Hoe zijn jullie verzekerd?

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie

Topic author
76-er
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 09 dec 2021 08:32

Hoe zijn jullie verzekerd?

Bericht door 76-er »

Tot nu toe ben ik eigenlijk altijd allrisk verzekerd geweest zonder daar echt bij na te denken.

Nu probeer ik wat te googelen wat nou het beste moment is om over te stappen naar WA+ of WA, maar kan nergens iets vinden over specifieke auto's. Een Espace die je in de prak rijdt is natuurlijk financiëel een ander geval dan een Twingo.

Over het algemeen wordt er gesteld dat bij auto's ouder dan 3 jaar allrisk al niet meer nodig is en dat je na 7 jaar wel naar WA kunt gaan. Ook wordt er gesteld dat hoe hoger je no claim, hoe langer het loont volledig verzekerd te zijn.

Mijn geval:

Benzine Grand E-IV uit 2006, ongeveer 140.000 op de teller.
Allrisk verzekerd en aardig wat no claim (heb de papieren niet bij de hand, dus weet niet precies hoeveel).

Slim of dief van m'n eigen portemonnee?

Iemand die een rekenmodule heeft waar je voor specifieke gevallen het ideale omslagpunt kunt berekenen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Actief als: particulier

Re: Hoe zijn jullie verzekerd?

Bericht door DHL »

Omslagpunt kun je niet berekenen he. Dat moet je voor jezelf uitmaken. Mijn Espace was omnium verzekerd toen ik aangereden werd. hij was toen net 5 jaar oud. Ipv de marktwaarde (die ongeveer schat ik 10 a 12.000 euro zou zijn), heb ik van de omnium bijna 21.000 Euro gekregen... Dus was goede zaak voor me. Ik rij eigenlijk altijd omnium maar wel met de grootst mogelijke vrijstelling. Nu moet ik wel zeggen dat 5 jaar een moment was dat ik eraan dacht de omnium te stoppen. Anderzijds redeneerde ik toen dat er zoveel mensen hun Clio of Twingo van 12.000 Euro nieuw omnium gaan verzekeren. En mijn Espace had die waarde ook... Dus waarom zou ik de omnium stoppen? Dat was mijn redenering he, iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij het verzekeren waard vindt en wat niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jcruit
lid
lid
Laatste bezoek: 02 apr 2017 20:50

Bericht door jcruit »

Mijn Espace uit 2005 WA+, en eigenlijk alleen voor de ruitschade verzekering (al gebruikt ook!).
2005 Espace 2.0 16V LPG Expression
2002 BMW R1150GS Adventure

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Bericht door WillemS »

Hallo,

Verzekeren doe je die zaken waarvan je de schadepost niet kunt behappen of overzien.
Dus altijd WA, is trouwens verplicht.
Ik heb nu 3 wagens verzekerd. 1 van juli 1995, 1 van augustus 1999 en 1 van mei 2002.
Alle 3 zijn WA +Ruit+Brand+Storm+Natuur(geen eigen risico). En voorts een ongevallen inzittenden verzekering.
Overigens stelt mijn verzekering dat de aanschafwaarde regeling maar voor 36 maanden geld, maar bij mij niet van toepassing ivm WA.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 27 mar 2025 07:46

Bericht door Pleiades »

Ik heb voorlopig allrisk, dan krijg ik de aanschafwaarde de eerste 36 maanden gewoon terug. Maar goed ook want de afschrijving is om te huilen :doh:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Bericht door WillemS »

Het kan nuttig zijn een oudere wagen die perfekt is of bijzonder qua uitvoering, periodiek te laten taxeren.
Bij schade buiten jouw schuld kan daarmee de dagwaarde beter tot z'n recht komen.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
76-er
lid
lid
Laatste bezoek: 09 dec 2021 08:32

Bericht door 76-er »

Intussen ben ik er achter dat ik 75% no claim korting heb en op BM trede 19 sta. Via Independer m'n gegevens ingevoerd en eigenlijk is er in mijn situatie geen enorm verschil tussen all risk en WA. Aangezien de spaarcentjes dit jaar naar een stukje hypotheekaflossing gaan blijf ik voorlopig maar waar ik zit. Ook vanwege moeders' rijstijl. :fp:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut