In de Espace heb ik het (een heel woord voor een radio) Carminat navigatie en communicatiesysteem. Geloof toch dat het zo noemde, in mensentaal was dit de radio-CD met Gps CD-versie en bluetooth.
Nu denk ik dat die radio niet echt goedkoop is. Van in het begin vond ik de geluidskwaliteit (alhoewel 4 luidsprekers en 2 tweeters) echt ondermaats. Tot overmaat begon ik steeds een raar bijgeluid te horen bij bass tonen, alhoewel het volume vrij laag stond. Heb steeds gedacht dat het deurpanneel voor resonantie zorgt.
Maar gisteren kon het niet meer zijn, dus ben ik tot bij een vriend gereden die cotech was in de garage waar ik vroeger werkte.
En ja, die had nog luidsprekers liggen. 2 Cabasse luidsprekers erin en achteraan 2 Kenwood (dat weet ik eigenlijk niet goed)2 of 3-weg luidsprekers.
Was ik verschoten van de originele luidsprekers... Dat zijn echt prullen.
In ieder geval, ik kan het iedereen aanbevelen. Vervang die originele speakertjes. Het geluid nu is stukken beter. Het is nog geen supergeluid, maar staat nu op niveau van de doorsnee radio. Wellicht zou een versterker wonderen doen, maar dat is weer heel wat aansluitwerk.
Nu kunnen de bassen, treble op maximum zonder vervorming, loudness staat ook aan. Enkel wanneer je hem naar het max volume toe drijft klinkt het niet mooi meer.
Komt dit door het lage vermogen van de radio of zouden dit de luidsprekers zijn die beginnen vervormen?
Geluid standaard radio
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves