Ik heb sinds 2 weken een Grand Scenic 2.0 16V Techline LPG automaat uit 2005. Deze op internet gevonden bij een officiële Mazda dealer. Proefrit gemaakt reed heerlijk en direct gekocht, er stond 195000 op de teller. Uit de onderhoudshistorie zag ik dat de distributieriem met 99000km was v.v. dus deze was weer aan de beurt. Dit heeft de Mazda dealer bij de afleverbeurt direct gedaan (rekenden ze 500 Euro voor).
Er zat geen BOVAG garantie op de auto maar heb wel 1 maand volledige garantie op het motorblok en versnellingsbak bedongen en daarna nog 2 maanden 50/50 garantie.
Nu was me bij de proefrit wel opgevallen dat de motor stationair als een dieseltje klonk maar geen rammeltje of zo, motor liep wel heel mooi verder maar echt een diesel geluid. Ik heb niet zo heel veel verstand van auto's dus ik dacht dat dat zo hoorde bij deze auto/LPG. Toevallig kwam ik na een week in de nieuwe auto te hebben gereden op dit forum, en last dat als een 2.0 16V blok als een diesel klinkt de nokkenasversteller waarschijnlijk defect is.
Nu is mijn vraag wat is wijsheid? Moet ik met dit verhaal terug naar de garage waar de auto is gekocht of is dit mijn eigen naïviteit en heb ik pech. het staat een beetje gek als je met het verhaal aankomt van ik heb op het Renault forum gelezen dat....... Beetje jammer dat de distributie net is vervangen anders had ik alles in 1x kunnen laten doen