Bouwjaar : _ 2005
Brandstof : _ benzine/lpg
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en kom meteen binnen met een probleem. Eerlijk gezegd is m'n Kangoo ook niet zozeer m'n hobby; die plek is weggelegd voor m'n motorfiets. Maar na 140.000 km trouwe dienst (gekocht in 2008 met 53.000 km) ben ik wel aan hem/haar gehecht en wil ik me niet zomaar neerleggen bij het oordeel van de garage: niet meer de prijs van reparatie waard.
Ik woon in Frankrijk waar ik de Kangoo ook (letterlijk) 2ehands heb aangeschaft. Km.stand nu 190.000.
De auto loopt nu vooral als ie koud is alsof niet alle cilinders mee doen. Ik ben ontevreden over de lokale garage die eerst 37 EU rekende voor het uitlezen van de boordcomputer en als resultaat meldde dat er niets aan de hand was (het 'u stoot slechte gassen uit' lampje

De klachten doen zich voor op benzine, niet geprobeerd op lpg (tank leeg en dichtstbijzijnde pomp hier 50 km vandaan, de Fransen houden niet zo van lpg

Ik heb al flink in het forum rondgesnuffeld op zoek naar een identiek probleem, maar kom het in ieder geval niet tgen icm een Kangoo. Door wat ik heb gelezen zal ik iig het volgende proberen (zinvol?):
1) injectiecleaner toevoegen aan de benzine
2) bougies vervangen
3) gaskleppenhuis laten reinigen
4) kleppen laten stellen
Hebben jullie andere suggesties? De distributieriem is al 's vervangen, er is een krukas gebroken geweest, wat werd geweten aan rijden op lpg, hetgeen de boel 'uitdroogt', en al met al hebben we over de 5 jaar en 140.000 km al voor 9000 EU aan de wagen laten repareren (meer dan de aanschafprijs...)
Bedankt voor jullie hulp!
Marjan