Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Sinds een paar dagen geeft mijn auto vanzelf gas als die in vrij staat. Het gaspedaal gaat vanzelf naar beneden. Best eng . Ik moet mijn voet eronder doen en hem terug omhoog halen. Niet elke keer als die vrij staat. Af en toe doet ie dit. Verder geen problemen. Stotterd niet slaat niet af loopt stagionair. Kent iemand dit probleem? Of een idee waar dit door komt? Het is een megane estate uit 2010.
Niet te lang mee doorrijden, of beter: helemaal niet. Kan gevaarlijke situaties opleveren...
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
De laatste update voor mijn Megane was in januari 2024 (openR link 2.1.2 & Electric Engine 1.1.0), ondertussen niks meer behalve een update die blijft hangen. Heeft iemand hiermee ervaring en hoe op te lossen? Een reset en alles opnieuw...
Ik heb een Kadjar 1.2 uit 2016.
Wat mij opvalt is dat in stilstand geen probleem is om tussen versnellingen te schakelen. Tijdens rijden of op toerental schakelen tussen 1e en 2e versnelling, maar ook terugschakelen van 3e naar 2e versnelling, het...
Auto: Talisman initiale Paris 225pk sedan. Automaat.
Probleem:
Mijn gaspedaal reageert niet lineair. Als ik rustig gas geef dan reageert hij amper. Ik geef dan iets meer gas en dan reageert hij weer heel overdreven en moet ik als een haas weer...
Ik wilde een cruise control laten installeren in mijn Kangoo 1.6-16V van 2006. De monteur heeft gezegd, dat de auto geen electronisch gaspedaal heeft. Later heb ik ergens op de net gezien, dat er is wel een electronisch gaspedaal, maar met een kabel...
Sinds begin september in het bezit van een Twingo uit 2015. Circa 2 weken geleden op de snelweg een tikkend, krakend trillend gevoel onder m’n gaspedaal. Nagekeken door de garage maar niets gevonden. Ook de afgelopen dagen af en toe gevoel van tikje...
Ik rij sinds begin maart in een 150pk Techno uitvoering en ervaar een apart gevoel in het pedaal/vooronder van de auto. Af en toe als ik door een bocht ga, lijkt het net of er in het vooronder van de auto achter het pedaal wat omvalt/rolt (wat je...
Bij hogere snelheid (vanaf 110 km per uur) valt soms de druk van het gaspedaal weg.( het lijkt dan alsof je door de druk heen gaat) Auto rijdt dan al een tijdje, gebeurd alleen bij hogere snelheid en ook niet elke rit.