Invoeren van een Avantime

algemene zaken betrekking tot het Avantime gedeelte
Plaats reactie

Topic author
matramurena
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 11 aug 2015 16:22
Actief als: particulier
Contacteer:

Invoeren van een Avantime

Bericht door matramurena »

Omdat het steeds duidelijker wordt dat invoeren uit bv Duitsland van een Avantime je veel geld kan besparen heb ik er hier nu maar een topic over geopend. Ik ben nu alle eisen en mogelijkheden aan het nalopen mbt de invoer van een (Duitse) Avantime in Nederland. Waarschijnlijk wel leuk voor mensen die in de toekomst ook een auto in willen voeren om dat hier bij te houden.

Allereerst het zoeken van een occasion. Iedereen kent waarschijnlijk Autoscout24.nl wel. Daar kun je ook zoeken in heel Europa. Dat is een snelle manier om te zien in welke landen een auto voordelig is. Een Avantime is vrijwel in alle ons omliggende landen goedkoper dan in Nederland. Uiteraard moet je hier wel nog de invoerrechten (rest-BPM) bij optellen, want die ben je kwijt op het moment dat je hem invoert. Dit kost op het moment voor een Privilege V6 uit 2002 +/- €3200,- Maar dan nog.....

Ook Mobile.de is trouwens een goede site om te zoeken.

Heb je een goede Avantime gevonden dan begint het gedoe.... En dat is precies waar ik op dit moment aangeland ben. Aangezien mijn Duits niet tip-top in orde is stuur ik liever een E-mail dan dat ik opbel. Ik heb een particulier nu benaderd over een door hem aangeboden Avantime en gevraagd naar de algehele staat, dealer onderhoud, eventuele (lak)schades status van de multiriemen etc. Hierop een nette mail terug gekregen waarin verteld wordt dat alles netjes in orde is en dat de wagen er goed uit ziet. Mijn volgende stap is nu het (eventuele, want ik moet nog gaan kijken naar de wagen) import gedoe gaan regelen.

Voor het importeren heb je eenm aantal dingen nodig. Belangrijk schijnt een EWG-formulier te zijn waarop de typegoedkeuring staat en alle gegevens. Deze schijn je bij de dealer op te kunnen (laten) vragen of eventueel zelfs in Nederland bij de importeur. Ik heb de Duitser gevraagd of hij dit zijn garage voor kan leggen voor mij. Tevens het VIN nummer gevraagd waarmee ik dan weer naar de RDW kan om een afspraak te kunnen maken.

Als ik wat verder ben en weet hoe het circus allemaal werkt zal ik dit verhaal af maken... Tips van mensen die al eens een auto geimporteerd hebben zijn zeer welkom! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
matramurena
Lid
Lid
Contacteer:

Gisteren hebben we een Avantime aangeschaft in Berlijn. Met de hulp van de desbetreffende Duitser (particulier) gaan we nu de kentekenplaten en de verzekering (proberen te) regelen. Waarschijnlijk is het allemaal en stuk simpeler dan men op menige website de mensen willen doen laten geloven. Een verzekering is on-line af te sluiten en de platen zijn ter plaatse bij een Kfz zulassungsstelle aan te vragen....

Ik ben benieuwd!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

beltar2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door beltar2 »

matramurena schreef:Gisteren hebben we een Avantime aangeschaft in Berlijn. Met de hulp van de desbetreffende Duitser (particulier) gaan we nu de kentekenplaten en de verzekering (proberen te) regelen. Waarschijnlijk is het allemaal en stuk simpeler dan men op menige website de mensen willen doen laten geloven. Een verzekering is on-line af te sluiten en de platen zijn ter plaatse bij een Kfz zulassungsstelle aan te vragen....

Ik ben benieuwd!
Proficiat! Welke is het geworden? En voor welke prijs? Ik ben benieuwd om te horen wat de duitsers vragen ivm mijn avi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
matramurena
Lid
Lid
Contacteer:

Zie sites als autoscout24.de en mobile.de
De prijs was zeer redelijk, iets onder de 10k. Ook omdat Berlijn al goedkoper is dan de rest van Duitsland en omdat het van en particulier is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
matramurena
Lid
Lid
Contacteer:

Hij staat nu dus in Nederland. Vanuit Duitsland invoeren is (in mijn geval) een makkie! Gewoon met de persoon waarvan je de wagen koopt naar de Zulassungsstelle (een hoofdkantoor, de kleine kantoren doen dit niet!!) en daar:

1 - Verzekering kopen a €75,=
2 - Nummertje trekken, en naar de ambtenaar welke de formulieren invult (met de oude platen bij je)
3 - Kentekenplaten halen met je net gekregen papieren (gratis bij de verzekering) en de ambtenaar betalen door je gekregen kaartje in de betaalautomaat te steken. ( €37,= )
4 - Terug naar de ambtenaar voor een sticker op je kentekenplaten en klaar!

En dan in volle vaart naar Nederland!!! 8)

Het Nederlandse stuk wordt vervolgd!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen