Kapotte bougie

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Mayn
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2013 20:32
Actief als: particulier

Kapotte bougie

Bericht door Mayn »

Twee dagen geleden reed ik met mijn 2013 Megane RS en hoorde ik bij gasgeven een nogal raar, rammelend geluid. Aangezien het ook eng klonk en ik dichtbij de garage was, ben ik daar meteen heen gegaan.
Na inspectie bleek 1 bougie los te zijn gekomen en de draad in de kop beschadigd te hebben. Nu moet dus, minimaal, de kop eraf of meer, nieuwe bus erin draad tappen enz.
Mijn vraag is nu, is dit iets wat volgens de dealer spontaan kan gebeuren of hebben ze deze bougie bij de laatste beurt gewoon niet goed vastgedraaid? En als dat zo zou zijn, hoe bewijs ik dat??
Heeft iemand een idee wat dit grapje me gaat kosten, ongeveer, want hierover wil de dealer nu nog geen uitspraken doen omdat nog niet bekend is in hoeverre ze het blok moeten demonteren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Kapotte bougie

Bericht door A110 »

Daar zijn speciale setje's voor in de handel. Helicoil noemen ze dat. Dan word er nieuw schroefdraad in gedraaid zonder de cilinderkop te demonteren.
Mag aannemen dat ze dat bij de dealer ook weten. Of het kan zo zijn dat er echt een heleboel beschadigd is dan ontkom je er niet aan.
Bougie's moet je op moment met een momentsleutel vastzetten, dit is heel belangrijk.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Mayn
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2013 20:32
Actief als: particulier

Re: Kapotte bougie

Bericht door Mayn »

A110 schreef:Daar zijn speciale setje's voor in de handel. Helicoil noemen ze dat. Dan word er nieuw schroefdraad in gedraaid zonder de cilinderkop te demonteren.
Mag aannemen dat ze dat bij de dealer ook weten. Of het kan zo zijn dat er echt een heleboel beschadigd is dan ontkom je er niet aan.
Bougie's moet je op moment met een momentsleutel vastzetten, dit is heel belangrijk.
Mag ik idd dan ook hopen! Hij deed toch voorkomen dat er mogelijk een redelijke demontage aan te pas zou komen, maar dat zal dan afhangen van wat er allemaal beschadigd is!
Maar is het "normaal", in de zin dat zoiets regelmatig voorkomt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Kapotte bougie

Bericht door A110 »

Wat is normaal, het komt weleens voor. Meestal omdat de bougies niet op moment vast gezet worden. Dat is gewoon heel belangrijk.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht