Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Let op: registratieproblemen
Er zijn op dit moment registratieproblemen bekend, na verzenden van de gegevens is de pagina soms erg traag met verversen.
Neem contact met ons op via het contact formulier zodat wij uw account handmatig kunnen activeren als u geen mail met activatielink ontvangen heeft.
Indien u foutmeldingen heeft gezien, zou het ons zeer helpen deze te vermelden.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Wegens gezinsuitbreiding ben ik me aan het oriënteren voor een GS III 1.2 TCE (dus de facelift ,3.2)
Ik heb al veel gelezen over kettingproblemen hier op het forum.
het valt me in advertenties op dat bij sommige auto's de ketting al is vervangen. Ook bedrijven die de ketting vervangen bij aankoop van de auto.
Maar is het probleem hiermee opgelost?
Oftewel, is de vervangende ketting/spanners gemodificeerd zodat het probleem niet meer voorkomt?
Of komt het probleem na eenzelfde tijd weer terug?
Eventueel kan ik natuurlijk nog omlaag naar 3.1, met het 1.4 TCE blok.
Het is niet zozeer de ketting/spanner slecht zijn maar eigenlijk is het een smeer probleem.
De onderhoudsintervallen zijn veel te lang. En deze motoren staan bekend om de inwendige vervuiling van de inlaatkleppen hierdoor krijg je een slechte (teveel brandstof omdat door de vervuiling te weinig lucht word aangevoerd) verbranding. Er komt teveel brandstof in de olie terecht waardoor de olie te snel sterk vervuilt en schraal word. Hierdoor krijg je en smeringsprobleem wat nu net niet goed is voor de ketting en spanner.
Ons advies is altijd om de vervuiling in de gaten te houden en elk jaar olie en filter vervangen.
www.jwa-autoservice.nl
Renault Clio Hybrid 140 (2020)
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)
De ketting is dus slachtoffer van het smeringsprobleem.
dus even cru gezegd lost een nieuwe ketting het onderliggende probleem niet op.
Elk jaar olie en filter vervangen is inderdaad een goede actie.
Wat is jullie ervaring met de levensduur van het 1.2 TCE blok? Voordat er grondig intern gereinigd moet worden?
Uit het probleem zich op den duur ook met vermogensverlies en/of rook uit de uitlaat?
Jammer dat dit probleem zich bij veel merken afspeelt tegenwoordig.
Dit 'probleem' is inherent aan de de te lange onderhoudsinterval en relatief veel vermogen uit een kleine motor.
Halveer bijvoorbeeld het aantal kilometers van de interval,dat scheelt al iets.
Een degelijke motor die probleemloos 400.000km draait is dit (en vele moderne motoren) niet.
ja inderdaad, al is het maar een 1.2-tje, toch bijna 100 pk/ liter
Dus in elk geval elk jaar nieuwe olie, ik rij met de gezinsauto maar 6-7000 km per jaar.
Misschien ook de 1.4 tce van voor de facelift op de lijst meenemen.
Bedankt voor het advies
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Mijn espace IV 3.5 V6 Initiale uit 2009 geeft sinds het koudere weer van afgelopen weken de melding: ESP controleren. Samen met het lampje voor slipgevaar. Het gevolg is dat de auto weliswaar goed start, maar niet harder dan 10 kilometer per uur...
Ik heb een probleem met me radar dat hij een geeft Radar voor geen zicht ( Nee hij is niet vuil ) )
Nou werkt me actief remmen en afstand niet.
Naar de garage renault garage geweest hebben nieuwe software er op gezet a 270 euro maar de volgende dag...
Sinds een aantal weken merk ik een aantal zaken op aan mijn Clio:
- start soms moeizaam
- dashboardverlichting wordt tijdens het rijden soms ineens minder fel om dan na een paar seconden weer 'normaal' te worden
- verlichting koplampen dimt zodra ik...
Ik heb een Renault Megane 3, bouwjaar 2011.
Een paar weken geleden begaf mijn startmotor.
Die heb ik laten vervangen, maar helaas kwamen er andere problemen bij kijken.
De monteur had zeer waarschijnlijk kortsluiting gemaakt,...
Op de medianav van onze Clio 4 kan ik usb beluisteren en de liedjes random laten afspelen via shuffle.
Enkel blijft hij dan liedjes uit één map afspelen.
Op mijn usb staan alle liedjes gesorteerd in mappen en in mijn vorige auto met mijn vorige...
Gisteren out of the blue, 790km te gaan voor blocage (adblue). Meteen de AdBlue reservoir volgetankt, maar foutmelding bleef. Vandaag >40km afgelegd, foutmelding blijft. Goede nieuws (?), teller telt af +-740 te gaan momenteel. Mogelijk werkt de...
Hoi ik heb eeen probleem ik heb vandaag een clio 2003 initiale 1.6 gekocht vandaag automaat. Na het kopen is de motor lampje gaan branden ik had nergens iets ergs in gedachten uitgelzen enzovoort auto compleet gechekt. Maar nu kwam ik erachter dat...