keyless irritatie

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Renault47
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 527
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

keyless irritatie

Bericht door Renault47 »

Sinds aanschaf eind september 3515 km gereden en volgens boordcomputer 218 ltr. verstookt, ongeveer de helft op 80km- en snelwegen en de rest op ritjes tussen de 2 en 8 km. Ik heb het praktijkverbruik ook bijgehouden en dan zit ik op 1:15,8.
Valt niet tegen, en de DAB+ radio werkt ook weer na een systeemupdate die ik bij toeval tegenkwam. Dus tevreden met de Captur.
Wat wel een beetje irriteert is dat de auto telkens op slot gaat bij het uitstappen, wat op de eigen oprit niet prettig is. Inmiddels doen we het zo dat na het uitzetten van de motor en het uitstappen ik de kaart uit mijn zak haal en op de "open" knop druk, zodat ie voor de deur niet afsluit. Is er een andere methode om dit te doen of kan dit opnieuw geprogrammeerd worden.
Met vriendelijke groet,
Hans
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

emtee
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 feb 2015 10:55
Actief als: particulier

Re: keyless irritatie

Bericht door emtee »

Misschien een beetje een vreemde vraag maar wat zou een reden kunnen zijn om je auto niet automatisch op slot te laten gaan?

Als je daar dan, om wat voor reden dan ook, toch voor kiest, moet je gewoon je keyless functie niet gebruiken, dus nooit op het knopje op je deurklink drukken om te openen, maar gewoon met de card openen en sluiten. Moet volgens mij werken op die manier.

Maar snappen doe ik hem nog niet helemaal ;-)
Clio GT TCe 143 EDC - Captur TCe 143 EDC :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1420
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: keyless irritatie

Bericht door Pepone »

Mijn Zoe staat ook op onze oprit.
Soms wel irritant ja, als je langsloopt, klik open klik dicht.

Soms druk ik een deur alleen even in het eerste slot.

Kan het wel uitschakelen, maar het moet wel werken, erg handig bij boodschappen doen.

Groet Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Renault47
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 527
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: keyless irritatie

Bericht door Renault47 »

bij onze vorige renault een Vel satis kon je zelf kiezen voor keyless entry of niet. Dat is prettig want we willen een auto overdag niet op slot op de oprit, met laden en lossen etc. Je loopt na het uitstappen naar de voordeur om deze te openen en daarna weer naar de auto om bagage uit te laden, soms in twee keer, en de auto gaat tussendoor telkens op slot, en de spiegels klappen dan ook telkens in en uit. Je kan m uiteraard met de open/sluit knop bedienen, maar dat wordt na een rit bij het uitstappen altijd overruled door de automatische werking van keyless.
Of ik zie iets over het hoofd.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht