kan portier niet afsluiten

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
karthur8
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2014 14:14
Actief als: particulier

kan portier niet afsluiten

Bericht door karthur8 »

Hoi...

Ik zou graag aan jullie willen vragen of het klopt dat je het bestuurders-portier aan de buitenzijde niet met de sleutel op slot kan doen bij een Clio II fase 1 uit 1998. Ik heb geen instructieboekje hier en kan op internet er ook niet zo gauw één vinden. Alleen van de Clio II fase 2. In dat instructieboekje staat dat het wel mogelijk is maar de Clio hier betreft dus een fase 1 .

De afstandsbediening van de deurvergrendeling doet het niet meer...althans..als ik een digitale camera/mobiel er voor houd en ik druk op de knop zie ik hem wel goed fel oplichten maar het rode lampje aan de zijkant niet. Batterij is nieuw en het rode lampje in de sleutel is ook goed. Op de ontvanger zat op één plek bij de chip wel een hoop witte aanslag. Of dit vocht is geweest of dat er een component gelekt heeft op de printplaat is mij niet duidelijk.

Hoe dan ook... de buurvrouw, welke de eigenaresse is, 'kan zonder de afstandsbediening leven' ... lees; 'Heeft geen geld' ...en vindt het best om de sleutel te gebruiken dus ... maar met de sleutel kan het portier wel open gemaakt worden maar niet afgesloten worden. Ik zie niets bijzonders aan het slot en ook het cilinderslotje werkt goed.

Kortom: Is er iets stuk aan het slotmechanisme of is het normaal bij de fase 1 dat je de het portier niet af kan sluiten aan de buitenzijde met de sleutel. ( aan de bijrijderskant gaat dit wel overigens. Ze sluit nu de bestuurders-deur via de bijrijderskant.)

m.vr.gr
Karthur8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: kan portier niet afsluiten

Bericht door kaleido 1 »

Slot moet gewoon af te sluiten zijn met de sleutel.
Zit er een antenne boven op het dak ter plaatse van de ontvanger , deze lekt dan vaak , en dan wordt de print nat met alle gevolgen van dien.
Deurplaat demonteren en kijken of het elektrische deel de boel blokkeert bv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
karthur8
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2014 14:14
Actief als: particulier

Re: kan portier niet afsluiten

Bericht door karthur8 »

Bedankt voor je reactie kaleido1.

Ik heb het slot er helemaal uitgehaald en kan niets ontdekken er aan. De hevel van het cilinderslotje in het portier beweegt beide kanten op maar het onderdeel van het slot waar de hevel invalt kun je naar boven bewegen en hierdoor gaat het slot 'open' ... maar als je dit onderdeel naar beneden beweegt 'neemt dit onderdeel niets mee' zeg maar. Als ik het goed begrijp moet dit dus wel het geval zijn. Is het slot identiek aan het slot van de bijrijderskant dat je weet kaleido1? in dat geval kan ik namelijk dat slot als voorbeeld er uit halen om te zien waar het probleem zit.

gegroet,
karthur8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht