Het volgende is mijn probleem;
Ongeveer een jaar geleden is bij mij een bougie uit de kop gesprongen. Mijn naieve gedachte was om dat ding er weer gewoon in te draaien waarop mijn monteur dubbel sloeg van het lachen

De oplossing was een zogenaamde heliocoil. Gat iets opruimen, inzetring (heliocoil) erin, en bougie in het nieuw gevormde gat draaien. Simpel en effectief. In de loop van de tijd sprong echter regelmatig de bougiekabel van de bougie af. Dit komt omdat langs de heliocoil wat verbrandingsgassen onder hoge druk ontsnapt. Om de boel goed te laten zitten dien je de bougie echt goed vast te draaien. Probleem is nu wel dat ik elke keer dat de bougies gewisseld worden het risico bestaat dat de heliocoil mee komt. Als de heliocoil meekomt kun je nog een poging wagen een nieuwe erin te draaien.. Mocht dat nu niet meer lukken dan moet er dus een nieuwe kop op..

Nu had ik met Mathijs al een tijdje geleden een discussie of het niet mogelijk was een eventuele nieuwe heliocoil vast te zetten met loctite.. Volgens Mathijs zou dit mogelijk moeten zijn en het lijkt mij wel logisch maar ik zou het graag zeker willen weten.
Weet iemand of dit echt mogelijk is? Dan rijdt ik namelijk nog ff door met m'n 25. De 5 ton heeft ie nu gehaald en ik wil eigenlijk wel door naar de 6 ton