Irritante trilling in deuren

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie

Topic author
De Flok
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Irritante trilling in deuren

Bericht door De Flok »

Beste Renaultliefhebbers

Onze Twingo Initiale uit 2002 is een heerlijk bakkie, alleen zit er in de deuren af en toe bij lage toerentallen een trilling dat een irritant geluid veroorzaakt. Dat trillen kan me verder niet zo interesseren, als dat geluid maar weg te werken is. Heb namelijk een gruwelijke hekel aan dat soort kraakgeluidjes. Een van de redenen waarom onze eerste auto geen Renault is. Na lange tijd weer een Renault voor erbij gekocht, en ja hoor de kraakjes zijn er weer.

Weet iemand hier een oplossing voor? Heb al wat dopjes geplakt in de deursponning, maar dat mocht niet baten. Lijkt uit de deurpanelen te komen.

Eeuwig dank voor diegene die de oplossing weet.

Groet
Thomas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

124markie
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1

Misschien een oplossing?!

Bericht door 124markie »

Hallo,

Ik had tot voor kort een Twingo Lazuli uit 2004 die bovengenoemde problemen ook had. Bij mijn linkerdeur. Het leek wel of het uit de B-stijl kwam, maar het eigenlijk niet te traceren. Blijkbaar is er op internet wel het e.e.a. te vinden over dit probleem, maar nergens een passende oplossing.

Mijn oplossing: De deur hangt via het slot in een slothouder, die gemonteerd zit aan de B-stijl met 2 grote torkx schroeven. Markeer even dmv een stiftje eromheen de plek waar deze zit. Handig als het fout gaat. Daarna de torkx een beetje losdraaien zodat je het portier opnieuw kan stellen. Probeer het portier een tikje strakker tegen de carroserie te zetten, meestal is een mm of 2 ruim voldoende.

Je zal zien dat de resonantie volledig verdwenen is. Waarom? Het slot krijgt in de loop der tijd wat ruimte waardoor het portier mee kan gaan trillen in de houder. Tikje strakker zetten en het is weg.

Ik hoop je hierbij geholpen te hebben.

Gr. 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
De Flok
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2

Bericht door De Flok »

Dankje, hier ga ik vandeweek mee aan de slag. Hopen dat dat irri geluid weg te krijgen is, verder is het namelijk een hele fijne Twingo.

Gr Thomas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen