Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Grand Espace 3.5 V6 uit 2004 met 245K. Afgelopen week niet door de keuring omdat de hoogteregelaars van de xenon verlichting op zoveel de voor- als de achteras ineens niet werken. Kosten via Renault bijna €600,00. Ben nu aan het zoeken naar alternatieven (probleem niet onbekend, meerdere voorbeelden op het forum).
Voor personenauto's en bedrijfsauto's vanaf bouwjaar 2007 die zijn voorzien van dimlichten met gasontladingslampen geldt dat deze dimlichten :
- Voorzien moeten zijn van een koplampreinigingsinstallatie waarmee het gehele of een deel van het lichtdoorlatende gedeelte van de koplamp wordt gereinigd
-Ingeschakeld moeten blijven wanneer het grootlicht brandt
- Voorzien moeten zijn van een niveauregeling (let op, dus geen automatische niveauregeling vereist. Handmatige regeling is voldoende) die de verticale helling van de lichtbundel automatisch aanpast aan de belading van het voertuig. Dit is niet van toepassing op voertuigen waarbij de verticale afstelling van de lichtbundel op andere wijze wordt aangepast aan de beladingstoestand van het voertuig.
Voor auto's die in gebruik zijn genomen voor 1 januari 2007 en die voorzien zijn van xenon-verlichting gelden deze eisen dus niet.
hallo,
wij hebben een espace 3 met sinds vorige week 307000 km op de teller.
Grootste onkosten tot nu toe: nieuwe startmotor en elke 80000km nieuwe distributieset.
Interieur wordt in september occasie vernieuwd.
1.9 dti : door renault voorgeschreven om de 75000km. Bij onze vorige (express) distributieriem over gehad en motor stuk.
Die set vervangen zijn geen grote kosten. Telkens 250 euro door bevriend garagist, renault dealer is maal 2.
213.000 met een Espace V uit 2015. EGR bij 200k vervangen, vanwege een lekkende bedieningsas, verder niks serieus. Begint nu een beetje te bonken in de wielophanging. Iets met rubbers denk ik. Verder nog steeds top!
Espace IV 2.0T PhII 2006. 252.000km. Ben de tweede eigenaar, wel de afgelopen jaren wat kosten gehad, condensor vervangen, daarna aircopomp vastgelopen en systeem vernieuwd (goed zelf te doen overigens). 2x dynamo vervangen, maar nu een niet watergekoelde er op geplaatst en de motorsteunen. Op wat gezoem van de automaatbak en wat haperende keyless entry sleutels, rijdt de auto dt jaar prima. Bijna 3 jaar in bezit, ca. 60.000km.
Bij mij staat er nu 562700 op.
Maar ik ga afscheid nemen. Ik rijd te weinig voor een dikke diesel.
Dus als iemand interesse heeft in een initiale uit 2008, 175pk, FAP(dus geen wegenbelastingtoeslag) veel onderdelen vernieuwd recent.
Uiterlijk hier en daar wat op aan te merken, maar geen roest.
Ik zit in hetzelfde schuitje met mijn initale. Wacht eerst de APK even af die ik in februari moet vernieuwen. Ter informatie, bij in ruil op een 2016 Espace V Initiale kreeg ik bij de dealer een uiterst teleurstellende 1000 euro als inruilwaarde. Dat was niet grappig, mijn Espace is om door een ringetje te halen.
Als u direct reageert op het vorige bericht dan liever niet de "citaat" knop gebruiken.Moderator
Ik had t zelfde met mijn Grand Espace vorige week.
Een Dynamique uit 2008 met 265.000 gelopen, net multiriem, schokdempers rondom en aircopomp vervangen, 2000 euro als inruil...
De dieselmotor nekt hem, had er een 2.0T in geleden had ik meer terug gekregen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Nou, deze week onze geliefde Grand Espace 2.0T automaat van april 2006 met 311.000km op teller met weemoed bij dealer nieuwe auto achtergelaten. Nooit gedacht dat wij 8 jaar zoveel plezier van ons aquarium zouden hebben. Die ruimtebeleving gaan we niet meer hebben. Op wat bekende mankementjes hebben wij in die 8 jaar eigendom (kochten de auto 8 jaar oud van 1e eigenaar) heeft 'ze' ons overal zonder panne heengebracht. Een rijdend bankstel wat zelfs de kinderen jammer vonden toe we vertelden dat ze werd ingeruild. Ook nooit gedacht dat ik als Volkswagen, Audi, Volvo en BMW voorkeursrijder toch hier echt meeste plezier uit haalde qua comfort en reizen dan met die 'kippenhokken' die toch niet klein waren. Ook terwijl ze bijna al 16 jaar oud was. Model is nog steeds niet echt verouderd.
Goed, ik wil iedereen bedanken die bij de mankementen hielp met tips. Ik stel dat zeer op prijs, altijd wel iemand die een tip gaf. Dat is altijd prettig. Ik zal ook gewoon af en toe blijven kijken want misschien kan ik nog wel eens een tip geven. Groet!
325.000 km, Grand Espace 2.0T uit 2007 op lpg3. Haat/liefde verhouding met deze auto. Alles wat maar kapot kan gaan, gaat ook kapot en kost klauwen met geld. Dacht dat Audi/Volvo rijden duur was, maar dit slaat alles. Nu handrem stuk en ondanks alle problemen kijk ik toch weer uit naar een nieuwe...
Wellicht een "Maandag exemplaar" @msw73 maar aan de andere kant is een auto van formaat Espace gewoon een stuk duurder rijden dan iets reguliers. Zie het verschil ook met de auto's die wij nu hebben. De Espace heeft de meeste aandacht nodig en gaat het meeste geld aan op. De Megane uit 2000 bijna niets.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Duidelijk verhaal Mechanic. De IV zal dan gemiddeld waarschijnlijk nog duurder auto rijden zijn dan een III. Weet niet hoe de verhouding ligt met vergelijkbare modellen van andere merken. Perfect zijn die sowieso ook niet natuurlijk.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Een espace 3 is niet duur in onderhoud, maar wel oud. Dat vertaald zich in allerlei probleempjes.
De stokoude v6 is wel een ander verhaal, idem een automaat.
Krijg je hoge kosten aan een auto met weinig waarde is het al snel onverstandig.
Klopt wel aardig Mechanic maar er zit op een Espace III gewoon meer op wat kapot kan in vergelijk met een reguliere auto. Neem de kachelradiateurs. Zitten er twee ipv een dus twee keer zoveel kans dat er eentje kaduuk gaat.
De V6 met automaat heb ik bewust niet voor gekozen. 2 liter met schakel is mede door het lage wagengewicht best wel vlot. Ik kom in ieder geval niets tekort.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Die gaan vaak lek door niet vaak genoeg de corrosieve koelvloeistof te verversen, of de leeftijd.
Die heeft een espace 3 er inderdaad 2, het zijn prima auto's verder. Tot het punt dat er jaren niks stuk is gegaan er er dus niks aan gedaan is, dan komt het meestal allemaal.tegelijk en gaan ze de verkoop in. Zoals bij de meeste hoor.
[mention]nikk[/mention] ben met je eens dat grotere en zwaardere auto's vaak toch meer problemen hebben met oa remmerij en ophanging. Ook hoe meer opties, hoe meer er stuk kan gaan, maar (bouw)kwaliteit onderdelen fabrieks-af is volgens mij ook niet voldoende. Er gaan onderdelen stuk die bij eerdere merken, nooit stuk zijn gegaan. Heb opel, vw, 10 jaar volvo v40 (400dkm) en 15 jaar audi (oa s4 v8 330dkm) gereden en de lijst met vervangen onderdelen is bij de espace is na 6 jaar vele malen langer.
Ik heb een Espace 2.0 uit 2010 met iets minder dan 350.000 op de teller. Uiteraard wel het eea vervangen (het meeste zelf gedaan). Op de handrem unit, de veren en een raammechaniek na allemaal slijtage delen.
Probleem wat nu aangepakt moet worden: de airco. En daar heb ik het elektrisch schema voor nodig. Iemand?
[mention]mechanic[/mention] [mention]etollenaar[/mention] geeft in ander draadje aan dat hij hetzelfde probleem had met de handrem unit en dat een andere gebruikte unit niet ingelezen kon worden. Kan 1 van jullie dit toelichten?
En is het mogelijk om de foutmelding 'parkeren defect' voorlopig te wissen totdat de unit is vervangen?
[mention]msw73[/mention] mmm, ik weet er niet genoeg van om dit te kunnen verklaren, maar dus wel dat het in mijn geval niet werkte. Ik weet ook niet meer zeker of je de melding uit kan zetten. In mijn geval ging de handremunit stuk (kabel brak) tijdens de APK werkzaamheden en heb ik er niet mee gereden.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
We willen de km teller met tagograaf vervangen voor een standaard km teller , het gaat hier om een 1999 RENAULT MASTER 3.5 TD , de vraag kan je deze 1 op 1 uitwisselen