Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
patrickgh schreef:Nou bijvoorbeeld sms/whatsapp of flitsmeister etc.
SMS & whatsapp berichten verschijnen op het scherm, flitsmeister (gebruik ik zelf niet) zal wellicht niet werken, maar kan dit niet bevestigen. Waze wordt ook ondersteund door Android Auto. Je kan de app ook zonder auto testen
larsdijkstra 16v schreef:Sms en whatsapp kun je verder niet gebruiken heb ik gemerkt
Volgens de info op de play store wel.
Waarom wordt het dan Smartphone Mirroring genoemd als je niet alle apps kunt gebruiken?
Waarom zou je navigatie gebruiken van je telefoon als je navigatie in je auto hebt zitten?
Omdat je met Android auto met je stem alles bedient ipv te klooien op t scherm tijdens oa rijden. Daarnaast werkt het stemcommando via Google super snel en accuraat voor bv bellen, navigeren etc. Veel sneller en beter dan via Rlink zelf... en met Google Maps heb je altijd actuele kaarten, en geen gekloot met oude kaarten en updaten etc... hoop toch niet dat je probeert om tijdens het rijden te antwoorden op sms/whatsapp....? Je tel leg je weg (beeld wordt zwart en niet te gebruiken) en alles met stem zoveel mogelijk
Ik krijg perfect Whatsapp en SMS berichten binnen via Android Auto (op scherm van smartphone), en daar het smartphone mirroring is moet dit dus ook op het scherm in de wagen te zien zijn. Verder geen ervaring met berichten via Android Auto, daar ik iPhone gebruiker ben en enkel de navigatie (Waze) van Android Auto af en toe eens gebruik, daar de Google en Apple maps nogal karige informatie bevatten.
Dus als iPhone gebruiker kan ik wel bevestigen dat Siri de SMS berichten gewoon voorleest en je kan dus ook hierop antwoorden. Siri zal uw antwoord eerst eens voorlezen en dat kan je bevestigen om het bericht door te sturen. Voor korte berichten werkt dit prima, je moet geen gans verhaal doen want dan loopt het wel eens fout met correcte woordvoorspellingen.
Maar zelfs via spraaksturing vind ik dit het nog altijd geen goed idee om tijdens het rijden SMS of Whatsapp berichten te beantwoorden. Ik heb het een paar keer getest toen ik voor een verkeerslicht stil stond, al rijdend leidt het mij teveel af van het verkeer.
Precies, tijdens autorijden moet je dit doort dingen helemaal niet willen. Lekker rijden en muziek luisteren, berichten etc kunnen wel wachten. Als iemand echt wat heeft belt ie wel...
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Mijn smartphone google Pixel7a laad niet op. Het kleine display geeft wel een aanduiden van opladen maar het gebeurt niet. na 2 uur rijden geeft de telefoon nog minder batterij overschot aan. De draadloze verbinding via bluetooth werkt met de apps...
Het inlaattraject van de Megane van nieuwe pakkingen voorzien. In plaats van hoog onregelmatig stationair sloeg de motor nu af. Heb dat voor nu even opgelost door de gaskabel strakker te zetten. Vermoed dat het met deze schroef moet maar is een hele...
Ik overweeg een Talisman Estate uit 2017 te kopen, maar merkte tijdens de proefrit dat ik de telefoon wel gekoppeld krijg om te bellen, maar dat ik muziek niet via bluetooth van telefoon naar boxen krijg. Het lijkt alsof er geen data...