Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik zit er over te denken een Hapro Carver 8.5 aan te schaffen. Iemand die met dit type dakkoffer al ervaring heeft? Ben namelijk benieuwd of dit model een bodem heeft die flexibel genoeg is om mee te buigen met de lichte kromming van de dragers. Als het even kan wil ik de dakkoffer namelijk zonder allerlei moeilijke adapters kunnen monteren.
(of iemand moet nog ergens een mooie tweedehands originele Scénic I koffer weten. Die heb ik gehad, pastte perfect, verkocht, nu spijt..)
Pas op! Met enige aanpassing een carver 6.5 kunnen plaatsen (Grand Espace III met 3 zonnedaken). De Rail is bij deze uitvoering van de Espace redelijk kort. Gevolg is dat de box te ver na achteren komt. En dan raakt de box de achterklep bij openen. Opgelost door de box hoger te zetten. Maar bij eenzelfde Espace en een iets langere box gaat deze oplossing niet op.
Ja, ik ken dat. Op m'n vorige Espace III gebruikte ik de 2.87 lange SurfLineBox en die stak zó ver naar achter dat de achterklep maar gedeeltelijk open kon. Bij de IV loopt de rail helemaal door naar voren, daar zou dat probleem dus niet moeten spelen. En al helemaal niet op de Grand.
Gemaild met de fabrikant, maar die begreep de constructie van de geïntegreerde spoiler/allesdrager niet en blijft volhouden dat ik een dakrail in de lengterichting heb..
Daarnaast gemaild met de webshop haprodakkoffers.nl en die beweert dat de constructie niet berekend is op de bolling van de dragers. Verschillende dealers (én gebruikers) beweren echter dat het allemaal gewoon past.
Conclusie, binnenkort gewoon op bezoek bij de dichtstbijzijnde dealer en passen maar.
vandaag de hapro carver 5.5 is 400 lt zonder probleem op de auto ook klep kan goed open
ik dacht dat ik de 6.5 had maar dat was dus niet zo
espace 3 uit 98 met 2 sunroofs
gr erik
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut