Grand Scénic (5-drs) 1.5dCi 105 tech line ervaringen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
proza
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 feb 2007 14:40
Actief als: particulier
Contacteer:

Grand Scénic (5-drs) 1.5dCi 105 tech line ervaringen

Bericht door proza »

Ik heb deze wagen in bestelling staan, kan maar niet wachten op het resultaat. Ik ben erg benieuwd hoe me deze nieuwe Renault gaat bevallen.

De opties zijn als volgt ;
  • Beschermstrips op bumpers op portieren in kleur
    Elek. panoramisch glazen schuif-/kanteldak
    Noir Nacre NV676 bekeding Baji Harmonie Carbone Fonce
    Dakdragers zwart (overdwars geplaatst)
    Extra getinte zijruiten achter en achterruit
    Parkeersensoren achter
Ik heb al wel wat plaatjes gevonden op een Frans Forum , voor de rest was ik in het bezit van TomTom5 op een HP PDA en een Brodit houder. En nu gaat dat dus een onboard navigatiesyteem worden.

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe. 8)..
Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Black Edition 2020 | Kadjar Intens 130 TCe 2017| Scénic II 1.6 16V 2008 | Scénic II 1.5dCi 2007 | Scénic II 1.9dCi 2003 | Scénic 1.9dCi 2001 | Megane 1.6RN 1997 | Volvo 460 1997 | VW Golf 1.9d 1994 | R 19TD 1991 | R 4GTL 1989

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Bericht door Hema »

Mijn ervaringen zijn heel best. Ik heb nu met de (korte) Scenic 5500 km gereden en ik heb bijzonder veel schik met deze auto. Eerder heb ik twee jaar een 1,9 dci gehad en nu de 1,5 (105) pk. Motor voldoet best en is zuinig. Ik rijd er 1:19,8 mee. Wat wel opvalt is een wat huilend geluid uit de motor/aandrijving rond de 100 km/h. Ik heb dat op andere fora ook al eens gelezen en degene waar ik mee heb proef gereden had hetzelfde geluid. Het went wel en er zit een fijn (cabasse) audio systeem in dat de huilende bijgeluiden naar de achtergrond dringt. Had nog last van een kraakje in het dashboard, maar heb de kap om de tellers ff losgehad en wat vilt en cockpitspray hebben dit opgelost. Fijne auto en veel plezier ermee.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Boogje
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2007 17:37
Actief als: particulier
Locatie: Randstad

Ervaringen

Bericht door Boogje »

Hoe zijn ondertussen je eigen eerste ervaringen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
proza
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 feb 2007 14:40
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Ervaringen

Bericht door proza »

Boogje schreef:Hoe zijn ondertussen je eigen eerste ervaringen?
Ook mijn ervaringen zijn goed, overigens was ik ook al erg tevreden met zijn voorganger de Scénic 1.9 dCi SportWay van mrt 2003. Maar na 126.000 km was deze aan vervanging toe.

Nu dus in het rijkelijke bezit van deze 1.5dCi 105pk. Ondanks het feit dat het een Grand versie en maar een 1.5dCi is komt de wagen vlot mee in het verkeer. Er was echter één foutje gemaakt tijdens de productie, de achterruit had niet de tint als die van de zijruiten. (De optie voor extra getint glas op de achterramen en achterruit.) Dit is inmiddels netjes hersteld door de dealer die achteraf de juiste heeft geplaats.

In de vorige wagen had ik twee schuif- kanteldaken wat ik maar wat graag gebruikte. Zo ook veel in de combinatie van voor dicht en achter open. Nu is dit met het panoramadak helaas niet mogelijk. Gewoonweg door het feit dat het voorste deel over het achterste deel heen schuift. Maar de hoeveelheid licht en daardoor ruimtelijke gevoel is weer perfect.

Voorheen had ik een TomTom via een PDA, maar de navigatie onboard is o zo handig. Ik heb de CD versie die alleen benelux detail heeft, dit is meer dan voldoende. Was wel bang dat de navigatie CD altijd geladen moest zijn, maar dat blijkt in de praktijk wel mee te vallen. Kan ook lekker muziek cd draaien zonder dat het systeem de navigatie cd wil zien. Vorige wagen had een CD wisselaar maar dat werd me deze keer echt teveel. Wisselaar en Europeese DVD navigatie versie was plus € 1295,- oid.

Eén ding is me nog niet duidelijk, en dat is het peil van de motorolie. Dit is zichtbaar in het display tijdens het starten van de auto, maar knipper maar niet met je ogen :shock: wat hij is binnen de seconde weg. Iemand gelijke ervaringen :?:

Voor de rest tot op heden een fijne wagen.

Note: Alleen jammer dat er binnen 4 weken al weer een hark is geweest die me de eerste portierschade heeft "geleverd" . Dat wordt uitdeuken zonder spuiten. :cry:
Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Black Edition 2020 | Kadjar Intens 130 TCe 2017| Scénic II 1.6 16V 2008 | Scénic II 1.5dCi 2007 | Scénic II 1.9dCi 2003 | Scénic 1.9dCi 2001 | Megane 1.6RN 1997 | Volvo 460 1997 | VW Golf 1.9d 1994 | R 19TD 1991 | R 4GTL 1989

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avantime-fan
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 dec 2005 19:57
Actief als: particulier
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door avantime-fan »

Zeker een mooie wagen, ook in deze kleur en uitvoering.

maar nog even over die ruit. Ik denk dat ik weet waar die gebleven is.

Onze achterruit is gesneuveld, en nu zit er een donkere ipv lichte in... :D
Renault Scénic 1.6 16V Authentique Comfort 2005.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:02
Actief als: particulier
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Scenic2 »

Geachte Proza, wanneer je het digitale motoroliepeil ziet tijdens het starten, eventjes de boardcomputer indrukken, boven of onder (rechterhandeltje) dan blijft de digitale oliepeilmeter zeker 50 seconden lang zichtbaar !! en dat is lang hoor !

groeten Marcel :D
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900
/ FINISHINE
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
proza
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 feb 2007 14:40
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door proza »

Stoeltie schreef:Geachte Proza, wanneer je het digitale motoroliepeil ziet tijdens het starten, eventjes de boardcomputer indrukken, boven of onder (rechterhandeltje) dan blijft de digitale oliepeilmeter zeker 50 seconden lang zichtbaar !! en dat is lang hoor !

groeten Marcel :D
Zoals gezegd één oog knipper is al te lang. Ik heb zojuist het bovenstaande stukje uitgetest, maar helaas ik zie niet het resultaat :?

Zou het niet zo zijn, oliepeil oke. Peil niet lang zichtbaar omdat er toch niets te melden is.
Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Black Edition 2020 | Kadjar Intens 130 TCe 2017| Scénic II 1.6 16V 2008 | Scénic II 1.5dCi 2007 | Scénic II 1.9dCi 2003 | Scénic 1.9dCi 2001 | Megane 1.6RN 1997 | Volvo 460 1997 | VW Golf 1.9d 1994 | R 19TD 1991 | R 4GTL 1989

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Bericht door Hema »

Waarschijnlijk heb je dan de cruise control of de snelheids begrenzer nog aan staan van de vorige rit. Ook stoelverwarming aan (als je die hebt) zorgt ervoor dat de oliepeilmelding snel weg is. Staat er niks geks aan dat de board comp wil melden, dan staat de melding *olieniveau ok* langer in beeld en kan je met een druk op het ruitenwisser handle de blokjes oproepen die het niveau ook laten zien.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
proza
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 feb 2007 14:40
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door proza »

Hema schreef:Waarschijnlijk heb je dan de cruise control of de snelheids begrenzer nog aan staan van de vorige rit. Ook stoelverwarming aan (als je die hebt) zorgt ervoor dat de oliepeilmelding snel weg is. Staat er niks geks aan dat de board comp wil melden, dan staat de melding *olieniveau ok* langer in beeld en kan je met een druk op het ruitenwisser handle de blokjes oproepen die het niveau ook laten zien.
Héma dat was het, de cruisecontrol stond aan :wink:. Daar denk toch niemand aan, staat ook zeker niet in de boekjes. Maar achteraf vallen er altijd kwartjes op zijn plaats. Laatst had ik een leenauto (Scénic 2.0 16V) en die deed het wel correct. Wat ik op dat moment uiteraard vreemd vond tov mijn eigen wagen. Zo ook het verhaal bij mijn vader eens aangeslingerd die eveneens de oliepeil bolletjes nooit echt had gezien bij zijn Scenic.

Maar uiteindelijk zijn er weer twee Scénic rijders wijzer geworden.
Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Black Edition 2020 | Kadjar Intens 130 TCe 2017| Scénic II 1.6 16V 2008 | Scénic II 1.5dCi 2007 | Scénic II 1.9dCi 2003 | Scénic 1.9dCi 2001 | Megane 1.6RN 1997 | Volvo 460 1997 | VW Golf 1.9d 1994 | R 19TD 1991 | R 4GTL 1989

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Bericht door Hema »

Zo moeten we elkaar toch helpen om ons toch al aangename vervoermiddel, aangenamer te maken. Vraagje, ervaart u ook een huilend geluid in de aandrijving rond de 100 km/h? Het valt mij vaak op als ik op de CrCrontrol rijdt en een tunnel in ga of viaduct over ga. De motor hoeft dan even niet meer te trekken of juist wat hardr en dan ervaar ik een huilend geluid. Niks ernstigs en ik ben nog niet bij de dealer langs geweest, maar ik ben benieuwd naar uw ervaring of die van anderen.
Btw, ik heb van Kensington de Digitale FM Transmitter/Autolader voor iPod gekocht en dat werkt niet fantastisch, maar het werkt. Hij is te koop bij Dixons en daar hebben ze ook soortgelijk apparaat waar je niet een iPod aansluiting hebt, maar een universele line in.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
proza
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 feb 2007 14:40
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door proza »

Hema schreef:Zo moeten we elkaar toch helpen om ons toch al aangename vervoermiddel, aangenamer te maken. Vraagje, ervaart u ook een huilend geluid in de aandrijving rond de 100 km/h? Het valt mij vaak op als ik op de CrCrontrol rijdt en een tunnel in ga of viaduct over ga. De motor hoeft dan even niet meer te trekken of juist wat hardr en dan ervaar ik een huilend geluid. Niks ernstigs en ik ben nog niet bij de dealer langs geweest, maar ik ben benieuwd naar uw ervaring of die van anderen.
Btw, ik heb van Kensington de Digitale FM Transmitter/Autolader voor iPod gekocht en dat werkt niet fantastisch, maar het werkt. Hij is te koop bij Dixons en daar hebben ze ook soortgelijk apparaat waar je niet een iPod aansluiting hebt, maar een universele line in.
Haal dat u maar weg uit uw verhaal. En ja ook ik heb dat "fluitje" wel eens gehoord tijdens de 100 km/h grens. Dit hoor je ook als je op een goede vlakke plak asfalt rijd en bij de 100 km/h en even met het gaspendaal speelt. (radio even uit )

Overigens heb ik niets met een iPod http://nl.kensington.com/html/11278.html

Maar bedankt, wellicht komt het nog eens. :wink:
Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Black Edition 2020 | Kadjar Intens 130 TCe 2017| Scénic II 1.6 16V 2008 | Scénic II 1.5dCi 2007 | Scénic II 1.9dCi 2003 | Scénic 1.9dCi 2001 | Megane 1.6RN 1997 | Volvo 460 1997 | VW Golf 1.9d 1994 | R 19TD 1991 | R 4GTL 1989

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht