horten en stoten bij koude moter

Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Kan niets vinden over kj de radar site?
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Zoek op Renault. Gaat niet specifiek over de Kadjar maar over de 130 Tce motor
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Hmmm, is al van 2010, en op een andere motor...de 1400cc ipv 1200.
Denk niet dat dit wat oplevert.

BERICHT:


Stotteren koude TCe 130 motor
Berichtdoor mgbauwens » 14 Jul 2010 20:30

Een maand na aflevering van mijn nieuwe GS, voorzien van de nieuwe TCe 130 motor begon de motor na de koude start de eerste km('s) te stotteren. De auto had toen bijna 3000km gereden.
Het stotteren is voelbaar op constante snelheid in alle versnellingen zo rond 2000 omw/min. Iets gasgeven of terug nemen verhelpt het probleem om echter bij contante snelheid weer tevoorschijn te komen. De ene keer is het erger dan de ander keer en soms is het helemaal niet aanwezig.
Bij een warme start of als de buitentemperatuiur boven 22 gr ligt doet het probleem zich niet voor.
Na een paar km is het probleem verdwenen en rijdt de auto verder goed.
Reeds 2 keer bij de dealer geweest echter die kunnen niets vinden. Er is ook geen software update beschikbaar.
Heb op een Duits forum de klacht ook kunnen vinden, zie[url] http://m3.meganeboard.de/viewtopic.php?f=27&t=8213
Wie herkent het probleem? Ik ben benieuwd en denk dat ik niet de enige ben. Ik hoor het graag.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Veejya
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 nov 2015 14:57
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Veejya »

Hallo,

Ik wil aan bezorgde Forumleden wel aangeven dat ik een Kadjar met benzinemotor heb die "als een zonnetje" rijdt!
Ben er zeer tevreden over en heb (tot nu toe op 1200 km) geen last van horten en stoten. Wel op een aantal precieze snelheden het gevoel dat de wegligging "korrelig" aanvoelt, maar dat is denk ik meer een resonantie-effect dat dan optreedt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

VEEJYA, probeer maar eens met koude motor constant 50 KM/uur in z'n 3e versnelling te rijden. Ook ik had de eerste maand minder last maar nu.......
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Veejya,...dit was het verlossende bericht waar ik al maanden op wacht! Er is blijkbaar minstens 1 goede tce KJ!
Alleen problemen worden gepost, maar als ie gewoon goed is, is er gaan aanleiding om te posten.
Misschien heeft mij kj het wel, misschien niet. Komend weekend zal ik het weten.
Het zou zo mooi zijn als we een percentage wisten wat wel / niet goed rijdt, en dan de verschillen zoeken in uitvoering daartussen, zoals leverdatum, wel geen bepaalde optie etc etc.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sup
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 aug 2015 23:26
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door sup »

Zal me benieuwen kad in de jar jij krijgt hem vrijdag.Bij mij staat ie nu sinds enkele dagen op transport.Week 48 maar nog niks gehoord van de dealer. Mischien wel getest dealer en heeft stotterende moter ha ha..Nee hoor hoor je wel vrijdag of later hoe het is gegaan..Succes
Kadjar TCE Intens Automaat benzine ( heerlijk ). Rouge flamme. R-link 2 ( oude versie :naughty: :cry2: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

janpeter
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jul 2013 12:44
Actief als: particulier
Locatie: Soesterberg

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door janpeter »

Ik rijd nu sinds een week met de Kadjar. Fijne auto, maar helaas ook last van het horten en stoten. Trouwens niet alleen bij koude motor. Gisteren ook een paar keer toen ik al een half uur onderweg was. Enige 'constante' die ik tot nu toe kan ontdekken is dat het gebeurt wanneer ik rijd met constante snelheid met een toerental tussen de 1800 en 2200 toeren.
Captur E-TECH plug-in hybrid 160 Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

En, al gemeld bij je dealer? Wat was zijn reactie?
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

janpeter
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jul 2013 12:44
Actief als: particulier
Locatie: Soesterberg

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door janpeter »

Nog niet gemeld. Is een leaseauto en dealer zit wegens centrale inkoop nogal een eindje weg. Had verder gisteren voor het eerst echt de gelegenheid om een wat langer stuk te rijden.
Captur E-TECH plug-in hybrid 160 Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

karel kadjar
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 nov 2015 22:15
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door karel kadjar »

Hier na zo'n 1000 kilometer nog geen probleem :-)
Kadjar Energy TCe 130 Intens Bleu Cosmos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

250KM op de teller, nog niets te merken:-)
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

300 KM,.....BINGO.
Helaas, bij koude motor, bij 50kmpu constant...
Het is niet te missen, de onsteking of brandstof valt gewoon kortstondig weg.
op de snelweg weet ik het niet zeker.
Het lijkt dan meer op slecht wegdek, maar lijkt toch van de motor te komen. Lijkt dan meer op onbalans in de motor/bak.
Ik kijk het nog even aan.
Dit weekend is kijken of het op de cruise ctl ook is.
(Als het dan niet voorkomt zal het aan 1 of andere sensor voor gaslos liggen?)
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Het is bij tussenliggende snelheden ook, maar vooral bij koude motor.
Wel een beetje raar hoor dat dit überhaupt mogelijk is met alle testen die aan een modellancering vooraf gaan. (en de type specifieke productieproces certificering etc)
Zou het motortje zulk een arm mengsel krijgen dat de vlam gewoon uitgaat bij BIJNA gas los (en dus benzine mengsel naar basis afstelling gaat)
Bij gas erop doet ie het boven verwachting en soepeltjes, zit echt ruim voldoende pit in het karretje.
Ik hoop dat er een simpele software update komt om dit gehik te stoppen want is best een domper.
Ben nog niet pissed, wel enorm verbaasd, en zoek een verklaring.
zou Ren naar aanleiding van het VW schandaal het de software zo gezet hebben dat deze overeenkomt met de gekwalificeerde software misschien? kan ik me wel wat bij voorstellen. Beter de (particuliere) klant (tijdelijk?) tegen je keren dan je merknaam aan het kruis laten nagelen (zie VW) (mocht dat de keuze zijn geweest twijfel ik als particuliere betaler wel aan die keuze....)
Hoop dat het snel opgelost gaat worden.
Cruise Ctl op lang stuk met constante snelheid nog niet geprobeerd (te druk op de weg)

Wel benieuwd naar bevinden van anderen, vooral op gebied van Renault response.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



andreas1
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 okt 2015 13:33
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door andreas1 »

Kad in de Jar wat is reactie van je dealer :? ,dit moet toch gekend zijn bij RN. :fp:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Plato1
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 aug 2015 21:20
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Plato1 »

RN heeft tegen mij gezegd dat de auto moet voldoen aan de emissienormen en geen aanpassing van Frankrijk verwachten.
Hun advies, zoals ook eerder op dit forum gegeven, niet teveel van de schakelindicatie aantrekken en wat meer op toeren houden.
Captur Plug-in Hybrid 160 Edition One, two tone Bleu Iron met een Noir Etoil􏰮􏰹􏰚􏰡􏰼􏰞é met een Easy Life pack
Kadjar energy TCe 130 Intens, rood, pack technology

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rvdgaag »

Ik denk dat een chiptuning een goede oplossing zal zijn omdat dit toch wel veel lijkt dat om aan emissie eisen te voldoen de motor teveel geknepen wordt.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Hier word je dus niet vrolijk van.
Hoe durven ze zo,n reactie te geven!!!!!(bij Renault)
Dus nooit onder de 2200 toeren rijden bij constante snelheid!!!
Ik ga er eerst maar eens euro 98 ingooien.
Kijken of dat helpt.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Euro 98 helpt geen zier. Ik heb dit ook al geprobeerd. Ik verwacht ook niet dar Renault Frankrijk ook maar iets gaat wijzigen. Ze moeten daarvoor ook toestemming hebben van de Europesch gemeenschap. Men mag niet zomaar software die emissie beïnvloed wijzigen. Daarom kunnen wij als berijders ook maar beter van ons laten horen, op dit forum, bij de dealer, op twitter en Facebook en zonodig bij consumenten organisaties en Trosradar en VARA Kassa, Autoweek reviews, enz. Als er niet binnen redelijke termijn wat veranderd overweeg ik de dealer een ultimatum te gaan stellen voor het in gebreke blijven resp het leveren van een auto die niet voldoet aan de eigenschappen die je normalerwijs van zo'n auto mag verwachten.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rvdgaag »

Ik begrijp jullie niet: Je koopt een redelijk stevige auto met een super klein motortje. En dan verwacht je dat op kruissnelheid met superlage toerentallen een perfect lopende motor hebt. Dat kan gewoon niet door het gebrek aan koppel in deze motortjes.

Koop dan een diesel, die heeft meer koppel bij een laag toerental of schakel een versnelling terug voor wat meer toeren.

de benzine motor heeft pas bij 5500 rpm max vermogen, koppel vanaf 2000 toeren dus dit is simpelweg een motor die op toeren gehouden moet worden.

Als de auto aan de Europese emissie eisen voldoet ben je met iedere "consumenten actie" kansloos, de oplossing is al gegeven, schakel terug of laat de motor chiptunen, hier heb je wat willekeurige reviews: http://www.datatechnic.nl/chiptuning/re ... r/tce_130/
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



andreas1
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 okt 2015 13:33
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door andreas1 »

Volledig met je akkoord rvdgaag,op 19 oktober plaatste ik hier al een reactie op dit forum dat deze benzine motor te licht uitvalt.Ook geeft deze wagen duidelijk nog veel kinderziekten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door larsdijkstra 16v »

rvdgaag dank voor je duidelijke uiteenzetting. Zie hier weer mensen die alles en iedereen bij Renault weer aan de schandpaal wil nagelen, lijkt me niet de bedoeling zo. Je kunt beter klagen bij de EU voor het steeds verder aanscherpen van emissie eisen. Een benzine motor hoort VERBRANDING te hebben dus wat meer in de toeren te rijden ipv dat achterlijke rijden onderin de toeren met een kleine motor in een grote auto... :think:
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

onzin, motor voldoet erg goed op gebied van vermogen en koppel.
het is juist bij bijna geen belasting dat ie gaat sputteren.
2000 toeren is niet superlaag, dat het juiste toerental bij gewoon cruisen.
volgens mij heeft ie dan maximum koppel zelfs, en een klein tikkie op het gas en hij pakt direct heel goed op.
Ga maar eens met zo,n ding rijden, dan mag je meepraten, anders beter niet mee bemoeien.
Vasthouden aan ouderwetse normen (Bijv v.w.b cilinder inhoud versus wagengewicht) uit het verleden zegt veel over de mensen die dat doen.
Lekker met de stoomtrein naar het werk? of nog met paard en wagen;-)

Er zit gewoon een storing in het autootje.
Alleen is het nog niet gelukt daar Renault van te overtuigen blijkbaar en dat is wel een probleem.

RVD, dit is een turbo motortje.....daar ligt het allemaal wat anders dan een hoogtoerig 16V blokkie
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door larsdijkstra 16v »

prima, maar je toon kan wel iets minder! :

Ga maar eens met zo,n ding rijden, dan mag je meepraten, anders beter niet mee bemoeien.
Lekker met de stoomtrein naar het werk? of nog met paard en wagen;-)


met respect blijven posten hier, dank je! :wink:
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Nee, het zou niet mogen eigenlijk. Mijn Espace benzine rijdt aan 1500 toeren op gewestwegen zonder schokken of aarzelen. En t is niet dat ik te snel schakel, is een automaat, dus de wagen kiest er zelf voor. Dus voor de 1,6 TCE kan het wel, waarom zou een 1,2 TCE niet schokvrij kunnen rijden. Steeds boven de 2500 toeren vind ik ook nogal veel.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rvdgaag »

@DHL Heeft alles te maken met de versnellingsbak verhoudingen, de 1.6 TCE heeft ook geen enorm koppel vandaar dat Renault gekozen heeft voor de 7 traps automaat om de verhoudingen goed te krijgen, de diesel heeft veel meer koppel hoeft daarom veel minder te schakelen en is dus voorzien van de 6 traps.

@kad in Jar, jouw 1.2 TCE is ook een hoogmoedig blokje 5500rpm voor 130 PK, zit alleen een turbotje op om een beetje meer trekkracht te krijgen en het brandstofverbruik te verlagen anders zou dat ding zuipen als een tempelier.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



michelvd
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 9
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 nov 2015 20:54
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door michelvd »

2 auto's geleden heb ik een Peugeot 307sw gehad welke ook maar een heel klein beetje lichter was, ik geloof een kilo of 30 a 40. Die auto had maar 110 pk en circa 60 nm koppel minder dan een Kadjar. Hoewel het geen turbo motor was, was ook toen het vermogen gewoon ruim voldoende. Ik geloof er dus niet in dat de huidige motor te licht zou zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rvdgaag »

Het gaat er niet om dat deze te licht is, jouw auto reed toen geen 1 op 15 denk ik en stond aanzienlijk lager op zijn wielen en het frontale oppervlak was wat kleiner.

Waar het mijn inziens om gaat is dat de combo motor/versnellingsbak/auto blijkbaar niet gelukkig is bij deze eigenaren, waar je de diesel eigenaren niet hoort.

Als je naar de koppelkromme kijkt van die motor kan je concluderen dat de motor bij 2000 toeren wel 200 nm koppel levert maar het vermogen is dan net 40kw = 55pk. Mijn conclusie is dan dat hij ondergemotoriseerd is.

zie grafiek http://static.autoblog.nl/images/wp2013 ... 130-02.jpg

Als je even googled zie je bij diverse chiptuners de volgende opmerking:

" Bij de 1.2 TCE motor is het bij ons bekend dat deze in een hogere versnelling tussen de 1500 en 2000 toeren begint te "hikken". Dit ligt niet specifiek aan uw auto en het probleem is bekend bij de fabrikant. Helaas heeft de dealer er (nog) geen oplossing voor kunnen bieden. Wij kunnen het probleem van de 1.2 TCE hikkende motor wel voor u oplossen! Als u een tuning bij ons afneemt dan nemen we deze correctie automatisch mee tijdens de tuningssessie."

Effe schijt aan de geknepen emissie eisen hebben en lekker het motortje door een goede tuner laten aanpassen.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Op welke site van welke chiptuner staat dat ????
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rvdgaag »

Google is your friend.

Als je overigens even verder googled zie je dat vanaf 2010 Renault al deze eigenschap heeft met de 1.4 tce en de latere 1.2 tce.

Dat er een software update voor komt kan je denk ik dus gewoon vergeten, het is een product eigenschap.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Okee,..wat minder, je hebt gelijk.
Maar toch heb je het zelf niet ervaren, anders zou je oordeel echt anders zijn.
Het probleem zit op de overgang tussen gaslos en sustain speed.
Het lijkt op een te arm basismengsel, want als je gas geeft is het gewoon goed.
Zelfs al wil je in z,n 6 van 1000tpm optrekken, geen probleem, geen kick, werkt goed.
Valt zelfs op dat de 6e een echte versnelling is, en niet een overdrive zoals bij meeste autoos.
Je kunt goed versnellen zelfs in de 6e.
Motorformaat, vermogen, koppel etc is geen issue.
Het zou ook met een slechte afstelling van gaslosschakelaar kunnen liggen maar of dat nog net zo werkt als 10 jaar gelden weet ik niet eigenlijk.
Heeft echt niets te doen met alles wat je opnoemt volgens mij.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rvdgaag »

Moderne auto's zijn volledig drive by wire dus een gaslosschakelaar heeft hij zeker niet.

Ik hou er over op, wen er maar dat het een eigenschap is die blijft, die conclusie kun je zelf ook trekken als je je inleest op de ontwikkelingen/leveringen van de TCE 1.4, 1.2 en .9 motoren.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Okee,
I.i.g. Bedankt voor je goedbedoelde inbreng van kennis.
Waarheid ligt ergens in het midden vrees ik.
Dat horten en stoten kan echt niet door de beugel.
Ja het is misschien een eigenschap, maar dan vermoedelijk doordat het basismengsel softwarematig om wat voor reden dan ook op een te gunstige uitstootwaarde is gezet.
Dus ja, er komt waarschijnlijk inderdaad geen update, want als het vermoeden zou kloppen, zou dat betekenen dat men dan toegeeft dat er wat fout is aan die basiswaarde, en dus (onder het EU regime) heeeeeel veel bpm zou moeten bijdokken voor alle autoos die al verkocht zijn, en de nog te verkopen autoos worden duurder etc etc. ( plus mega boete,...en misschien zelfs vragen oproept over afgelopen 10 jaar.....etc)
Particuliere claims vanwege tegenvallend verbruik na update even verwaarlozend....(t.o.v. De claims die in geval van beschreven vermoeden zowieso zouden gaan komen voor het horten en stoten verhaal = gelijk effect op de balans...)
Leasemaatschappijen hebben nog wel wat power, maar de benzine autoos zijn 99% prive eigendom en als men niet " organiseert" is dat allemaal niet zo spannend qua impact.
Een autofabrikant zou in zo,n geval kiezen voor een strategie die ze het minste (financieele) schade berokkend. (Kan ook niet anders helaas)
Na de laguna van 2002 heeft de fabrikant in kwestie wel wat ervaring met de veerkracht van de consumentenmarkt, zodat ze een afgewogen beslissing zouden kunnen nemen op gebied van impact.
Buiten EU zou ongetwijfeld dit vermoedelijk probleem niet bestaan met de i.v.m andere software aldaar. (Uitstooteisen)
Dat verzacht de pijn voor de aandeelhouders..
Zijn maar een beperkt aantal gedupeerden dus.

Als Plato nu gewoon een fatsoenlijk antwoord had gekregen incl oplossing, was deze bron analyse niet nodig geweest.
Chippen dus, en dan gelijk de 20" velgjes erop, want je garantie is dan toch aan gort vrees ik.
En de rekening indienen bij.....

Wel jammer want het is een fantastische auto!!!
Ik heb best vrede met 1 op 12, als ie maar niet wipkipt..
Ik ga eerst gewoon voor octaan 98.
Kost wat meer maar ik verwacht dat het probleem daarmee al een stukkie opgelost zal worden.
Wat de andere eigenaren doen moeten ze lekker zelf weten. (Eigen keuze, disclaimer bla bla)
Ik ga mijn nick veranderen want het lijkt opzet nu...(nooit gedacht)
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Subject closed wat mij betreft.
Ieder voor zich;-)
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Thomas84 »

rvdgaag schreef:Het gaat er niet om dat deze te licht is, jouw auto reed toen geen 1 op 15 denk ik en stond aanzienlijk lager op zijn wielen en het frontale oppervlak was wat kleiner.

Waar het mijn inziens om gaat is dat de combo motor/versnellingsbak/auto blijkbaar niet gelukkig is bij deze eigenaren, waar je de diesel eigenaren niet hoort.

Als je naar de koppelkromme kijkt van die motor kan je concluderen dat de motor bij 2000 toeren wel 200 nm koppel levert maar het vermogen is dan net 40kw = 55pk. Mijn conclusie is dan dat hij ondergemotoriseerd is.

zie grafiek http://static.autoblog.nl/images/wp2013 ... 130-02.jpg

Als je even googled zie je bij diverse chiptuners de volgende opmerking:

" Bij de 1.2 TCE motor is het bij ons bekend dat deze in een hogere versnelling tussen de 1500 en 2000 toeren begint te "hikken". Dit ligt niet specifiek aan uw auto en het probleem is bekend bij de fabrikant. Helaas heeft de dealer er (nog) geen oplossing voor kunnen bieden. Wij kunnen het probleem van de 1.2 TCE hikkende motor wel voor u oplossen! Als u een tuning bij ons afneemt dan nemen we deze correctie automatisch mee tijdens de tuningssessie."

Effe schijt aan de geknepen emissie eisen hebben en lekker het motortje door een goede tuner laten aanpassen.
Ondergemotoriseerd? Het gaat erom wat een auto nodig heeft om een constante snelheid te rijden. Die 40kw wat hij heeft bij 2000 toeren is bij een belaste motor, dus wanneer deze maximaal inspuit op dat moment. Rij je een constante snelheid dan spuit de motor minimaal in, dat zie je ook aan het verbruik. Rij je een constant snelheid zonder tegenwind dan zie je dat de auto minderverbruikt dan wanneer je tegenwind hebt bij dezelfde snelheid. De motor zal dan namelijk zijn vermogen aan moeten spreken. De dyno uitdraai is onder volle belasting.
Bij deellast is de turbodruk ook een stuk lager, deze is afhankelijk van de inspuiting (Verhouding met lucht). Zodra de motor harder moet gaan werken om zijn snelheid te houden, zullen de schoepen van de turbo verder open gaan om dit te corrigeren.
Bij constante snelheid is dit continu aan het regelen aangezien de weg nooit recht is en de tegenwind continu veranderd.
Het is een kwestie van fijn fijn tuning, de emissie laag houden door weinig in te spuiten. Een tuner laat alles wat meer omhoog regelen, wat dus ook een hoger verbruik als gevolg heeft. De originele software zal rustiger het proberen op te regelen, na tuning zal dus abrupter(eerder de schoepen aansturen en dus eerder meer inspuiten. gaan en er geen stotteren meer zijn.
Als vergelijk een Laguna 2.0 16V, heeft bij 2000 toeren een koppel van 175nm en levert 35kw/50pk. Deze is dus volgens jou dus ondergemotoriseerd? Het is puur afhankelijk van de versnellingsbakoverbrenging.

Als voorbeeld een subaru en een honda. De Subaru met 300nm en een redline van 6000 toeren en de Honda 200nm en max 9000 toeren. De Honda lijkt hierin de verliezer, alleen door de andere bakverhouding zijn ze net zo snel... De een heeft 50% meer koppel, maar mist weer 50% aan toerengebied.

Om 120kmh te rijden is bij een normale gestroomlijnde auto auto rond de 25-30kw nodig....

In de mapping zal iets niet helemaal lekker zitten, zal ongetwijfeld opgelost gaan worden, de vraag is alleen wanneer...
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

janpeter
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jul 2013 12:44
Actief als: particulier
Locatie: Soesterberg

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door janpeter »

Klacht inmiddels bij de dealer en bij Renault zelf (via 0800-0303) neergelegd. Ze gaan het uitzoeken en ik krijg binnenkort een reactie ... Afwachten dus.
Captur E-TECH plug-in hybrid 160 Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht