Interieur (bekleding) reinigen

De beste manieren om je auto te poetsen en te wassen, of zelfs te detailen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Stitch15
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 okt 2011 17:34
Actief als: particulier

Interieur (bekleding) reinigen

Bericht door Stitch15 »

Hallo,

Ik wil het interieur (en dan met name de stoffering) grondig gaan reinigen. Heeft iemand ervaring (goed of slecht) met producten die hiervoor te koop zijn?
Grand Scenic 2.0-16V 2004

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 3611

Re: Interieur (bekleding) reinigen

Bericht door Verwijderd 3611 »

Echt smerig interieur is goed te doen met een extractor, zelf geen ervaring mee.
Voor de gewone vuiltjes (tot en met geknoeide cola op je stoffen stoel) werk ik zelf met Autoglym Car interior shampoo, wat geschikt is voor zowel stoffen bekleding als kunststof. Langduriger bescherming van een schoon interieur doe ik met Autoglym Vynil & Rubber Care. Voor beiden samen ben je zo'n 16 euro kwijt. De shampoo gaat redelijk hard (2 tot 4 beurten voor het interieur van een GS), met de protector kun je wel langer toe. Uiteraard heb je ook nog wat spulletjes nodig om de shampoo en protector te verwerken. De shampoo spuit je op en kun je inwrijven met een microvezel doek. Ook afnemen doe je met een (schone) MF doek. De protector breng je best op met een MF pad, daarna ook uitpoetsen met een MF doek.

Voor beide Autoglym produkten niets dan lof wat mij betreft. Werkt erg makkelijk en goed, ruikt bovendien lekker. De protector heeft een lange standtijd (je blijft lang zien dat bijvoorbeeld stof niet hecht op je dashboard).

Op dit forum vindt je ook een how-to. Daarin wordt een stappenplan voor Meguiars produkten beschreven. Voor Meguiars ben je makkelijk het dubbele kwijt en kwalitatief kan ik het verschil echt niet ontdekken. Het stappenplan is niet juist voor de Autoglym produkten. Op de flacons staat goed beschreven hoe je de produkten moet gebruiken.

Succes !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Stitch15
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 okt 2011 17:34
Actief als: particulier

Re: Interieur (bekleding) reinigen

Bericht door Stitch15 »

Bedankt! Ik ga maar eens een goed weekend uitzoeken om te poetsen, denk dat ik wel even bezig ben. M.n. de bestuurdersstoel kan wel een beurtje gebruiken :-)
Grand Scenic 2.0-16V 2004

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 3611

Re: Interieur (bekleding) reinigen

Bericht door Verwijderd 3611 »

In dit draadje kun je de resultaten zien van het gebruik van de Autoglym produkten in mijn Scenic:

http://forum.carclean.nl/cc_postst8336/ ... 0-16v.aspx

Succes met poetsen !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Stitch15
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 okt 2011 17:34
Actief als: particulier

Re: Interieur (bekleding) reinigen

Bericht door Stitch15 »

Hallo Goosman,

Bedankt voor de info, de Autoglym spullen zijn besteld (bij Carclean): Interior shampoo, Vinyl&rubber care, cleaning hand pad.
Nog een laatste vraag (hierop geen antwoord gevonden op o.a. het carclean forum): worden de stoelen erg nat van de behandeling van de shampoo of valt dat mee?
Groet, Sander
Grand Scenic 2.0-16V 2004

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 3611

Re: Interieur (bekleding) reinigen

Bericht door Verwijderd 3611 »

Nee, valt reuze mee. Gewoon lichtjes innevelen (de shampoo komt in een spuitflacon) en daarna inwrijven met een schone MF doek. Ik zou er niet meteen in gaan zitten, maar ff laten drogen.

Succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Tekhead
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 feb 2013 00:05
Actief als: particulier
Locatie: Kalmthout

Re: Interieur (bekleding) reinigen

Bericht door Tekhead »

Ik ben ook een uitgesproken fan van Autoglym producten, die producten doen zelfs meer dan ze beloven, en als je het doet zoals opgegeven door AutoGlym, zal je met grote ogen staan kijken naar het eindresultaat, echt waar, en dat is zo bij elk produkt uit hun gamma. In Belgie kan je hun producten kopen in zowat elke shop of DHZ zaak die ook auto gerelateerde producten verkoopt, alsook in heel veel tankstations. Wat is het verschil tussen Autoglym en Meguiares ? Het verschil zit vooral in de prijs, bij Meguiares betaal je veel extra voor "The Looks" van de verpakking, en de kleur van sommige producten, bij Autoglym zijn de Flacons bijna allemaal hetzelfde, een witte flacon met dop of vernevelaar en gedrukte tekst op de flacons, uitgestald in een al even witte, simpele winkeldisplay. De Motor Cleaner (reinigen buitenzijde vd motor) is ook zo een fantastisch product !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Peebee1
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 nov 2012 12:59
Actief als: particulier
Locatie: Genderen

Re: Interieur (bekleding) reinigen

Bericht door Peebee1 »

Poets m'n auto's alledrie met Autoglym, werkt erg goed,
zal de stoelen van de Scenic eens doen met Interior cleaner, :idea:
ze zijn na zo'n 10 jaar gebruik niet zo fris meer :wink:
Captur 1.0 Zen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht