Help, automaatbak schakelt niet meer!

Stel hier de vragen die met techniek te maken hebben
Plaats reactie

Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Help, automaatbak schakelt niet meer!

Bericht door renault15.17 »

OK, nu moet ik zelf toch echt om hulp vragen. ....

Vanmiddag heerlijk getoerd met de R17, totdat ik in Cuijk van het pontje afreed en tot mijn verbazing de bak niet meer opschakelde :( Heel de terugweg in de stand "A" gereden, maar opschakelen is er niet meer bij. Alleen de eerste versnelling en de achteruit doen het nu nog. Uiteraard heb controleer ik de oliestand van de bak regelmatig en die is altijd OK.

Weet iemand wat er loos kan zijn? Moet ik vast beginnen uitbouwen voor een revisie of kan het een kleinigheidje zijn?
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jasper11turbo
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 769
Lid geworden op: 31 aug 2004 17:45
Actief als: particulier

Bericht door jasper11turbo »

leek het ook of hij wat "moeilijker"vooruit kwam?
Voor voor type automaat zit er onder de auto ?

Helaas kan ik pas maandag weer het forum op , zit het weekend in frankrijk , 50 jaar alpine in dieppe

groetjes jasper

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Ben weer helemaal happy! :D
Het type van de bak is 4139-33 Jasper, het produktienummer 906. En vandaag heb ik bijna het hele werkplaatshandboek van de bak doorgenomen. Volgens het foutzoekschema zou of de elektronische eenheid of het schuivenblok de oorzaak moeten zijn. Hmmm, daar doe ik zelf maar weinig aan en ook de testkast die in het werkplaatshandboek staat genoemd heb ik natuurlijk niet.

Tja, met een meeting voor de boeg (21 en 22 mei) wil je natuurlijk toch met een gepast auto komen. Gelukkig heb ik nog een sloper staan met ook een automaatbak. Geen idee of die nog OK is, maar zo kan ik ook niet naar de meeting natuurlijk. OK, nog een keer de stekker van de elektronica lostrekken en de accupolen losnemen om te kijken of de elektronica zich reset. En dan zie ik het, de bowdenkabel van de kickdown hangt slap aan de carburateurzijde :!: Dat is het!! Kabel losgemaakt (kloteklus, kan natuurlijk weer nergens bij), proefrit maken en ben weer happy..... Toevallig had ik nog een nieuwe kickdown kabel liggen, kan niet beter.

Ik zal voor de voorzichtigheid nu de versnellingsbakolie maar laten vervangen, is wel beter denken jullie niet?
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht