renault Scénic IV uit 2020 moeten vervangen. Deze vervanging werd niet bij een Renault dealer uitgevoerd.
Alles werkt echter opnieuw, alleen is er het probleem dat mijn Scenic in de stand 'comfort' niet meer...
Ik wil mijn achterste schokdempers van mijn Renault grand scenic 4 vervangen. Het is een 7 zitplaatsen nu zie ik nergens de locatie van de bovenste bout om de schokdemper los te maken. Weten jullie waar deze zich bevind. Heb me...
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de scenic 4 -(2022)? Bij het (sportief) rijden met de auto bonkt de motor bij het overschakelen van 3 naar 4.De monteur vond dat ik agressief de koppeling op liet komen, maar dat vond ik wel meevallen....
Goedendag, ik heb een Scenic 4 uit november 2016 en wil daar graag een trekhaak op zetten. Ik ga er vanuit dat de auto is voorbereid en dat ik een kabelset met canbus aansluiting moet hebben, klopt dat? Verder hoor ik graag goede of slechte...
Ik heb vorige maand de remschijven en remblokken laten vervangen. De auto had +/- 65.000 km gereden. De auto maakte bij het remmen vanaf +/- 120 km/h een zoemend/slepend geluid. Vandaag bij het remmen hetzelfde geluid gehoort. Het komt duidelijk...
Beste mensen, als ik vlot weg rij maakt de auto een bonkend geluid. Dit is vooral als ik van 1-2 en 2-3 schakel. Als ik de koppeling met veel beleid laat opkomen is dit niet het geval. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Het is een scenic uit...
Ik hoor regelmatig een rammelend geluid rechtsvoor voornamelijk bij slechter wegdek. Voor zover ik kan zien zijn de veren in orde. Soms is het een tijdje weg en dan ineens is het er weer. De auto stuurt verder goed en ook als je naar uiterst links...
Sinds gisteren is het knopje van mijn pook afgebroken. Het betreft een automaat bak.
Waar zou ik een nieuwe pook kunnen bestellen?
Ik heb hem gezien bij Ali Express maar ik bestel liever in Nederland.
Op foto het soort pook
Ik ben sinds kort in het bezit van een Renault Grand Scenic 1.3 TCE Bose uit 2019 met nu 27.000 km op de teller. Een hele fijne auto tot nu toe. Echter valt mij op dat als ik in de 6e versnelling bij 120 km/h het gas los laat er rond 110 km/h tot...
Goedenavond,
Ik heb een Scenic uit 2018. Deze kraakt, vooral als het koud is, aan de voorzijde. Als het warm is wat minder.
Je hoort het vooral als je over drempels of slechte klinkerweg rijdt. Wie heeft dit ook gehad en opgelost?
Hallo,
Ik ben de eigenaar van een Renault Grand Scenic Initiale Paris DCI 160 van het bouwjaar augustus 2017,enkele dagen geleden wilde ik de auto starten maar helaas lukte dat niet,contact opgenomen met mijn garage en ze hebben iemand van...
Nieuwe trekhaak laten monteren krijg met gebruik van caravan of fietsendrager het oranje sleuteltje en melding parkeerhulp nakijken in beeld !!
Garage medewerker vertelde voordat je stekker aansluit sensoren uitschakelen in menu maar dit helpt...
Hallo, mijn reservewiel hangt onder de auto. Een 7-zitter. Bouwjaar 2018 Door aan een bout te draaien zou ik deze moeten kunnen laten zakken. Ik kan nergens die bout vinden. Handleiding staat niets. You tube ook niets te vinden. Heeft iemand hier...
mijn Grand Scenic TCe 130 uit 2017 maakt sinds 25.000 km geluiden bij het koppelen. Nu 50.000km op de teller. Renault hoort het geluid maar weet niet wat het is.
Het geluid plop/klok gaat gepaard met stotteren bij op opschakelen en terugschakelen...
Ik heb sinds oktober mijn Grand Scenic Bose versie met 140 pk motor glazen dak en wat electronische speeltjes aan boord in de kleur Nerts bruin two-tone.
Prima auto! Ik zit perfect en als gezins auto is hij gewoonweg geweldig. geen ruimte te kort!...
Wie weet de afmeting van de naafdop van de 20 wielen van de scenic IV, de klemmaat en de buitendiameter.
Of beter nog wie heeft er nog 4 liggen en wil ze verkopen?
In heb mijn winterbanden op een stalen velg laten leggen. Nu zou ik er graag toch een dop over plaatsen. Iemand enig idee waar ik 20 inch wieldoppen kan vinden??
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum