Zo eindelijk licht aan de eind van de tunnel
In opdracht van Renault Nederland heb ik dinsdag mijn cappie naar een andere dealer in Veenendaal gebracht
Samen met een monteur is een uitgebreide proefrit gemaakt met de laptop aangesloten in de auto.
Hieruit was al gelijk duidelijk dat mijn probleem niet in de motor zat, alle data wat we uitgelezen hebben tijdens het testen gaf een normaal patroon aan.
Het inhouden was duidelijk aanwezig maar zou volgens de monteur best eens kunnen worden veroorzaakt door de aandrijflijn.
Om zeker te zijn hebben we de zelfde test nog eens gedaan met een vergelijkbare captur diesel.
Deze captur reageerde totaal anders en was ook een stuk prettiger om mee te rijden.
De dealer heeft later die dag nog div testen uitgevoerd om het probleem te onderzoeken.
Woensdag middag ben ik gebeld door de dealer in Veenendaal dat ze samen met Renault hebben besloten om de versnellingsbak uit te wisselen voor een nieuwe omdat dit de oorzaak van de hik is.
Komende week wordt deze uitgewisseld en als het goed is zouden mijn problemen dan over moeten zijn.
Tot die tijd heb ik het genoegen om de nieuwe Dacia Duster uit te proberen en ik moet zeggen dat dit erg goed bevalt. Een no nonsens mpv voor weinig geld met erg goede rijeigenschappen.
Ook de dealer Bochane in Veenendaal is mij erg goed bevallen tot nu toe, en heb er alle vertrouwen in dat alles goed gaat komen.
Ik hou jullie op de hoogte hoe dit af loopt
Captur 1.5 DCI (2013), 2e Captur 1.5 DCI Dynamique Two-tone Ivoire/Noir etoile 2014